MKH CONVERSATION GROUP CHAT ;
Syaf : Okay kau sabar jap aku on the way
Yus : Memang tak reti nak bagi tahu awal-awal ke cana siot ?
Syaf : Kau macam baru sehari lak kenal Zeen dia memang jenis last minute plan kan ?
Syam : Aku dengan Yus tengah shopping engkome sabar ah jap lagi 2 jam kami sampai
Zeen : Lama gila 2 jam ah takde 1 jam je aku bagi
Syaf : Ceni ah member shopping tak mengajak. Aku nak beli kasut baru hm
Yus : Kau takpayah nak acah kau selalu online je kan setan ?
Aisyah : Gais, I cant join
Zeen : Kenapa pula ? Jarang lah Aisyah tak ikut kitorang. Beb we're going to have sushi? Its your favourite food kot ?
Aisyah : Aku dekat hospital ni
Syaf : Wtf asal ?
Yus : Seriouslah kau dekat hospital ? Kau buat apa dekat sana ? Berlatih nak jadi doktor ke apa ?
Aisyah : Aku masuk hospital la setan. Ey apa siyel sangat perangai member-member aku ni
Zeen : Syaf, siap aku otw ambil kau. Tak jadi pergi Japan lets just eat and make some noise at the hosp
Syaf : Okay
Syam : Aku dengan Yus pi beli Sushi
Zeen : Jap, kau dekat hospital mana ni?
Syaf : Apa bodo rancak je borak tapi taktahu dekat mana hospital
Syam : Zeen sakai do
Yus : As expected from Zeen
Aisyah : Andorra
Zeen : okay will be there soon.
***
Aku mengambil hoodie dan kunci kereta Audi A8 kesayanganku sambil menyarung flat shoes bersama skinny jeans. Moga-moga bukan tema hitam malam ni. Aku seram je kalau satu group pakai hitam. Tak pasal-pasal orang ingat berkabung.
Nombor Syaf aku dail dan terus diangkat laju. " Ha kau dah siap belum ?" Aku menyoal Syaf sebaik sahaja telefon diangkat.
" Aku dekat hospital ah ni dengan Aisyah tengah tengok dia melahap apple macam tak makan seminggu"
" Weh mana ada kau ni bapak penipu" Aku mendengar Aisyah membalas sayup-sayup dari telefon.
" La bukan aku kata aku nak ambil kau ke ?" Aku menaikkan sebelah kening sambil masuk ke dalam kereta cuba menghidupkan kereta.
" Ada eh? Takpela aku dah sampai dah pun ni ha lagipun aku lagi suka naik motor" Aku tersenyum sinis. I didnt expect much on her.
" Okay then gerak lu pape nanti roger aku" Pantas aku menutup talian dan menggerakkan kereta terus menuju ke hospital. Wondering Aisyah sakit apa sampai kena masuk hospital.
***
Wad nombor A56 aku buka perlahan sebelum menjenguk masuk. Macam party dah depa buat ward ni. Penuh dengan belon yang berwarna- warni sana dan sini kek, sushi dan apple yang berada di meja aku perhati mashallah aku bersyukur Aisyah duduk dekat ward vip. Kalau tak mahu kena maki dengan doctor.
" Weh korang ni nak celebrate dia masuk hospital ke apa weh ?" Aku bertanya diselangi dengan sekilas tawa. Kelako.
" Ha nak celebrate nanti kalau dia takde kita buka zouk dekat majlis perkebumian dia " Syaf menjawab sarkastik lantas terus diketuk kepala oleh Yus. " Sakit lah bodoh " Carutan Syaf membuatkan Yus menjegil mata.
" Kau tu mulut tak ambil lesen ke apa sia? Dah la kita pun semua hitam ni ha nak berkabung ke apa ek tak rancang pun boleh sama pebenda " Syam membalas. Sengaja cari pasal. " Kau aku tombok muka kau ni nanti kang ey " Syaf membetulkan rambutnya ke belakang menahan geram ya itulah Syaf. Kalau geram dia betulkan rambut dia. Kadang-kadang kalau dia stress dia tarik rambut dia sampai macam nak putus. Selalu nampak benda ni when it comes to study. Shes crazy when it comes to it.
"Apa tombok ? Tombok tu bukan permpuan jadi lelaki tu ke? " Aisyah sengaja menceriakan suasana. Tak sedar diri sakit.
"Itu tomboi laa !" Aku membalas dengan senyuman sambil mengambil tempat duduk di kerusi yang disediakan. Ya aku tak duduk lagi dari tadi weh.
" Tomboi tu bukan Syaf ke ?" Syam bertanya tiba-tiba " Babi " Serentak itu bantal kecil yang entah dari mana datang dibaling tepat ke muka Syam dan di sambut tawa semua.
Aku melihat senario di depan mata dengan senyuman di bibir. What will i do without them? I dont have that much of friend. I just really thankful to have them in my life.
"Kau fikir apa Zeen ?" Soal Syam yang nampak aku termenung tadi. Aku memandang Syam dan tersenyum kemudian berjalan perlahan-lahan ke arah Syam.
" Im thinking .. about this !" Sebaik sahaja sampai aku terus mencalit cream kek yang sempat aku calit sebelum berjalan ke arahnya tadi.
"Sakai kau Zeen !" Lalu bermula lah perang kek didalam sebuah wad yang menempatkan orang-orang sakit.
"Weh Zeen telefon kau bunyi tu" Syaf menarik bajuku sambil menunjuk ke arah telefon bimbitku yang berdering kuat dari tadi.
Aku melihat telefon bimbit nama yang tertera.
Slachtoffer.
-tbc-
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
مغامرةHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...