Aku membuka loker kasar. Apa dia nak sebenarnya ? Cermin yang berada diloker aku pandang kasar. Rambut yang dah terang lagi bersuluh buruk aku perhati. Sumpah weh macam apa je rambut aku sekarang ni. Tak sekata langsung.
Aku menutup loker kasar and guess what ? Theres someone behind the locker sedang tajam memerhati aku disebalik pintu loker.
"Now what ?" Aku menyoal malas. Dengan rambut macam apa sekarang ni ingat aku ada mood ke nak main-main ?
"Well I just miss you" Katanya kemudian melepaskan satu ciuman pantas di pipiku. Apa sia ? Makin menjadi-jadi. Aku mengesat kasar pipi dengan belakang tanganku. "I berpeluh ni" Aku memandang lelaki dihadapanku. Mendongak.
Tinggi sangat asal.
"So you dah buka ke hadiah yang I bagi tu ?" Soalnya lalu menarik tanganku duduk di kerusi besi yang disediakan di ruang legar. I mean hallway. Is it sama ? Nah lets dont talk about it.
"Oh yea, while we're at it take this back" Aku memberi kembali kunci kereta pada tangannya. "Its too burdensome I cant have it" Kataku sebelum memandang sekeliling. Taknak bertembung mata dengan dia sebenarnya.
Heykal memandang kunci yang berada di tangannya sepi. "You tak buka walau satu pun hadiah tu ke ?" Dia menyoalku sekali lagi. Pandanganku kini beralih kepadanya semula. "I did open it" Ujarku dengan senyuman.
Mukanya mula bersinar semula. "Is it touching enough for you ?" Aku tersenyum sinis. Yea I did open it. Well dia ada bagi jam, baju, kasut and all banyak jugalah yang dia bagi sampai malas aku nak buka. But dia bagi sekali notes. Like dekat kotak jam tu dia ada bagi notes
'I want you to remember me everytime youre seeing this watch'
Cringe? Yes.
"Nope, not at all. Its cringe" Aku memandangnya dengan senyuman sinis. "Then how about the car ? Why wont you take it ?" Dia masih tak berputus asa.
"Do you want me to fcked up your car or what ? Why would you give me that ? Its not like I cant afford it" Pandanganku tajam menikam. Looks like aku dah hilang sabar dengan mamat ni.
"Cant you just take it ? I just want to give you something valuable that you can remember yang bila you pandang ah, i miss him so much like that is it that hard ?" Dia mula hilang sabar. Aku berdiri seiring dengannya. "I dont want it, so why you nak sangat paksa I terima ? I told you I can afford all that ?! Kenapa you nak paksa-paksa I pula sekarang ni ?!" Badannya aku tolak kuat. Memberikan jarak antara aku dan dia.
Aku benci betullah dia ni nak dekat-dekat aku sepak sat gi mati pucuk terus.
"Arent you my girlfriend ?" Soalnya kemudian memegang tanganku yang sedang sibuk menolak badannya. Aku cuba melepaskan tanganku namun hampa tak berhasil. AKu memandang Heykal tepat pada matanya. " Yes, so what ?"
"Apa reason you being my girlfriend if you wont even take apa yang I bagi dekat you ?" Nadanya naik satu oktaf. Nampak dia tengah marah. Aku tersenyum senget. Macam ada peluang nak reject dia terus.
Now it finally feels that Im dating a gangster.
"You really wanna know ?" Aku menghembus nafas perlahan. "Because you're valuable enough for me" Heykal tersenyum dan terus menarik aku masuk kedalam pelukan. Damn. Peluk-peluk pula.
Its too early to reject him lets play with him some more.
"Anyway what happen to your hair ?" Soalnya sambil menyentuh sedikit rambutku. Aku tersenyum pahit. "Well, this and that"
***
"Aisyah dah bawa ke benda tu ?" Aku memandang Aisyah yang masih tidak senyum sebab aku paksa dia datang sini. Aisyah memberi aku sebotol botol (?) yang kecil dan aku terus mengambil dan memasukkannya ke dalam botol yang lebih besar dan berisi air.
"Syaf mana ?" Aku menyoal Syam dan Yus yang sibuk memasukkan gam dan chewing gum yang dah dikunyah ke dalam bekas plastik. And yep they all dont know where's Syaf.
"Aku tak nampak dia dari semalam lagi" Ujar Aisyah tiba-tiba. Ada kena mengena dengan kes semalam ke ?
Aku menahan seorang budak yang lalu berdekatan dengan kami. "Kau nampak Syaf ?" Soalku sebelum melepaskan dan menolak budak itu sebab aku rasa benda yang aku buat tadi sangat ridiculous.
Kalau MKH pun tak tahu macam mana budak lain nak tahu ? Pantas aku mengeluarkan telefon bimbit dan mendail nombor Syaf. Loud speaker aku tekan seperti biasa.
"Syaf kau dekat mana ?" Suaraku menarik perhatian MKH dan mereka memberhentikan apa sahaja yang mereka lakukan apa benda aku cakap ni mashallah.
"Ha aku dekat airport ni ha" Aku mengerut kening.
"Asal?"
"Ye do kau asal tak pergi sekolah ni setan ?" Aisyah pula bercakap berhadapan dengan telefon.
"Ouh sorry ah aku kena gantung sekolah ni ha"
"WHAT ?!" Bergema bilik ni sumpah bergema aku tak boleh nak cakap apa dah.
"Ha tak payah ah nak jerit sakit sia telinga aku" Aku dapat bayangkan macam mana Syaf punya muka sekarang ni.
"Ha sorry sorry asal kau kena gantung ?" Yus mengambil alih panggilan Syam hanya memandang sepi.
"Ouh aku gaduh dengan Botak semalam pastu kantoi and end up aku dengan Botak kena gantung ah 2 minggu. Biasa lah dah memang kena aim kan. Pastu parents aku somehow dapat tahu and I end up kena gerak rumah Aunty Rose dekat Australia so yea here I am" Ouh patutlah semalam luka-luka bagai.
"Dah tu tak reti bagi tahu dulu ke sebelum gerak ?" Syam menyoal dingin. Sakit hati lah tu.
"Ala korang busy kan nak prank si Felix tu dah ah aku dah nak kena naik flight ni take care sebab aku memang takkan call korang untuk 2 minggu ni moga prank Felix menjadi okay ? Ciao !" Panggilan dimatikan.
Aku memandang satu per satu muka ahli MKH.
"Jom !"
-tbc-
YOU ARE READING
BAD GIRLFRIEND
AdventureHanya kerana permainan truth or dare Farriz Heykal menjadi mangsa.Mangsa menjadi boyfriend Azreen Natasha.Queen of this school. Dude seriously love story again😧? You sure issa love story? with the most powerful group in the school.Who's gonna stop...