Wat voorafging:
Even later als we ergens wat gaan drinken vraag ik haar: "Uhm- Salma mag ik het nummer van je vader?". Vraag ik verlegen. Oke wtf ik die verlegen ben? "Awhh, je vraagt het zo lief!". Zegt ze blij. "Wil je me hand komen vragen?". Vraagt ze. "Ja, we hebben lang gewacht enzo dus waarom niet?". Zeg ik. Ze kijkt blozend naar beneden. "Salma, je wilt toch wel?". Vraag ik voor de zekerheid. "Ja duhh, wat dacht jij dan?!". Zegt ze lachend. "Love you". Zegt ze. "Love you too". Zeg ik terug ❤️Perspectief Salma:
Met een glimlach open ik mijn ogen. Wauw voor het eerst dat ik zo blij wakker wordt. Jullie weten wel waarom.. Saber! Ik hou van hem. Ook al ging het eerst niet zo goed als ik had verwacht. Maar nu... Wilt hij mijn hand komen vragen! Ik hoop snel.Ik kijk naast me. Daar slaapt Nada op de andere bed. Meskiena.. Haar bed is hier nog gebleven toen ze wegging. Ik vind het echt zielig. Door mij is hun uitje verpest. "Heey bolle". Zegt ze. "Yo ben je wakker?". Zeg ik lachend. "Nee ik slaap". Ze rolt met haar ogen. "Zullen we vandaag wat leuks doen??". Vraag ik. "Wat je wil doen dan eh zwerver?". Zegt ze. Ik ga me sws vervelen in A'dam. "Gewoon, een dagje Rotterdam?". Vraag ik smekend. "Yallah sta snel op". Zegt ze. Ik sla mijn deken van me af.
Als ik net mijn bed uitstap krijg ik een berichtje. Ik kijk op mijn telefoon. Ik zie een foto van Meryem en Saber. Meryem is zo tegen hem aangeplakt en Saber kijkt haar grijzend aan. Mijn ogen vullen zich met tranen. Ik kijk naar het berichtje die ik erbij heb gekregen.
Onbekend: is Saber wel te vertrouwen??
Ik wist het! Liefde wordt mij niet gegund! "Ga je nog opstaan of-". Zegt Nada. Halverwege is ze stil als ze me ziet huilen. "Salma!! Wat is er?!". Ze slaat de deken van haar af en snelt naar mij toe. Ze pakt mijn telefoon en haar ogen worden groot. "Kkr klootzak". Mompelt ze. "Salma, dit kan ook vroeger zijn geweest". Zegt ze. "Ik wil dat wel geloven maar....". Voordat ik het weet barst ik weer in tranen uit. Zal dit ooit goed komen??
Perspectief Sohaib:
Yooo mensen, kennen jullie mij nog? Ik ben Sohaib. Ik ga Meryem en Imad helpen Saber en Salma's leven zuur te maken. Ze gaan hun leven haten.Ik kijk naar mo naast mij. Mo is mijn beste vriend, ik ken hem al zolang. Als hij met bedriegt doe ik hem wat aan. Hij gaat me helpen. Ook al vindt hij het slecht wat ik doe. Boeit mij niet. Ik haat hun met heel mijn hart. Ze moeten kapot.
"En is de foto verstuurd". Zeg ik. Ik heb een foto van Meryem en Saber. Tuurlijk doet Saber dat zelf niet. Zo erg houdt hij van Salma. We moeten hun relatie kapot maken. En ik hel Meryem wel een beetje, omdat zij Saber leuk vindt. Hij heeft met haar gespeeld, en ook hij zal daar spijt van krijgen.
Maar we hebben iets op hem gedaan waardoor hij.. Ja daar kom je later wel achter. "Ja hij is verstuurd". Zegt hij. Yes, wacht maar. "Nu gaan we kijken of ze bij hem blijft of niet". Zeg ik en ik wrijf in mijn handen. Mo kijkt me aan en rolt met zijn ogen. Hij vindt het maar niks dat ik een relatie kapot maak. Maar zo is het ook met mij gebeurd....Maar hij weet wat er met zijn familie gebeurt als hij niet doet wat ik zeg.
Perspectief Saber:
Ik zucht. Salma heeft me gevraagd of ik bij haar kan komen. Ze wilt me spreken ofzo. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin. Ik weet niet wat er met me is maar ik voel me niet goed. Ik denk aan gisteren. Ik wil Salma's hand helemaal niet vragen. Maar wat bezielde me. Weet je wat? Ik ga gewoon naar haar toe en zeg dat meteen recht in haar gezicht.Aangekomen bij haar huis bel ik aan. Ik kijk snel of haar vader's auto daar staat. Nee gelukkig niet. Nada's auto wel. Even later doet Salma de deur open. Ik zie dat ze heeft gehuild. Ach wat boeit het mij. Ik wil haar toch niet meer. "H-hoi". Zegt ze trillend. Waarom praat ze zo? "Jo, je belde?". Zeg ik. Ze kijkt me geschrokken aan. Normaal zou ik haar knuffelen en vragen wat er aan de hand was, maar dit keer niet. Uit het niets geef ik haar een knuffel. Ik ruik aan haar mooie haren. Opeens trek ik me terug. Nee wtf? Ik mag haar niet toch? Waarom knuffel ik dan. "Snel, wat is er?". Zeg ik ongeduldig. "Klootzak, eerst ga je vreemd en dan kom je zo stoer doen". Zegt ze boos. "Ik hou toch niet van je". Zeg ik zonder emotie. "Wacht ik hou wel van jou". Zeg ik opeens. Ik weet niet waar dit vandaan komt. Ik voel me zo misselijk. "Donder op". Zegt ze boos en ze doet de deur dicht. "Donder zelf op, ik ga naar een leukere vriendin". Roep ik boos.
Perspectief Salma:
Boos doe ik de deur dicht. Wat is er toch met hem?? Ik hoor hem nog wat roepen maat ik negeer dat. Ik loop terug naar boven waar Nada op me wacht. "En?". Zegt ze nieuwsgierig. "Niks". Zeg ik terug zonder naar haar te kijken. "Kifesh niks??, stonden jullie daarom 10 uurtjes daar??". Zegt ze. "Hij doet heel raar". Zeg ik na een tijdje. "Normaal als ik open deed knuffelde hij me, maat dit x niet". "Hij zij dat hij niet van me houd". Zeg ik verdrietig. Ik vertel haar alles van net. Ze kijkt me verbaasd aan. "Wacht!". Roept ze. Ik kijk haar geschrokken aan. "Misschien doet iemand Sihr op hem!". Zegt ze. OMG dat kan. Daarom doet hij zo vaag. "Maar hoe komen we daarachter ?!". Zeg ik daarna. "Ik heb een idee!". Roept ze.Vergeet niet te stemmen X
Ramadan Moubarak veel succes allemaal❤️❤️
JE LEEST
Saber en Salma
RomanceHeey leuk dat je leest❤️ in dit boek gaat het over een meisje genaamd Salma. Ze vindt een jongen erg leuk genaamd saber. Hij vindt haar ook leuk. Maar er zijn nog altijd boze ogen. En jaloezie neemt altijd wraak...