"You are the reason to my happiness, darl. Till we see again on the next life...🍃"
🌸🌸🌸
Jihyo menangis teresak2 sambil memangku tunang yang disayangi di atas peha. Bogum nampak seperti menahan kesakitan yang amat sangat.
"Sayang..." panggil bogum lemah.
"Shush...oppa jangan cakap apa2...bertahanlah, ambulans akan sampai tak lama lagi..."
"Ma..afkan op..pa sebab t..ak bo..leh nak b..baha..giakan sayang..huk!huk!" bogum berusaha untuk cakap walaupun nafasnya nampak tersekat2. Lagi kuat tangisan jihyo melihat keadaan tunangnya itu.
"Berbahagialah walau op..pa dah tak...ada nan...nanti ya sayang..." bogum merasakan hayatnya tak panjang lagi. Tangannya yang penuh darah mengusap air mata jihyo. Dia benci melihat jihyo bersedih.
"Joon..." seojoon datang menghampiri bogum. Dia juga sebak melihat diri lelaki yang sudah dianggap seperti abang iparnya itu..
"Ya hyung..."
"Tolong jaga noona ya...dia ni keras ke..pala sikit. Jan..gan kasi dia buat kerja gi..la...hyung tak su..ka.." seojoon hanya mengangguk.
Bogum beralih pandang ke arah jimin yang dari tadi asyik memandang ke arahnya.
"Kau pun jimin, to..long cin...tai jihyo macam mana...aku cintakan dia se...ka...rang..." pinta bogum tersenyum lemah.
"Jangan risau. Cinta aku dekat jihyo melebihi segalanya..."
Kata2 jimin melegakan hati bogum. Rasa tenang hatinya ketika ini. Wajah jihyo dipandang lagi. "Saranghae my love..." ucap bogum sebelum dia tidak sedarkan diri.
"OPPA?OPPA! HAJIMA!!!!!"
🌟🌟🌟3 tahun kemudian...
SweetTooth's CafeDari jauh, sekumpulan lelaki sedang rancak berbual sambil bergelak ketawa di starbucks.
"Cepat betul masa berlalu, dah 3 tahun...korang ada plan apa lepas ni?" tanya namjoon memerhatikan kawan2 yang lain.
"Aku ingat nak kembangkan bussiness aku kot...entahlah, aku pun tak pasti lagi.." jawab hoseok menghirup latte yang masih hangat.
Dalam mereka rancak bercerita, ada seorang yang nampak masih dalam dunianya sendiri.
"Bro, kau pulak ada plan apa lepas ni?" tanya jin memerhati tepat ke arah jimin, begitu juga dengan mereka yang lain.
YOU ARE READING
Destiny | MinHyo
FanfictionPark Jimin pewaris kekayaan keluarganya dan Song Jihyo, gadis yatim piatu yang ditinggalkan kedua orang tuanya bertemu dalam keadaan tak disangka. Janji mereka untuk selalu bersama dimungkiri apabila Jimin berpindah ke luar negara tanpa pengetahuan...