"Are you the girl that i'm looking all this time?"
🌸🌸🌸
H o s p i t a l S e o u l
Bogum berlari laju ke dalam hospital. Panggilan dari jejaka yang tidak dikenali memberitahu akan hal jihyo meresahkan hati lelakinya.
"Nurse, boleh saya tahu nombor bilik jihyo, song jihyo?" tanyanya resah.
"Kejap ye encik...nombor bilik cik song jihyo 152..."
Selesai mengucapkan terima kasih, dia terus pergi ke arah tempat yang diberitahu. "Sayang!"
Sepasang mata yang tidak dikenali memandang ke arahnya. Jihyo di sisi jejaka asing itu masih tidak sedarkan diri. Kepalanya berbalut.
"Ah saya yang telefon tadi. Ni siapa ya? Maaf menganggu sebab saya nampak missed call dari encik...so i expect you to be the important person in her life..."
"Yes thanks...saya tunang kepada jihyo. Terima kasih sebab selamatkan dia. Macam mana keadaan dia?" bogum mencapai tangan seojoon bersalam.
"Doktor cakap kecederaan dia tak teruk, cuma ambil masa juga nak sembuh. Sebab kepala kan..." bogum hanya mengangguk faham. Dia menghampiri jihyo yang masih tidur dengan tenang. Rambut tunangnya itu diusap perlahan.
"Kesian dekat awak sayang...macam2 yang jadi dekat awak sejak kebelakangan ni..."
Seojoon hanya memandang ke arah pasangan itu. Tiba2 saja dia teringatkan tentang noona yang ditinggalkan ibu bapanya dahulu.
"Excuse me, saya tau ini bukan masa yang sesuai tapi boleh awak tolong saya sekejap?" bogum menoleh ke arah jejaka yang menolong tunangnya itu.
"Boleh. Apa dia?" seojoon menghulurkan sekeping gambar dan disambut bogum. Dia ralit memerhati ke arah gambar tersebut.
"Awak pernah nampak tak gadis dalam gambar ni? Dia seiras tunang awaklah..."
"Ni gambar tunang saya waktu remaja ni...dia ada tunjuk juga gambar ni dekat saya dulu...tapi awak ni siapa pulak?"
Seojoon terkedu. Kalau betul lah gadis yang terlantar di atas katil ini noonanya, nampaknya pencarian dan kedatangannya ke seoul ini tidak sia2.
"Encik...?" bogum memetik jari ke arah muka seojoon.
"Saya song seo joon, dongsaeng kepada tunang awak..."
YOU ARE READING
Destiny | MinHyo
FanfictionPark Jimin pewaris kekayaan keluarganya dan Song Jihyo, gadis yatim piatu yang ditinggalkan kedua orang tuanya bertemu dalam keadaan tak disangka. Janji mereka untuk selalu bersama dimungkiri apabila Jimin berpindah ke luar negara tanpa pengetahuan...