012 💕

62 4 0
                                    

Wat voorafging:
Door haar ging naar lounge, en deed ik al die haram-dingen. Ik besluit normaal te reageren. "Uhm hoi". Zeg ik droog. Dan vraagt ze of ik naar lounge ga! Zij weet dat ik ben veranderd 100%, en toch vraagt ze het. Ik schreeuw boos terug en hang dan gelijk op.
Waarom vraagt ze dit? Wil ze mij kapotmaken??

Perspectief Salma:
Ik ben alvast mijn tas aan het inpakken want vandaag mag ik naar huis. Eindelijk. Ik heb mijn kamer gemist. En ik wil Saber zien. Mijn zus Nada weet het inmiddels al. Pas als Saber Inshallah mijn hand kont vragen dan zeg ik het tegen mijn moeder.

Mijn moeder is me nu aan het helpen, samen met mijn oudere zus Nada. Ik hou echt van hun.

"Hahah zusje, je hebt me echt laten schrikken toen ik van mama hoorden dat je in het ziekenhuis lag, maar Alhamdulilah.
ik heb het gelijk tegen Nadir gezegd en toen hebben we een ticket terug naar Nederland geboekt". Zegt ze. "Oh sorry dat ik het voor jullie heb verpest". Zeg ik met een onschuldig gezicht. Voor als jullie het ff weten.. Nada is sinds kort getrouwd met Nadir. Hij is echt zo lief, tegen mij, mijn ouders en Nada.

Als we onze spullen hebben gepakt is het tijd om te gaan. We meldden ons af en lopen naar buiten. Hé hé wat heb ik dit gemist.

"Zullen we nog even naar de stad gaan?". Vraag ik.

Ik heb zin in nieuwe kleren, idk waarom maar wil ff wat nieuws.

"Ja gezellig". Zegt Nada. "Nee, gaan jullie maar ik heb thuis nog wat te doen". Zegt mijn moeder. "Nee mama je gaat gewoon mee is leuk". Zeg ik. "Nee, nee kan echt niet". Zegt mijn moeder. "Jawel Wollah je gaat mee". Zegt Nada. Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om Nada. Soms is ze echt een bitch maar ze kan ook wel aardig zijn. "Wielli, waarom moeten jullie zweren?". Zegt mijn moeder lachend. Ik kijk op mijn telefoon: 13:00. "Jawel kom Safae is toch 16:00 klaar en ze moet nog naar die sportdingens dus ze is sws 18:00 klaar ofzo". Zegt Nada.

Safae is mijn andere zusje van 13, zij is echt aardig gewoon. Ik mag haar ook het meest. "Yallah kom eh ezels". Zegt mijn moeder.

We lopen lachend terug naar de auto's. Nada achter het stuur mijn moeder voorin en ik uiteraard achterin. We doen de radio aan. Als het liedje lauw-boef op komt gaan we helemaal los. Old but Gold. Mijn moeder kijkt ons raar aan.

Als we zijn aangekomen lopen we gelijk de gucci store in. Ik koop een gucci tas die ik al zoo lang wil. Nada koopt nog wat shirtjes van gucci en mijn moeder een klein tasje. Allemaal zo mooi hier. "Willi waarom zijn jullie naar deze winkel gegaan zo duur, een riem kost hier 500!". Zegt ze met grote ogen. "Hahah mama iedereen loopt tegenwoordig met zulke dingen". Zegt Nada lachend. "Oke laten we gaan eten veel beter dan dit hier". Zegt mijn moeder.

We betalen af en lopen terug naar auto om alles daarin te leggen.

We lopen richting maccie. Ik heb echt een honger man. We lopen de maccie binnen en ik geloof mijn ogen niet....

Perspectief Saber:
Ik wordt wakker door het geschreeuw en het gehuil van mijn broertje en zusje. Ik heb gewoon echt geen zin in deze dag. Alhamdulilah is Salma ontslagen van het ziekenhuis. Nu kunnen we vaker afspreken.

Ik sta op en loop naar de badkamer. Vandaag ga ik naar mijn oom en tante. Gewoon op bezoek, je kent dat toch wel? Gewoon bij hun eten. Ik kijk op mijn telefoon: 13:00 al?? Ik ga snel douchen en loop weer terug naar mijn kamer.

Wat zal ik vandaag aantrekken? Nee Tfoe wtf ik lijk wel een meisje die niet weet wat ze moet aandoen. Soms heb ik dat wel maar kan toch? Ik kies voor een zwarte Kenzo trui en een zwarte broek. Ik doe nog wat gel in mijn haren en loop naar beneden.

"Salam". Zeg ik. "Salam". Zeggen mijn ouders afwezig terug. Ik ga aan tafel zitten. Mijn vader zit op zijn telefoon en mijn moeder is bezig met de rest van de tafel. "Gaan we vandaag naar 3mi Jaouad en gelti Romaisa"? Vraag ik. "Hmm". Zegt mijn vader. "Wat is 'hmm'?". Vraag ik. Soms doet mijn vader zo vaag. Echt kapot irritant. Hij zucht. "Ja we gaan". Zegt hij nu een beetje geïrriteerd.

Ik pak donut en loop naar boven. "Wat doe je Saber? Hier aan tafel eten!". Roept mijn moeder. Ik zucht. "Ik heb geen honger meer". Zeg ik en ik leg de donut terug. Als zij vaag doen doe ik het ook. Het lijkt kinderachtig maar zo doen hun ook.

Aangekomen in mijn kamer krijg ik meteen een appje van een Dina. Ik kijk er vragend naar.
Ooh ik weet al wie. Dina is de dochter van Jaouad en Romaisa. Ik kijk wat ze me heeft gestuurd.

Gesprek tussen mij en Dina:
I (ik) D (dina)
D: heeyy habibi, wordt gezellig zo..
I: sorry maar misschien kom ik niet..
D: Whyy?
I: mijn ouders willen niet denk k.
D: dan kom jij toch en dan spreken we samen af.

Zal ik dat wel doen? Bedrieg ik Salma dan? Er kan toch niks gebeuren?

I: ja isgd
D:zullen we naar maccie gaan?
I: ok

Ik ga wel wat afstandig doen anders denkt ze dat we wat hebben, en ik hou alleen van Salma.

D: Oke bye tot zo❤️

Kifesh die hartje? Soms begrijp ik meisjes echt niet.

Ik loop weer terug naar beneden. "Ik ga ben zo thuis!". Roep ik. Ik doe de deur achter me dicht en loop naar mijn auto. Dan krijg ik weer een appje..

D: kom je me ophalen? X
I: nee kan niet moet een vriend wegbrengen..
D:okii zie je dan.

Ik ga haar dus echt niet brengen. Mocht ze willen. Ik moet helemaal geen vriend ophalen maar weetje??

Aangekomen bij de mac loop ik naar binnen. Is dit wel goed wat ik doe?? Verraad ik Salma niet? Nee het is mijn nichtje..

Ik zie haar al bij een tafeltje zitten. Ze is zo lelijk. Salma is ontelbaar x mooier. Maar het is mijn nichtje dus ik ga toch nooit wat met haar nemen.

"Saber!!". Roept ze. Ik loop naar haar toe en neem plaats aan de tafel. Ik geef haar een korte glimlach. "Hoi". Zeg ik droog. Ik heb geen zin om wat met haar te doen. Ik wil Salma. Ik wil dat Salma tegenover mij zit. Niet deze make-up monster. Ik zucht. "Zullen we dan wat bestellen?". Vraagt ze lief. "Ja". Zeg ik. "Ey, Saber, waarom doe je zo?". Zegt ze. Ze legt haar hand op die van mij.

Dan komt er iemand binnen die me bekend voorkomt. W-wacht is d-dat Salma?!

Heeyy lezers inou❤️ leuk deeltje? Vergeet niet te stemmen! Thank you very muchh😍❤️

Saber en SalmaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu