Måndag. Det är måndag igen, och även dagen då jag ska träffa Noel igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till honom, jag är tänkt mycket på det sen i lördags då han kysste mig. Jag kysste ju tillbaka men vad betyder det för honom liksom? Är vi typ en grej nu? Eller nej, en kyss betyder väll inte det. Fast han kysste ju mig så då borde han vara intresserad av mig, men är jag intresserad av honom? Det är jag väll, jag är ju inte inte intresserad om man säger så. Jag vill bara inte att det ska gå för fort fram om det nu skulle bli något. Äsch, varför tänker jag ens på detta? Vi är ju bara vänner.
-
Jag öppnar ytterdörren och möts av regn. Inte ösregn utan typ sensommarregn, det är varmt men regnar. Så jag gör det man brukar göra när det regnar, drar på mig luvan på min svarta jacka och börjar gå mot bussen.
Väl framme vid busshållplatsen slår jag mig enkelt ner på bänken under glastaket och tar upp min mobil. Det första jag möts av är ett sms från Noel.
Noel, 07.33
Är du i skolan än?Jag, 07.35
Nej, är där till helNoel, 07.36
Ah, ses dåJag läser smsen några gånger utan att förstå vad syftet med den här konversationen skulle vara. Ända sättet att få reda på det är väll att fråga, basically.
Jag, 07.38
Varför undrar du?Noel, 07.39
Nej men är typ själv här så ville bara ha någon att va med tills vi börjar baraDet jag läser får mig att börja le lite för mig själv, Noel är ju för söt ibland. Om jag bara hade tagit den tidigare bussen, då hade jag ju vart vid skolan om 5 minuter. Aja, jag kan inte göra något åt det nu.
Jag, 07.40
Hade gärna vart med dig om inte min buss tog 20min, ses snart :)Noel, 07.40
Mm, sesJag låser mobilen och suckar lätt för mig själv, det får gå som det går.
Jag tar upp mina hörlurar och pluggar snabbt in dom. Musik är bästa sättet att fördriva tid med, bussen kommer visserligen när som helst, men lika bra att fixa det nu. Jag trycker mig in på Spotify appen och möts av mina spellistor, samma gamla som det alltid är. Jag har inte en lång spellista, utan massor olika med ungefär 5-10 låtar i varje. Varför vet jag inte, det bara blir så för alla låtar passar vid olika tillfällen, då blir det bara rörigt att ha alla i en.
Jag läser igenom dom och ingen lockar mig särskilt mycket, jag behöver verkligen ny musik alltså. Det går någon sekund av tänkande innan det slår mig vem jag kan få ny musik av, Noel. När vi gick till slussen tillsammans lyssnade vi ju på musik, och det var låtar som jag inte hört innan.
Jag, 08.42
Vad hette några av låtarna vi lyssnade på när vi gick till slussen? Om du minns, det var ett tag senNoel, 08.43
Klart jag minnsNoel, 08.43
Den bästa låten heter Pink Matter med Frank Ocean, men sök på "flikenoel" på Spotify så kommer listan uppJag, 08.44
Okej, tack!Bussen kommer sekunden efter att jag tryckt på skicka, så jag kliver på, utan någon musik. Jag scannar mitt resekort och sätter mig per automatik längst bak i bussen.
Jag går in på Spotify igen och söker på det som Noel skrev, och jag möts av en profilbild som liknar honom. Jag trycker på den och en spellista vid namn "Frank" dyker snabbt upp, så jag går in på den och sätter direkt på Pink Matter som ligger högst upp i den.
Så fort dom första melodierna spelas är det som jag tas tillbaka till den kvällen. Vi skulle till slussen för Ludwig hade gjort så jag missat min hållplats. Även fast jag var riktigt irriterad den kvällen så var det faktiskt det som ledde till att jag och Noel idag är..ja, vad vi nu är.
-
Jag drar ur lurarna ur öronen samtidigt som jag öppnar dörren in till skolan. Jag lyssnade igenom hela Noels lista på vägen hit, och den var riktigt bra. Men Pink Matter stack ut på något sätt, varför vet jag inte.
Jag hinner knappt gå en meter in i skolan innan jag nästan går in i någon, Noel. Jag tittar upp och möter direkt hans blick.
"Tja" han ler snett mot mig samtidigt som han kramar om mig. Jag kramar tillbaka men det känns konstigt, jag har hela tiden i bakhuvudet att vi kysst varandra.
"Hej" jag kliver bak ett steg så vi inte ska stå iprincip på varandra.
"Hittade du listan?" han väger lite på hälarna samtidigt som han granskar mitt ansikte. Jag ser det eftersom han inte är särskilt diskret med det.
"Ja, den var riktigt bra" jag ler mot honom och drar en hand genom håret, det är fortfarande fuktigt från regnet.
"Frank du vet, han är tung" hans blick vilar lugnt på mig, jag däremot känner mig lite stressad. Hela stämningen känns typ stel, eller det är iallafall så jag uppfattar den. Jag velar hela tiden mellan om att vilja snacka om helgen, eller inte.
"Jag måste nog dra till min lektion nu, men vi lär ju ses under dagen" lögn, jag börjar om 20 minuter. Men jag har dragit slutsatsen att helgsnacket får vänta. Jag ska precis börja gå när han avbryter mig.
"Nej, det måste du inte" han höjer lite på ögonbrynen men ser fortfarande lika lugnt ut. "Du börjar om 20 minuter"
"Hur vet du det?" jag kollar lite förvånat på honom, men på något vänster ser han lika lugn ut. Han har verkligen världens västa pokerface.
"Ditt schema sitter i fiket. Du säger bara att du måste gå för du vill undvika att snacka om helgen" han flinar lite men ger mig ändå samma blick som han gett mig under våran konversation, den där lugna.
Jag däremot blir helt ställd av vad han står och säger. Det är precis som att han har läst mina tankar och står och säger dom högt. Hur ska jag svara på detta? Tankarna går på högvarv och jag försöker le mot honom, men det ser nog bara stelt ut.
"Eh" jag kliar mig lite i bakhuvudet i försök att fördröja tiden, men vafan. Det är lika bra att få det gjort. "Ja okej, men vi kan väll snacka på... lunchen?"
"Det blir bra, ses då Livia" han ler ännu en gång mot mig innan han vänder sig om och börjar gå mot vårat fik där jag kan skymta hans kompisgäng.
YOU ARE READING
Kärleken hatar mig | Hov1
FanfictionVi står och bara kollar på varandra, tårarna lägger sig som en klump i halsen på mig. Jag får bita mig i kinderna för att hindra gråten som just nu kväver mig. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Framför mig står liksom killen som krossade mitt hjärt...