015 💕

65 8 0
                                    

Wat voorafging:
"Normaal als ik open deed knuffelde hij me, maat dit x niet". "Hij zij dat hij niet van me houd". Zeg ik verdrietig. Ik vertel haar alles van net. Ze kijkt me verbaasd aan. "Wacht!". Roept ze. Ik kijk haar geschrokken aan. "Misschien doet iemand Sihr op hem!". Zegt ze. OMG dat kan. Daarom doet hij zo vaag. "Maar hoe komen we daarachter ?!". Zeg ik daarna. "Ik heb een idee!". Roept ze.

Perspectief Salma:
Ik loop de hele tijd door de huiskamer heen en weer. Ik hoop dat Younes mee wil werken want ik weet niet wat er met Saber aan de hand is. Hij doet fk raar. "Bel dan!!" Roept Nada. Ik zucht.

Ik toets het nummer van Younes (de beste vriend van Saber) in. Na 3x overgaan neemt hij eindelijk op. "Yoo wie is dit?". Hoor ik hem zeggen. "Hallo? Ik ben Salma". Zeg ik. "Ooh ewa alles goed?". "Ja gaat goed hmdl, maar ik heb je voor wat nodig". Ik vertel hem wat ik ga doen. "Ja, dat kan". Ik kijk naar Nada en ik haal opgelucht adem. Ik bedank hem en zeg hem gedag daarna  hang ik op.

We lopen samen naar beneden en we trekken vast onze jas en schoenen aan, want we gaan naar het huis van Younes. Nu maar hopen dat het werkt...

Perspectief Saber:
Ik laat me neer vallen op mijn bed. Ik heb echt hoofdpijn. Het liefst wil ik gaan slapen, maar heb je dat gevoel dat je moe bent maar je kan niet slapen? Ewa ja dat heb ik dus.

Als ik net bijna in slaap val word ik gebeld door Younes. "Jo". Zeg ik met een slaperige stem. "Eey ben je net wakker ofzo?". Zegt hij lachend. "Nee, nee, maar wat is er?". Zeg ik. "Ohja k heb nieuwe FIFA kom je?"?. Zegt hij. "Ja maar k ben echt-". "Ik kom je over 20 minuten ophalen". Zegt hij en hij hangt op. Voor deze x is het niet erg.

Ik loop naar beneden en meteen heb ik een raar gevoel in mijn buik. Ik negeer het en pak een handje snoep uit de pot.

Na 15 minuten hoor ik een toeter. Ik loop naar buiten en stap in de auto. "Fakka met jou alles goed?". Vraagt Younes. "Jaja gaat goed rijd nou maar". Hij haalt zijn schouders op en geeft gas.

Even later hoor ik een geluid komen van Younes de telefoon. Het doet pijn in mijn oren. "Wat is dat??". Vraag ik. Hij kijkt me verbaasd aan. "Dat is de adhaan, voor asr gebed". Zegt hij nog steeds met een verbaasd hoofd. "Doe uit!". Roep ik met mijn handen tegen mijn oren. "Maar dit is de adhaan dat-". "DOE SNEL UIT!!!". Schreeuw ik. Als hij her uit doet wordt ik weer rustig.

Als we zijn aangekomen stappen we uit en lopen naar de voordeur. Ik heb nog steeds hoofdpijn. Younes steekt de sleutel in het slot en doet de deur open. Ik zie de vader van Younes en groet hem vriendelijk.

Ik wil net naar boven lopen maar Younes houdt me tegen. "Ik heb de FIFA naar beneden geplaatst". Zegt hij. Ik loop terug naar beneden. Aangekomen in de woonkamer zie ik een man op de bank zitten. Ik ken hem niet maar even later komt de vader van younes erbij zitten. Ik ga op een stoel naast de bank zitten.

Als ik net een controller wil pakken begint de man Koran te reciteren. Ik schreeuw het uit en sla met mijn handen tegen de muur. Ik begin te huilen en Younes en zijn vader houden me tegen want ik wil op die man springen. Ik hoor een bekende stem. Ik blijf maar schreeuwen en ik hyperventileer. Na een paar minuten wordt ik wat rustiger.

Maar dan wordt alles zwart.

Stem 💋

Saber en SalmaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu