PIL 14

198 15 0
                                    

Dengan perasaan yang bercampur baur , Hanna Hura kembali melangkah menuju ke wad yang menempatkan Tengku Aryan bersama wajah yang sengaja diceriakan.

"Abang , Hura lupalah Hura ada masakkan makanan fav abang" ujarku sambil tersenyum. Tengku Aryan tidak membalas.

"Makan sikit okay ?" ujarku lagi sambil menghulurkan bekalan yang aku bawa.

"Kau ada apa-apa nak bagitahu aku ke ? " ujarnya. Sakarstik(?)

"Takde apa-apa" balasku dengan mengawal riak mukaku.

"Jangan tipu Hanna!" tegas.

"Kalau Hura bagi tahu abang , abang kisah ke ? Takkan ? Nantilah bila Hura rasa dah sampai masanya Hura akan bagitahu abang."

Tengku Aryan memandangku dengan pandangan yang tajam namun, hatiku memanjatkan syukur apabila makanan yang aku bawa dijamahnya dengan penuh berselera.

----------------------------------------------------

"Hai Aryan" ujar seorang perempuan.

Serta merta Tengku Aryan jadi gelisah. Peluh dingin mula keluar.

"Arghhhh! Pergi !"

"Ehh Aryan , I datang ni nak lawat you jee. Sayang sorry I tak bermaksud nak buat you marah macam ni." ujar Ana berbasa basi dengan nada suara yang dilembut lembutkan .

Tiba-tiba Tengku Aryan diam. Tengku Aryan berubah menjadi sesorang yang tak berperasaan.

AIDEN.

Ya , Tengku Aryan telah dikuasai oleh identiti yang sudah sekian lama tidak muncul.

"Aryan , you okay ?" soalnya lagi

"Kau perempuan ! Tak faham bahasa ehh pergii sekarang!! Keluar aku taknak tengok muka kau!!" jerkah Aiden.

Ana bagaikan terkejut lalu keluar daripada wad itu dengan segera.

-----------------------------------

Hanna Hura yang baru sahaja pulang dari kafe terkejut apabila dia melihat seorang perempuan berlari keluar meninggalkan Tengku Aryan.

"Abang , it's everything okay?" ujar Hanna Hura setelah masuk ke dalam bilik Tengku Aryan .

Pelik. Itu yang Hanna Hura dapat rumuskan.

Terlintas satu nama dikepalanya.

"Aiden?"

Diam. Sah ini Aiden

"Aiden, ni saya ingatkan ?"

Aiden hanya menganggukkan kepalanya.

Terus sahaja Hanna Hura memulakan rawatannya. Dalam kurang 2 jam Tengku Aryan kembali pulih.

"Ni abang kan ?" ujar Hanna Hura.

"Ye sayang , ni abang" ujar Tengku Aryan dengan muka yang ceria.

"Abang dah ingat Hura?"

"Dah , I'm so sorry sayang. Sorry sangat-sangat sebab buat sayang risau , abang lupakan sayang. Sorry buatkan sayang abang ni sedih" ujar Tengku Aryan lembut.

"Hura okay" balasku

"Hura rindu abang" ujarku sambil memeluk erat tubuh Tengku Aryan.

"Abang pun rindu sangat-sangat dekat Hura" Tengku Aryan mengusap belakangku.

"Baby kita sihat?" tanya Tengku Aryan tiba-tiba.

"Ma..macam mana abang tahu Hura mengandung?"

"Actually , abang terdengar sayang cakap dekat luar haritu. Abang risau tiba-tiba sayang keluar tu yang abang ikut sayang. Tapi sebab masa tu abang tak ingat apa-apa so abang tak rasa happy pun. Tapi sekarang ni Allah je yang tahu bertapa happynya abang sayang . thankyou so much Hura" tanganku dicapai dan dikucup olehnya.

Alhamdulillah. Aku tersenyum bahagia.















Heyya! Sorry sangat sangat for the late update . Sya busy lately nii . anyway thankyou guys for your support and sanggup lagi add cerita ni dekat reading list korangg . really appreciate 😘 . so next update in sha Allah in the end of Nov sebab time tuu sya dah cutii!!!

Lots of love,
Syaa

Psychiatrist in Love ((On Hold))Where stories live. Discover now