Aku memandang buku Syaf yang berada dihadapan mataku seketika kemudian diusap perlahan. Hm What should I do ? Pergi mampus lah.
Helaian pertama aku buka. Kosong. Okay apa ni ? Takkan buku ni kosong kot ? Aku buka helaian terakhir. Juga kosong. Kau tak boleh tipu aku Syaf aku kenal kau. Aku buka helaian di tengah-tengah. Juga kosong.
What ?! Aku campak buku ke bawah. Kalau tak ada apa-apa kena susah sangat nak tunjuk dekat kami ?
Aku memandang buku yang elok terletak di lantai. Jap, apa tu ? Aku turun dari katil dan mengambil buku itu semula. Kulit yang terkopak sedikit aku koyak dengan lebih besar.
Apa ni ?
Ada beberapa keping gambar. Eh ? Ni bukan ayah Syaf ke ? Kenapa dia dengan perempuan lain pula ni ? Ni bukan mak Syaf. Aku belek gambar yang seterusnya. Masih gambar ayah Syaf tapi dengan perempuan lain. Begitu juga dengan gambar selepas itu.
Semua gambar dengan perempuan berlainan. Aku ingat family Syaf jenis yang perfect ? But I dont know about this ?
Pintu bilik aku dibuka kasar dari luar. Aku terkedu. Tak sempat berbuat apa-apa. Tak sempat pun nak sorok buku dan gambar yang berselerak di hadapanku.
Its Syaf.
Syaf datang mendekatiku dan merampas gambar-gambar ditanganku kasar. "Syaf Im sorry. I dont mean to do this" Syaf memandangku dengan senyuman sinis.
"What ? You dont mean it ? Kalau kau tak bermaksud, kau takkan campak buku ni weh. Kau ingat aku tak nampak ke kesan kau campak ni ?!" Tengking Syaf kuat. Ya Allah aku tak pernah nampak Syaf marah sampai macam ni dengan aku. Ya, aku. Kami dah kawan lama sekali pun dia tak pernah marah aku.
"Aku minta maaf Syaf. Kenapa kau tak cerita dekat aku kau ada masalah family Syaf ? At least kau tak pendam sorang" Syaf tersenyum perlahan. "Kenapa aku nak kena bagitahu kau ?" Soal Syaf. Damn.
"Aku kawan kau kan Syaf ?" Sekali lagi Syaf tergelak perlahan. "Kawan aku takkan buka privasi aku tanpa bagitahu aku. Kau tahu aku tak nak orang lain buka buku ni kan ? Im trying so hard to hide that picture. You dont know what i have been through to get all of those picture. Tapi eh kau senang-senang je ambil buku tu and hancurkan semua usaha aku selama ni" Aku terdiam dan menunduk.
"Aku datang sini ingat nak tanya betul ke apa Syam cakap pasa arwah Yus. Pastu aku nak tanya pasal Aisyah nak tanya dia pergi mana sebab Syam sendiri tak tahu mana Aisyah pergi. But you know what ? Im dont fucking care anymore. Maybe she left because dia dah tak tak tahan dah dengan perangai kau yang tak reti nak ambil kira perasaan orang lain ni. You are the reason kenapa MKH hancur macam ni kau tahu kan ? Kau. Semua sebab kau. MKH yang dulunya gah, tengok lah apa jadi sekarang ? You know what ? My middle finger salutes you. For what have you done, my middle finger really proud of you. No wonder they all left you" Ujar Syaf sebelum menghempas pintu bilik aku dan berlalu pergi.
Aku terdiam bersandar di dinding. I lost all of my friend. All of them. Telefon bimbit aku buka. Mkh Group Chat aku tekan dan aku tekan simbol left. Bukan diorang yang patut left sebenarnya. Tapi aku.
Kemudian aku menekan butang tengah dan membuka aplikasi photos. Gambar MKH menarik perhatianku. Semasa picnic, semasa swimming, memasak. We all looks so.. happy.
I dont know this gonna end like this. You know what ? If this is the end let me end it properly. "We need to meet" Aku membuat panggilan dan terus meletakkan panggilan setelah selesai apa yang aku ingin cakapkan.
