4 : Morning Surprise

1.4K 64 7
                                    

Pagiku dikejutkan dengan bunyi ketukan di pintu diselangi dengan loceng yang ditekan berkali-kali. What the hell aku nak tidur la sia.

Aku lihat jarum jam yang menunjukkan pukul 730 pagi. Serious ah weh? Aku tidur pukul 430 pagi kot semalam ?

Dengan langkah longlai aku turun dari katil dan terus menuju ke pintu.Sebaik sahaja pintu aku dikejutkan dengan seorang lelaki lengkap berbaju seperti Yu Jae Seok. No Im serious remember baju yang warna hijau belang putih yang dia selalu pakai dulu ? Baju yang orang pergi jog tu ? Ha itulah yang dia tengah pakai sekarang ni. Cuma dia pakai warna kuning.

"Good morning princess, morning flower" Katanya sambil memberikan aku sejambak bunga daisy kepadaku. Okay what's your plan ?

"Wow, its so sudden" Kataku sambil tergelak perlahan tak percaya kerana dia dengan selamba badaknya masuk ke dalam rumah aku tanpa kebenaran like the fak boy ?

"Go and change we gonna go for a little jog today" Katanya dengan senyuman manis."I beg you pardon ?" Aku seakan tak percaya dengan apa yang aku dengar. Well, did he just said to jog together ?

"Go. For. A. Jog. Faster darling you aint gonna waste your time "Katanya dengan senyuman sambil memasukkan tangan ke dalam poket. Aku hanya menggeleng kepala perlahan. Just for a few day Azreen. You just gonna obey him for just a few day.

***

"Stop..stop I cant do it anymore" Kataku sambil menarik nafas dengan susah payah. Dia yang masih berjalan perlahan memandang aku dengan senyuman " Girl its only 2 round ! You should go out and rasa cahaya matahari bukan asyik terperuk je dekat mall" Katanya sambil mengenyit mata kemudian pergi menghilangkan diri.

Aku menggeleng kepala perlahan i cant do this anymore. Pantas aku mengambil tempat duduk dan berehat. Damnn i hate this. Its not even 24 hours weh masalah dia sekarang ni ey !

"Nah yours" Katanya sambil memberikan aku sebotol air minuman untuk menghilangkan dahaga. Tiba-tiba " Watch out !" Katanya sambil menghalang sebuah bola yang laju menuju ke arahku dengan belakang badannya. "I save your head" Katanya mukanya sangat dekat denganku sumpah macam lagi 5 cm je nak kena ni woi ! Gerak ah aku geli !

"Thanks" Kataku dengan senyuman kemudian berpaling ke arah lain sehingga dia mengalihkan tubuhnya dariku.

What the actual fak? " You selalu ke jog ?" Soalku tiba-tiba taknak keadaan jadi awkward sebenarnya.

"Well, almost everyday" Ucapnya sambil memandang langit yang biru. Damn he must have a lot of stamina.

***

"Okay siapa yang tak faham boleh datang depan " Aku melihat Syaf yang berada di sebelahku sedang tekun membuat account. She and her accounts memang tak boleh pisah. Same goes to Aisyah.

Perlahan-lahan aku bangun dan terus bergerak ke hadapan untuk bertanya kepada cikgu. Ada ha benda yang aku tak faham ni. Pasal Kunci kira-kira ni aku cam lemah kit.

"Cikgu ni kan kenapa aset kena tolak liabiliti pula cikgu ?" Soalku menunduk dan tiba-tiba aku terasa ada badan yang berada dibelakangku. Damn is that peha? Aku mengerling dengan hujung mata. Shit apa horny sangat laki ni ?

" Woi kau asal ek horny sangat ?" Fuh nasib ada orang tarik. Aku berpaling ke belakang dan melihat siapa yang menariknya dari mendekati aku. Syaf ? I dont even shocked.

"Apa benda lak horny bagai kau ni ?" Soalnya nak tak nak. Syaf tersenyum sinis. "Kau ingat aku tak nampak ke apa kau buat ? Aku ada bukti plus saksi kalau kau tak nak mengaku "Katanya smooth.

"Bukti apa benda lak ni?" Tengkingnya kuat tanpa peduli cikgu yang berada di hadapan. "Kau ni memang nak kena!" Sebelum sempat Syaf menumbuk lelaki dihadapannya Heykal bangun dan menumbuknya dahulu.

"Weh kau buat apa sial ?!" Syaf berang. She dont like someone takes her target. "Me as Azreen's boyfriend dah jadi tanggungjawab aku untuk protect dia" Kata Heykal sambil mengangkat lelaki tadi dan menyepaknya dibahagian usus.

Apa benda dia merepek ni siyel ?

"Kau merepek apa ni ? Kau nak buat lawak apa dekat sini ? Tanggungjawab ? Eh kau ingat kau laki dia ke nak borak pasal tanggungjawab sekarang ni kau jangan buat aku gelak ah !" Syaf menunjal sedikit dada bidang milik Heykal. Sengaja ingin menguji kesabaran Heykal.

Lelaki tadi sudah terkulai di tengah antara dua manusia. Tanpa sedar kedua-dua belah kakinya sudah dipijak oleh Syaf dan Heykal.

Heykal pantas memegang tangan Syaf yang sedang menunjal dadanya kemudian dipusing 180 darjah. Syaf tertawa sedikit " Tak sangka kau dayus" Kata Syaf sambil menyepak Heykal dengan tendangan sisi. " You maybe a gangster but you lack of defense, You may be going out with 1 of my gang but that doesnt mean I will like you too" Kata Syaf sambil menarik aku keluar dari kelas menuju ke tandas.

Sebaik sahaja sampai di tandas Syaf menolak aku ke dinding dan melakukan kabedon(kalau taktahu boleh search) menggunakan tangan " Asal kau diam ?" Soalnya dengan pandangan tajam.

"I dont want to make a fuss" Kataku perlahan. " Then you think if youre like that I wont make a fuss?" Aku tak dapat menjawab soalannya. Damn im speechless.

" Lepas ni kalau kau tak faham apa-apa tanya je aku takyah gerak depan they dont know the real you they only know you as Azreen yang baik " Aku hanya mengangguk dengan apa yang Syaf kata.

"Ah one more thing, make Heykal suffer. I dont like him even more right now. Let he feel like he will die when you left him okay ?" Aku memandang Syaf yang sedang menolak pintu tandas memastikan tiada orang yang mendengar perbualan kami.

Aku tersenyum sinis. "After all the things happen, you think im gonna stay still ?"

-tbc-

BAD GIRLFRIENDWhere stories live. Discover now