12 : Sayang

790 39 5
                                    

"Hai sayang !" Aku terkedu. Seperti biasa aku menampal senyuman palsu di bibir saat Heykal berada di hadapanku.

"Err .. hey whatca doin here ?" Soalku sebelum pinggangku ditarik merapati tubuhnya. Aku cuba menjarakkan diri namun gagal. "Ive been here since last night but you tak ada dekat rumah. You pergi mana semalam ?" Tanyanya dengan muka yang sengaja dibuat sedih. Dia ingat comel ke sia?

"I dekat rumah Syaf, picnic and swimming" Aku membalas ringkas kemudian menguraikan pelukan serta menjauhkan sedikit diriku. Aku geli la babi.

"Sampai pagi ke ?" Dia bertanya mengiginkan kepastian. Aku mengangguk laju. Cuba meyakinkan. Please dude just go.

"Sebabkan you dah buat I tunggu you like the whole night i want you to hantar i pergi sekolah harini" Kata-katanya buat aku tercengang. "Pardon ?" Aku seperti tak percaya. Is he trying to buat aku jadi driver dia ?

"You hantar I okay ?" Dia tersenyum manis kemudian mencampak kunci kereta Mazda RX Vision kepadaku. What the fuck ?

Aku memerhati langkahnya sebelum masuk ke dalam kereta sport bewarna merah yang terletak elok di halaman rumahku. Aku tak boleh nak nafikan kereta yang berada dihadapanku ini sangat seksi.

Tapi masih tak boleh lawan Ferrari 612 GTO yang berada didalam garaj milikku. Bila aku nak pakai kereta tu pun aku tak tahu. Sayang. Seksi sangat.

Aku mengeleng kepala perlahan dan menghidupkan enjin didalam kereta.

"I tak faham rumah you lagi dekat kot dengan sekolah ? Why would you ask me to be your driver ? This doenst make any sense" Aku menyoalnya. Keliru nak mampus ni.

"Then hantar I balik rumah"

"What ?!" Aku menjerit. Ya sumpah aku menjerit. Aku tak faham ni. Aku memberhentikan kereta di tepi. Nak fokus jap. "You nak apa sebenarnya ni ?" Aku menyoalnya sambil memandangnya yang berada di seat sebelahku.

Wow aku baru perasan he dont even wear uniform. "Did you buy new earring ?" Aku memerhati telinganya yang sudah tambah lagi satu subang. Wow he really is a gangster.

"Well I just nak you bawa I balik rumah je please ?" Dia mengerlip matanya beberapa kali sebelum aku menghembus nafas perlahan. Gear aku tarik dan terus menuju ke rumahnya.

***

Kereta aku berhentikan di sebelah sebuah rumah yang aku tak tahu lah macam bukan rumah. Macam istana pun ya. 

"Why ? Terkejut dengan kekayaan I ?" Soalnya sambil meraup rambutnya dan menggosok hidungnya sedikit. Bapak batak ? "So ? What I suppose to say in this situation ?" Soalku kemudian mengangkat kening sedikit.

"Take a look at the present dekat belakang  tu and you can take this car" Ujarnya kemudian pantas dia keluar dari kereta dan terus masuk ke dalam rumah. Apa dia cuba buat ni ?

Aku memandang seat belakang. Bukan main banyak barang. Dasar suka membazir.

Telefon bimbit aku buka dan aplikasi whatsapp aku tekan.

 To : MKH

Plan tunda dulu aku takde mood nak prank orang harini.

Aku menarik gear dan terus meneruskan perjalanan ke sekolah. Looks like Felix dapat peluang hidup satu hari lagi.

***

Lagu Airplane pt.2 aku buka kuat sehingga bergema studio milik sekolah. Ya sekolah. Takkan aku dekat rumah pula sekarang. Dengan hanya berpakaian crop top dan seluar pendek aku mula mengikut rentak dan irama lagu sebelum memulakan tarian. Yes free style.

If any of you wondering boleh ke pakai seluar pendek dengan crop top pi skeolah ? Yea boleh asalkan dah habis waktu sekolah. Jam yang menunjukkan pukul 3 petang aku perhati. Sempatlah kalau dua jam menari.

"Hey ! Tak ajak lah sia" Syaf masuk dengan beg yang dipikul dibahu kanannya. Nak join sekali ke ? Aku memberhentikan tarian seketika. Well said kami memang suka menari.

"Aku tak tahu kau stay harini" Aku tersenyum mengelap peluh yang merenik didahi. Renik kan ?

"Aku pun taktahu yang kau stay kalau tak boleh practice lagu Fake Love dengan aku" Syaf menepuk belakang badanku dan ya aku elak. Shit peluh do jangan la.

"Aku tak nampak pun kau ? Kau dekat mana ?" Soalku sebab ye la nampak kot Syaf ni pun tengah berpeluh dah sah-sah  dia pun baru habis dance. "Err.. aku kat bilik sebelah" Dia tersenyum senget.

Keningku mula bertaut. "Kau buat apa dekat studio lelaki ?" Soalku tiba-tiba. Apa reaksi Syaf ? Hanya bahu yang diangkat.

 Muka Syaf aku perhati teliti. Ada kesan luka. Pantas aku tarik tangan dan melihat sikunya. "Kau gaduh dengan siapa ni?" Aku menyoal Syaf tegas. "Well this and that" Dia ulang balik apa aku cakap dekat Heykal pulak dah.

"Aku tanya elok-elok ni Syaf" Senyuman yang tadi melekat dibibir sudah gugur. Yang kini yang ada hanyalah muka yang mengiginkan kebenaran. Bapak acah nak bermadah pula sekarang ni.

"Aa, esok aku cerita aku gerak dulu" Katanya kemudian melonggarkan pegangan tanganku sebelum keluar dari studio. Aku menggeleng kepala perlahan. Wondering dengan siapa pula dia buat hal.

Aku mula menyambung tarian namun belum sempat aku sampai ke bahagian yang paling seronok. Muzik terhenti. Aku memandang sekeliling.

Memerhati mana tahu ada yang sengaja buat hal. Kemudian tiba-tiba aku terasa rambut yang aku ikat kemas di tarik kuat dari bahagian belakang. Sumpah sakit.

Pantas aku berpaling kebelakang dan wow I didnt expect this. "I thought you are a muslim" Aku memandangnya tajam.

Nampak macam aku bukan Islam ke?

 "I wonder why didnt you wear Hijab" Mulut mamat ni memang tak ada insuran ke?

"Maybe this will make you wear Hijab" Katanya dengan senyuman dan Zap !

Rambut aku jatuh ke lantai akibat dipotong dengan gunting tajam.

"What the fuck Felix ?!" Aku menolaknya kuat kebelakang dan terus keluar dari studio. This is way too much. Youre messing with the wrong girl.

-tbc-

BAD GIRLFRIENDWhere stories live. Discover now