Aku menghantar satu mesej kepada Felix. I need to end it all. Today.
I dont wanna be me anymore.
***
"You sure you wanna do this alone ?" Soal Felix sebelum keluar dari kereta dan diikuti olehku. Aku mengangguk perlahan dan terus pergi meninggalkan Felix diluar kereta.
Taman Rysghop. Tempat dimana kita pertama kali bertemu. I dont wanna do this anymore.
"Hey sayang you loook so pretty" Kata Heykal sebaik sahaja dia melihat kelibatku. Cantik ? You sure have a sweet mouth. Aku pakai selekeh nak mampus kot sekarang ni.
"So why do you wanna see me ? Miss me already ?" Soal Heykal lagi dan cuba mendekati aku namun cepat aku melarikan diri. "No Heykal, enough" Ujarku perlahan.
Aku dah penat. " I wanna break up with you" Kataku satu nafas. Tak perlu kot tangguh-tangguh. Lagi cepat lagi bagus.
"What ? Sayang why ? I buat apa dekat you ? I ada buat salah eh ? Sorry if I did something yang buat you sakit hati. I really sorry" Heykal cuba memujuk. I expect this.
"It not you.. its" Belum sempat aku menghabiskan ayatku laju Heykal memotong "Seriously its not you, its me ? You really wanna use that cliche alasan ?" Aku memandang Heykal tanpa perasaan.
I really dont wanna do this tho.
Aku mengeluarkan telefon bimbitku kemudian diberikan kepada Heykal. Menunjukkan satu video yang sedang dimainkan.
Video semasa kami bermain true or dare. Ya, aku rakam. Just in case things like this happen.
"As you can see it, I dont even know you. We choose you for fun. In fact we randomly chose you. I hardly remember your name at first. We toy you, and I cant deny that i have a lot of fun toying you. You know hows my group right now right ? So i dont think I should continue this dare. I dont have any speacial feelings for you anyway. So why would I stay. Its all fake to make it as a success. To fool you" Aku menjelaskan satu per satu.
"Fuck you." Aku tersenyum sinis. "You say that im worthy enough right ? Baby, im sorry but im not. Someone will love you dont worry. But someone isnt me" Kataku dengan senyuman pendek. Well at least aku boleh nampak apa kesan yang aku dan MKH dah buat dekat mamat ni.
"You must have a lot of fun. I hope you live your life in such a pitiful way" Aku tersenyum sebelum meninggalkan Heykal menjerit. Mencampak telefonku dan menumbuk beberapa pokok melepaskan amarah.
Terima kasih sebab musnahkan telefon tu seiring dengan musnahkan persahabatan aku. Its all starts with me. Aku yang hancurkan kumpulan aku sendiri.
Ive been in love with someone who doesnt love me back, and Ive been love by someone I didnt love back. Now, I dont know which is worse. To be broken or to break another soul.
I am a bad girlfriend. Not only for Heykal but also for MKH. Im sorry.
"Chan i want you to grant my wish. Stay with me. Until the end" Soalku sebaik sahaja sampai dihadapan kereta.
"Your wish has been granted"
'Love is giving someone the ability to destroy you, but trusting them not to'
-End-
Thank you for those yang support cerita ni since aku publish. You know who you are. I wont mention. So we finally here thank you for all of your love. I know cerita ni tak dapat sambutan sangat macam cerita lain but its okay aku dah tak kejar viewer and voters macam dulu. Sis dah berubah.
Okay bapak acah. Apa-apa hal terima kasih sebab stay dengan aku selama 29 hari ya, esok genap sebulan aku buat cerita ni and i kinda proud of myself sebab dapat siapkan dalam masa kurang sebulan even kurang sehari je pun tapi kau dengki apa dengan aku ni.
Aku taknak cakap banyak tapi kalau nak baca lagi, aku ada publish cerita baru ; criminal. You can check it out if you like my work because aku buat ni sebab aku nak and bukan sebab sesiapa jadi yea aku dah merapu. Thank you again.
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
AdventureHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...