"Kau memang tahu belasah orang je eh?" suara Dhirar keluar dari dinding belakang aku..Aku terus pusing dan pandang dia sambil still pegang tangan aku dengan tangan lain dan dua-dua aku rapatkan ke dada.
Aku serius bila aku cakap aku tak suka Akmal sentuh aku sesuka hati, sapa suka?
Dan dengan sebab ni lah aku tak kisah kalau makin bertambah pergaduhan antara aku dan Dhirar.
"Dhirar, dia yang sesuka hati sentuh saya dulu. Kalau dia pegang saya tak kena kulit saya, saya boleh maafkan. Lagi-lagi sebab saya tahu dia dah biasa (Akmal duduk U.S dari lahir sampai umur 16) tapi dia sepatutnya dah lama sedar yang saya tak biasa dan tak suka! (dah berapa lama aku bagi hint?!)" Diorang dua-dua tahu yang aku marahkan Akmal walau mata aku masih tak lari dari Dhirar.
Dhirar senyap tapi muka dia nampak makin marah la pula sekarang ni..
"Dhirar kenap-" aku nak tanya kenape nak marah aku tapi Akmal mencelah.
"Hehe.. D.. aku, em. Aku merepek je.." Akmal tergagap dari belakang aku dalam keadaan dia masih terduduk memegang kaki dia.
"Kau mema-" Dhirar macam nak marahkan Akmal tapi kena potong macam aku juga.
"Hana. Sorry papa lewat. Em, kamu ni pula kenapa Akmal? Terbongkok dekat tengah jalan macam ni?" papa muncul dari mana entah.
Aku tak tahu aku patut bersyukur ke tak bila papa datang time ni
Aku nak dengar 'pergaduhan' Dhirar dan Akmal tapi dalam masa yang sama aku tak nak jadi tumpuan. Bila aku berdiri tengah-tengah ni dengan Akmal dan di tambah dengan kemunculan Dhira pula, memang double check la semua orang ke arah aku ni.
"Papa. Akmal ni terpijak paku kot. Entah la, tu yang dia sakit kaki." Dhirar cakap dengan yakin sambil tolong 'check' kaki Akmal lagi. Dia pun tengah berusaha dapatkan anugerah pelakon ke?
"Yeke? Akmal nak bawak kereta tu boleh ke ni?" tanya papa lagi.
"Tak, tak kot." Akmal balas dan sengih.
"Takpe papa saya boleh bawakkan dia" Dhirar cakap.
"Lagipun saya memang nak BERBINCANG ngan dia" Dhirar sambung sambil senyum tapi aku nampak mata dia yang tengah senyum jahat tu dengan jelas.
Akmal telan airliur, sengihan dia pun dah bertukar jadi senyuman paksa. Kenapa diorang dua ni? Dhirar marah sangat kat aku sampai nak bincang ngan Akmal nak kenekan aku ke?
Memang tak la! Logik kau mana Hana? Tak nampak ke yang Akmal cuak tu??
"Ok la. Kalau macam tu papa bawak Hana balik la. Dhirar jangan lupa malam ni makan kat rumah papa tau" papa cakap dan bagi isyarat 'jom' kat aku. Aku terus anguk je la.
"Hana.." Akmal panggil masa aku jalan nak pergi kereta papa.
Aku pusing angkat kening.
Dia buat muka bersalah tapi still senyum.
"Saya minta maaf. Em, saya dah terbiasa.." dia cakap dengan tangan garu belakang kepala..
Habit dia kut kalau rasa bersalah.
"Em, saya tahu. Just, em.. don't do it anymore. Atleast not to me" aku balas. Aku taknak dia rasa bersalah lebih-lebih, muka dia macam serius sangat rasa bersalah.
Dia senyum dan angguk. Aku balas senyuman dia dan dalam masa yang sama aku senyum tu tak berapa ikhlas bila aku rasa macam Dhirar tengah tengok aku.
YOU ARE READING
Hatiku Terhenti Disaat Itu
DragosteNama aku Hana Dhamira Orang panggil aku Hana Dia panggil aku Mira Tapi, Tu dulu, sekarang dia takkan sebutpun nama aku. Dia kawan baik, pelindung, abang, dan 1st crush aku. Tapi tiba2 dia berubah. Aku tak tahu apa aku buat untuk dia labelkan aku se...