"Asal kau tenung aku ni? Jeles ke?" pertanyaan Dhirar buat aku tersedar.
Bila tengok dia tengah senyum senget, terus aku jeling dia.
Malu!
"Hish, Jangan merepek! Lepas ape awak buat kat saya, awak fikir saya hingin sangat ke nak jeles?" Tipu aku sambil pusing kepala ke tepi. Aku tak pandang dia sebab aku yakin mata aku akan belot diri sendiri.
"Lupa pulak, buat apa kau nak jeleskan? Kaukan banyak balak. Tah-tah dekat sana, sebab bebas, siap pasang tiga sekali gus,"dia sindir fasal benda merapu tiba-tiba.
Aku pakwe pun tak pernah ada, nikan pula nak pasang 3 sekali. Dia mungkin ter-over confident tentang 'kebolehan' mengorat aku kot. Jap, aku nak layan orang ngorat pun tak berapa yakin!
Tapi, semestinya aku takkan mengaku aku se-loser tu kan?
"Apa awak merepek ni? Kalau saya ada balak ke, anak ikan ke, sugar daddy ke, bukan masaalah awak kan? Saya tak datang nak cari fasal ngan awak, Dhirar. Saya cuma n-" dia terus kepung aku balik. Rapat ke dinding belakang aku tanpa aku sempat buat apa-apa. Aku hanya boleh senyap dan pandang tepat mata dia.
Asal dia ni?
Muka dia nampak macam nak mengamuk.
Heyla, aku makin tak faham dengan dia ni. Nak marah sangat kenapa?
"Dengan kau datang sini pun dah cukup cari fasal! Kau kan cakap kau tak nak ada kene mengena ngan aku, harap aku tak perasan lansung kau. Kau yang nak aku tak libatkan diri ngan kau. Jadi yang kau sendiri tunjuk diri kau kat rumah aku ni kenapa?!! Yang kau cakap ngan aku ni kenapa?!!" Herdikan dia buat bahu aku terangkat-angkat seiring dengan level suara dia menaik. Terkejut.
Dia dengar ke apa aku cakap dengan Atim?
"Saya tak boleh tidur, bukan saje!" aku tunduk dan jawab tapi suara aku jelas sentap. Aku hanya boleh abaikan kemungkinan dia dengar semua perbualan aku ngan Atim tadi.
"Pergila tidur rumah Fatimah tu. Dia kan kawan kau," suara dia masih tak sikit pun reda amarah siap bertambah sinis pulak.
Dan perlian dia ni hanya buat aku lagi yakin dia dengar apa aku cakapkan ngan Fatimah.
Tapi kenapa perlu dia terkesan dengan apa aku cakap? Semua tu betul, aku hanya cakap yang aku tak nak ada apa-apa ngan dia je.
"Sekarang dah pukul berapa? Saya takkan nak susahkan dia waktu macam ni!" Aku marah tapi suara aku hanya tegas tak menaik.
"Lepastu? Mesnyusahkan aku takpe la?"
"Dhirar! Kenapa awak susah sangat ni?" Aku tak faham betul dia ni. Dia tahu apa dia tanya dan suruh semua tak masuk akal dan apa aku minta tak banyak, tapi still nak aku gaduh, still nak aku berdebat dengan dia. Macam ni ke Atim cakap dah berubah?
Dalam mimpi agaknya!
"Hm, Oklah. Saya yang nak meminta jadi saya akan ikut cakap awak. Awak nak saya buat apa untuk buat apa yang saya nak?" aku berunding walau aku 98% yakin yang dia hanya akan teruskan terus main-main dengan aku.
"Heh.. kau nak bagi apa?" dia tanya masih dekat.
"Esok awak bukak lagu kuat-kuat. Saya pergi tidur rumah Atim time tu, boleh?"
"Esok papa dah balik. Aku takkan susahkan dia. Lagi-lagi dia baru turun flight. Jadi no deal, tapi kalau kau setuju jadi bibik aku seminggu.." dia fading dengan senyuman kononnya ikhlas.
Ha??
Dia. Dah. Gila!"Awak memang dah tercabut skru ke? Awak sedar tak ni? Takkan awak fikir saya akan setuju? Awak nak suruh Mama marah awak ke?"
YOU ARE READING
Hatiku Terhenti Disaat Itu
RomanceNama aku Hana Dhamira Orang panggil aku Hana Dia panggil aku Mira Tapi, Tu dulu, sekarang dia takkan sebutpun nama aku. Dia kawan baik, pelindung, abang, dan 1st crush aku. Tapi tiba2 dia berubah. Aku tak tahu apa aku buat untuk dia labelkan aku se...