"How could you betray me?"
🌸🌸🌸
Cahaya matahari yang menyinari bilik membuatkan jihyo terjaga dari tidur. Kenapa dia boleh ada atas katil pula? Bukan semalam dia keluar dengan jimin ke? Masih mamai, dia melihat sekeliling. Terbeliak mata gadis itu melihat jimin yang tidur duduk di sebelahnya berbantalkan lengan sendiri. Niatnya ingin marah terganggu melihat jimin yang tidur nyenyak. Dia mengusap rambut jejaka itu lembut.
Comforter tebal dijadikan alas tidur lalu badan jimin dibaringkan, lebih selesa. Jimin tidak berkutik langsung dari lena, terlalu letih mungkin. Jihyo keluar dari bilik menuju ke dapur ingin menyediakan sarapan. Cadangnya, dia ingin singgah sebentar di pejabat tunangnya tengah hari ini. Risau pula sejak semalam tiada mesej langsung daripada bogum. Sibuk sangat ke?
Earphone yang melekat di telinga membuatkan jihyo lalai dengan keadaan sekeliling. Dia memasak sambil menyanyi kecil. Badannya jugak digerak mengikut rentak. Jimin yang dari tadi menyandar di dinding tersenyum dengan gelagat comel gadis itu. Dah lama dia bangun dari tidur sebenarnya.
Jihyo masih lagi bernyanyi sambil tangannya cekap mengacau nasi goreng kimchi. Tiba2 saja jimin rasa nak kacau gadis itu. Dia menghampiri jihyo lalu pinggang gadis kenit itu dirangkul erat dari belakang.
Jihyo tersentak. Mujur saja dia tak terkena kuali panas. Dia cuba melepaskan tautan jimin namun hampeh! Makin kuat pula tautan tangan jejaka itu di pinggangnya.
"Bwoya? Lepaskan noona..." pinta jihyo, masih cuba meloloskan diri. Entah jimin perasan akan mukanya yang merah ketika ini.
"Ah wae?~ Biarlah...bukan selalu chim dapat buat macam ni..." ujar jimin ralit menghidu wangian dari leher jihyo. Dagunya diletak di atas bahu jihyo yang terdedah. Kalau nak diikutkan dah lama gadis depannya ini diterkam. Namun, dia masih waras, hormat perempuan.
"Noona dah bertunang chim..." kata2 jihyo membuatkan jimin melepaskan tautan. Hilang terus mood sekarang. Jihyo hanya berpura2 tidak perasan dengan riak jimin yang berubah. Dia masih memasak, membiarkan jimin di belakang.
YOU ARE READING
Destiny | MinHyo
FanfictionPark Jimin pewaris kekayaan keluarganya dan Song Jihyo, gadis yatim piatu yang ditinggalkan kedua orang tuanya bertemu dalam keadaan tak disangka. Janji mereka untuk selalu bersama dimungkiri apabila Jimin berpindah ke luar negara tanpa pengetahuan...