t w e n t y - o n e

612 89 6
                                    

" Choose me? Or i kill her?"

🌸🌸🌸

"Dah cakap kan?" tanya sehun sebaik saja dia meletak panggilan, itupun atas arahan jihyo. Kejap, dia ni memang kerja nak ikut arahan orang je ke?🙄

Jihyo mengangguk lemah. Air mata di pipi diusap sehun perlahan. Terkejut gadis itu dibuatnya, mujur tak terpelanting. Nasib baik tangannya berikat, kalau tak dah lama kena tumbuk mamat miang ni!

"Sorry okay sorry! Aku nak lap air mata kau je. Rimas aku tengok macam badut." sehun sempat melawak namun lawak itu tak sampai langsung dekat jihyo. Bibirnya diketap geram.

"Aku minta maaf...sebab terlibat dalam hal bodoh ni pulak."

"Aku nak tanya kau sikit, boleh?" giliran jihyo bersuara. Sehun mengangguk.

"Macam mana kau kenal hyeri?" .

"Aku kenal dia dari kecil. Sejak omma appanya bercerai, dia jadi terumbang ambing. Dia dibela oleh sebuah keluarga kaya. Apa yang dia nak semua dapat, sebab tu sampai dewasa pun dia anggap apa yang dia nak mesti dia dapat. Tapi dia silap, bukan semua yang dia nak tu patut jadi milik dia..." jihyo hanya mendengar kata2 panjang sehun itu tekun. Tapi kejap, kenapa sehun macam kenal sangat je dengan hyeri tu?

"Mesti kau hairan kan kenapa aku tau banyak benda pasal perempuan tu?" tanya sehun melihat riak muka yang jelas tertanya2. Jihyo mengangguk.

"Heh, sebab aku oppa kandung dia, miss jihyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Heh, sebab aku oppa kandung dia, miss jihyo..."

********************************

Selesai memakir kereta, jimin bergegas naik ke apartment milik jihyo. Jelas terpapar kesugulan masing2 di muka bogum dan 3 orang yang tidak dikenalinya. Bogum memandang jimin sekilas sebelum menunduk semula.

"Apa kita nak buat sekarang ni?" tanya jimin memandang ke arah mereka seorang demi seorang.

"Selamatkan tunang akulah, apa lagi?" bogum menjeling. Soalan tak logik langsung!

"Aku tanya je kot, yang kau nak emo kenapa?" seojoon yang mula berasa keadaan tegang mencelah.

"Hyung! Encik Jimin! Keadaan tengah tegang tau! Jangan tambahkan lagi masalah boleh tak? Kita sepatutnya fikir apa yang perlu kita buat nak selamatkan noona. Dia mungkin dalam bahaya sekarang ni!" ujar seojoon panjang lebar. Terdiam terus jejaka2 di depannya ini.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Destiny | MinHyo Where stories live. Discover now