Heykal POV
Aku terkedu dan cuba untuk tersenyum "What do you mean by she's pretty ?" Soalku berusaha bercakap tanpa gagap. But gagal.
"What do you want ? I said she's pretty thats why i choose her ive already answer your question so please?" Dia mengerlingkan mata ke arah kolar yang digenggam menunjukkan isyarat untuk aku melepaskan genggaman. But i dont want to. Aku masih tak puas hati. Ni ibarat dapat A- tapi takpuas hati sebab tak dapat A+.
"So if you see anyones pretty you gonna throw water on her? Is it like that?" Aku mengangkat kening. Ini yang nak buat aku mempersoalkan semua benda ni.
"Well, a girl friend of mine once ask me, why does boy dont have overthinking? I just simply said because we never think. So do you think i ever think when i did that to her?" Apa yang dia cuba sampaikan ni sial?
"Do you think Im a girl or something?" Aku menyoalnya geram. "Sorta" Katanya sambil tersenyum sinis dan kemudian menarik kasar tanganku untuk melepaskannya.
"Listen here buddy, I may look like Im a nice victim for your bullying habit but I have never been bully before so, till we met again" Katanya sambil berpaling ke belakang. Selangkah dia maju ke hadapan aku tariknya menghadapku dan melepaskan tumbukan tepat pada pipi kirinyaa.
"Dont ever touch Azreen again. Or you need to face me" Dia tersenyum sinis sambil menyapu darah di bibirnya. "This gonna be interesting" Dia tersenyum lagi dan terus beredar dari situ.
Dia tak takut langsung ? Seriouslah ? Omg aku kena lepaskan stress aku sekarang. Nombor Botak aku dail dan terus telefon bimbit ditekap di telinga.
"Botak, malam ni gerak pergi bantai budak yang buat hal dengan kita haritu" Hanya itu kemudian aku terus matikan panggilan.
Ya, aku ketua kepada mamat-mamat selenga yang buat hal dekat sekolah ni. Im the leader of gangster in this school.
***
Zeen POV
"Gais jom pergi picnic petang ni" Aku memandang Syam yang tiba-tiba mengajukan idea. "Seriouslah? Bukan kau tak suka ke picnic bagai ni?" Soal Aisyah yang matanya masih menghadap buku Fizik. Dah tahu ambil sains tulen tapi pergi ambil juga Account jadi subjek aliran.
Dasar tamak.
"Haah tapi aku cam nak try pula" Jawapan Syam membuatkan semua MKH tergelak. "Kau nak cuba asal? Siapa hasut kau ni Syam? Meh sini habaq mai" Yus sengaja memprovok Syam. Eh memang la depa ni.
"Tak ada aku tengok drama ni macam seronok je diorang picnic dengan squad diorang so.. macam nak cuba" Syam meberi senyuman panjang. Sengaja ingin bodek.
"Aisyah kau keluar harini kan?" Syaf menyoal Aisyah dan hanya dibalas dengan anggukan kerana matanya masih terpaku pada bukunya.
"So okay nanti lepas Aisyah keluar kita picnic" Syaf memberi kata putus. "Kau ingat kau ketua ke sia" Yus menolak Syaf sehingga hampir terjatuh. "Engkorang ni kalau tak gaduh tak sah kan?" Aku ketawa lagi.
Well dengan diorang jela aku dapat ketawa macam ni. Its not like aku tak happy dengan orang lain. But I just can be myself with them. I can be a little more crazy with them.
"Ah, jom masak sama-sama?" Aku mengerutkan kening dengan senyuman senget. "Kau ? Masak? Seriously?" Aku menyoal Syam buat kali kedua.
"Hey aku pandai masak okay. Syaf je yang tak pandai masak" Pap ! Tepat sebuah bantal kecil terkena pada muka Syam. Aku menggeleng kepala perlahan.
"Kurang ajar sia kau. Ada juga makanan yang aku pandai masak okay" Aku tersenyum lagi dan lagi.
"Ah kau masak maggi pun tawar" Kata-kata Yus mengundang tawa didalam wad dan serentak itu Syaf menunjukkan jari ketiganya kepada Yus.
"So menu? Kalau nak masak kena ada menu kan?" Aku cuba menenangkan suasana.
"Spagethi!" Yus dan Syaf berkata serentak. Woah their similarity is no joke. " Ayyyyy!" Mereka bertepuk tangan sesama sendiri. Seriouslah weh benda tu je pun kecoh benau macam kau dengan dia kembar. Tadi kemain maki satu sama lain.
"So siapa yang nak masak spagethi?" Aku menyoal buat kali keberapa pun aku tatau. Kemudian serentak itu " Syaf !" Syam dan Yus pula serentak dan perkataan 'Ayy' yang disebut panjang mula kedengaran lagi dan lagi.
"Okay" Aku terkejut. Wow, Syaf agree just like that? "Seriouslah Syaf? Kitorang saja je sakat kau. kau tahu ke masak? Kang kitorang semua dapat keracunan makanan sebab kau" Yus ketawa lagi dan sekali lagi bantal kecil dibaling namun ditangkap oleh Yus.
"Tak kena" Yus menjelir lidah kemudian membaling semula bantal itu kepada Syaf. "Korang serious ke nak makan spagethi untuk picnic? Bapak extravagant korang ni" Aisyah tiba-tiba bersuara. Aku memandang MKH yang lain dan semuanya memberi senyuman dan menggangguk laju.
"Okay so bahan-bahan?" Aku memandang Syaf sambil mengeluarkan Telefon dan membuka aplikasi notes.
"Em, ayam,bawang putih,prego biru dengan kuning ha tu jela" Syaf menyatakan barang yang hendak dibeli satu per satu.
"Seriouslah kau ni?" Syam memandang Syaf tak percaya. " Bawang merah kau mana?" Soalku tiba-tiba.
"Aku tak guna bawang merah" Kenyataannya buatkan aku terkejut. "Sedap ke tak guna bawang merah weh?" Suaraku naik satu oktaf tak percaya campur geram. Dia ni main-main la.
"Susu cair mana? Sosej taknak masuk ke ? Cendawan shitake? " Syam menyoal lagi. "Paling penting spagethi tak ada weh !" Kata-kata Yus mengundang tawa semua MKH.
"Kau nak masak apa sia tak ada spagethi" Aisyah yang dalam diam juga turut serta aku perhati. Ingatkan tak dengar.
"Kau ni buat aku makin ragu-ragu nak bagi kau masak" Syam memandang Syaf dan kemudian Syaf menggigit bibir " Ssibal" Katanya perlahan dan ketawa yang masih tersisa makin kuat terasa.
Yea dia carut. Ssibal which is mean 'fck it'.
-tbc-
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
AdventureHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...