"Well that's kinda cringe but kinda good keep it up dont give up" Aku menjatuhkan tanganku ke atas bahunya. Acah macam bagi semangat.
"Hey sayang tadi you buat apa dekat Felix ?" Heykal menyoalku tiba-tiba. Bungkusan ice cream yang sudah habis dimakan dimasukkan ke dalam tong sampah berdekatan.
"How did you know Felix ?" Aku menyoalnya semula. Like seriously dude howwwww.
"Err.. well, this and that" Aku mengerutkan wajah. Main curi ayat aku pulak dia ni aku sepak sat lagi kang.
"Hey thats my line" Aku menepuk bahunya kuat. "You tak ada copyright kan ? Kongsi lah sayang" Ujarnya kemudian tersenyum lebar.
Kenapa senyuman dia macam senyuman Kang Daniel ni weh mashallah. Jap, aku cair ke ? What the fuck no.
"Tell me how did you know about it" Aku memandangnya tajam. Saja nak acah. Acah-acah kuat walaupun aku tahu dia tak anggap aku ni sebagai ancaman langsung.
Like who will scared of me if my friends arent with me?
The school knows me as a soft, kind and pretty Azreen Natasha and thats it.
"I saw him simbah air dekat you" Aku terkedu seketika. The hell man ?
"What ?" Aku memandangnya keliru. Dia tersenyum lagi kemudian tangannya naik ke kepalaku dan mengusap perlahan. Mashallah habis ha rambut aku.
Sis okay je beb sis okay. Aku pakai rambut palsu juga nanti kang.
"I saw him pulling a prank on you and I ask him why did he do that to you" Aku menunggu sambungan. Mengada betul main stop stop ni ey.
"And he said that you are pretty and then i throw him a few punch and he tumbuk I balik and he go. He said that things gonna be exciting or something. I dont know i think he lost his marbles" Aku tersenyum sinis. Dia merepek apa ni ?
"Then did you mean yang dia akan pull a prank on everyone yang pretty ?" Tanyaku semula. If yes, patutlah dia tolong geng Heykal tu buli budak tu ? Because budak tu lawa and innocent ?
But yea shes pretty but more like cute than pretty sebenarnya.
"Ah.. i dont know hes quite complicated" Aku memandang Heykal semula.
"You mean like women ? Because women are complicated ? Are you trying to compare that jerk with us ?" Tiba-tiba aku meninggikan suaraku.
Okay emo pula.
"No babe why nak overthinking sangat ni ?" Heykal memandangku kemudian mengusap pipiku perlahan. Pantas aku menolak kasar tangannya dari menyentuhku.
"Okay Im sorry okay I dont mean it" Aku memandangnya kemudian tersenyum sedikit. "Sorry I emo pula" Aku syak period aku nak datang ni emo tak memasal tiba-tiba.
"Ouh yea I saw your group bullying a girl tadi" Kata-kataku menarik perhatian Heykal walaupun tadi memang dia bagi perhatian dekat aku tapi sekarang macam dah berganda.
"Ah, diorang saja tu dont mind it okay" Heykal memeluk tubuh cuba membela group kesayangannya.
"No, I dont like it" Ucapanku yang tiba-tiba membuatkan Heykal terkedu.
Terkedu dan membisu I guess ?
"But you also done it isnt you ?" Wow now dia nak samakan aku dengan group dia la?
"No I dont we just do it to the peeps yang buat hal dengan kitorang we wont pick someone to bully just for fun. I do like to see someone suffer but I wont go that far" Heykal nampak tercabar. Aku tersenyum sinis. Sure naik darah lagi. Lagi marah lagi bagus.
I want to see sampai bila kau boleh tahan dengan aku.
"So ? Isnt it the same ?" Dia still nak backup okay, if this how you gonna play.
"No its not. Choose between me and your group. I want you to left your group. I dont like it" Boom ! Trap.
"Sayang you know I cant choose between you guys. I am the leader of that group" Aku tersenyum sinis. Sure beg. Beg me a little more, a little harder and a little louder.
"I dont care. I dont like it okay. Just cant you please keluar dari group tu ? For the sake of me? " Aku mengerlip mata beberapa kali.
Sengaja cari nahas.
"I'll think okay ?" Senyuman aku mula terlakar. Great !
***
A few days dah berlalu examination dah habis bla, bla, bla. Nothings really happen. And I dont know where the fuxk is MKH ?
Dah lama aku tak nampak diorang gentle. Ruang Carrissimi dekat rumah aku dah macam berhabuk sebab lama sangat tak guna.
Kerusi bangku yang kosong aku duduk dan melihat suasana sekeliling. Kau ni nak kerusi ke bangku ? Okay bangku kayu yang kosong aku duduk dan melihat suasana sekeliling. Sekolah ni aku tak boleh deny memang sangat lawa. Dengan laluan yang macam taman dengan batu-batan yang disusun cantik dibahagian tepi jalan menemani langkah.
It is pretty.
Tapi sayang pelajar dekat dalam isnt that pretty.
Lets relax our mind a little.
"Farriz kau seriouslah nak tinggalkan group kita just sebab perempuan tu ?" Telinga aku bergerak sedikit.
Apa benda bising-bising ni ?
"Dia bukan perempuan Botak, shes my girlfriend" Wait what ? Botak ?
Oh yea dah 2 minggu mestilah Botak dah balik. Syaf je acah nak duduk lama-lama dekat Australia tu dia kata lagi sebulan dia balik like what the fuxk man ?
"You know shes a bad girl arent you ?" Aku tersenyum sinis sambil mengangguk. Yes Im a bad girl.
"No shes not" Waw bela aku ? Bagus. But I dont need that. Really. You shouldnt do that. You' ll regret it.
"Yes she is everyone knows it. Come one man. Daripada kau tinggalkan kitorang better kau tinggalkan dia. You know that she's crazy. Kau tak ingat apa dia buat dekat kereta aku sebelum aku kena gantung haritu ?" Senyumanku makin lebar well yea I remember what I did.
I mean what MKH did.
"Dia pecahkan cermin kereta aku dengan patahkan side mirror aku kot weh ? Kau tahu tak parents aku marah nak mampus dengan aku haritu. Diorang bising sebab kereta tu kereta baru"
"Kau ni boleh tahan juga kan ?" Aku memandang seseorang yang berada di sebelah kiriku.
The hell man ? Dah macam setan muncul sebelah kiri.
"Maybe I shoulda done that to you too ?" Bibirku tersenyum sinis. Apa budak ni nak ? Dia ingat aku nak biar ke dia buat benda tu dekat aku ?
-tbc-
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
AdventureHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...