Ring..ring ...
Aku dan Mkh menunggu talian diangkat dengan sabar. Kalau dia jenis yang tak angkat nombor yang tak kenal macam mana ?
Mampus gueh
Talian disambung !
Naisseeee
" Hello ?"
" Hello who is this ?"
"Is this Heykal ?" Aku sengaja ingin menyembunyikan identiti diriku.
"No one call me Heykal Im Farriz salah nombor ke ni ?" Soalnya tanpa perasaan
"Then can I be the only one call you Heykal ?" Mkh yang berura-ura ingin meng'uu' kan perbuatan aku , aku diamkan dengan menyepak kerusi dihadapanku menyuruh diam.Nak kantoi ke cetan ?
"Who are you ? Where did you get my number anyway ?"
"Im..Azreen" Kataku dengan senyuman dibibir.Trap!
Dia membetulkan suara sebelum mula berkata semula
"You .. who ?" Kali ini nadanya sudah berubah lebih lembut dan lebih.. berperasaan ? I guess."Meet me at Taman Rysghop in 2 hours from now on?"
Tutt.. Aku menutup talian telefon dan mencampak telefon ke sofa yang berada di sebelahku.
"Naisseee Zeen !"Aisyah menepuk - tepuk tangannya perlahan.Syaf dan Yus hanya tersenyum memandangku dan pandanganku beralih kepada Syam yang sedari tadi diam.
"Why ?" Soalku tertanya-tanya. "Dah fikir baju apa yang kau nak pakai ?" Soalnya dan aku hanya tergelak kecil.
Seriously Syam? Just that ? Sebagai budak fesyen pakaian menjadi keutamaan untuk Syam sepanjang waktu.
"Not yet how about sweater ? Dia kan gangster en ? So it will be nice and match la with him "Aku memberi cadangan sambil mengeluarkan satu hoodie berwarna hitam dengan sticker berbentuk hati di tampal dibahagian lengan.
"Apa kata kau pakai baju kurung Zeen ?" Syam terus berpaling ke arah Syaf. "What the fak Syaf? Are you kidding me? Baju kurung ? Where's is your fashion sense weh ?"Syam meninggikan sedikit suaranya.
"No i mean he's a gangster and of course he's stupid so.. untuk lagi buat dare ni success i think we should bodohkan dia lagi. Like let him assume yang Zeen ni sopan gila nak mampus baik gila nak mati but in fact lepas a few days they couple..." Pantas aku menyambung ayat Syaf.
"I will be a nightmare for him "Kataku dengan senyuman sinis terukir. "You sure about this ?" Soal Yus tiba-tiba.
"Its a dare anyway, i will not get hurt so im pretty sure "
"What's your plan after going out with him ? You're not just gonna only go for a date right ?" Soal Syaf ingin tahu. Well we need to know the plan first doesnt it ?
"Well, we gonna know about each other first then .. lets do some bucket list" Kataku sambil mengambil telefon bimbit dan membuka memo.
"What will happen to him then ?"Aisyah mula menyoal siasat
"He'll feel betrayed because i will destroy his trust and I will be the worst girlfriend he ever date "
***
Aku pantas mengunci kereta dan keluar ke parking lot dari parking lot.
This taman is sooooo beautiful at night. Sesuai betul ha kalau nak jadikan tempat untuk dating.Aku membetulkan sedikit baju kurung modern yang berlengan saloma disempurnakan dengan kain duyung.Fuh im so elegant.
"Okay now, where is he? What his name again ? Ya, Heykal. I think.. I should be clingy first like REALLY clingy. "Aku bercakap dengan diri sendiri dan ternampak seorang lelaki berhoodie hitam sedang duduk di atas bangku kayu.
I told ya i shoulda just wear hoodie.Perlahan-lahan aku mendekatinya dan menundukkan sedikit badan seterusnya mengejutkan dia dengan memaparkan muka aku secara tiba-tiba.
Okay baku.
"Hai !" Kataku mesra sambil bangun semula dan membetulkan rambutku yang agak serabai. "Er..hei " Dia yang agak terkejut teragak-agak ingin menjawab.
"So,why did you wanna see me ?" Dia membetulkan suara sebelum mula berkata. Aku tersenyum manja " Well, I know you like me and ive observing you for a reallyyyyy long time so, lets date !" Aku berkata dengan senyuman yang paling lebar yang aku pernah lakukan sepanjang hidup ni.
"What..are you talking about we dont even close ?" Aku membetulkan rambutku sekali lagi " Well we can be close anyway I know a lot about you I even know Who is you God "Kataku dengan senyuman
"Allah ?"Tanyanya bingung. "Sama " Aku tertawa sedikit. Dude nama pun Islam. Dia tersenyum simpul "So should we just act like we already date for a long time ?" Mataku bersinar terang.
"Of course !"
-tbc-
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
AdventureHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...