Rumah yerim sudah gelap gelita.. tahu la bahawa aera,eunhee,nini dan yira sudah tidur.. maklumlah esok sekolah.. Sebaik masuk sahaja dalam rumah yerim bertanya kepada baekya..
"yah baekya kenapa kau ni?? Kalut nak balik pehal?? tahu la esok sekolah tapi tak payah la heret aku.. dah la aku tengah borak dengan yeol kau tarik macam dengan nampak hantu tahu" Yerim membebel.. Dia masih tak puas hati.. tengah best borak dengan chanyeol tetiba kena heret balik..
Baekya yang gelisah menyuruh yerim dia sebentar.. lalu dia menceritakan dalam nada yang slow takut didengari oleh 4 kawan dia yang lain...
"Jinjja?? yerim menanya dengan mukaa teruja gosh kau cium dia???
Baekya mengetuk kepala yerim.. "bukan ya aku sengaja la TERCIUM tahu" baekya menekan perkataan tercium.. Pekak agak nya anak park ini aku sebut tercium dia dengar aku yang cium😑.
Skip
Keesokan paginya baekya keluar awal.. Dia menipu mereka dengan mengatakan dia ada hal yang perlu diselesaikan di sekolah.. Padahl tak nak terserempak dengan Baekhyun..
Mereka yang lain pon tidak syak apa apa.. Manakala Yerim pula hanya gelak sahaja tengok baekya begitu.. *yerim jahat ahhah😂*
Mereka semua keluar rumah awal pada pagi ini.. nasib aera,nini dan yerim bangun awal.. Kebetulan geng chanyeol juga keluar dari rumah pada masa yang sama..
Yow sehun menegur mereka.. Lalu aera berkata "Yow yow ape kau?"
Sehun membalas "suka hati lah sibuk ah kau" "ouh ya kenapa berlima ja??" sehun menanya lagi..
"Baekya dah keluar kenapa? sibuk je nak tahu pasal kitorang"..
Baekhyun yang dari tadi senyap menghembus nafas lega.. "nasib baik dia keluar awal kalau tidak aih malu aku"
Aera berjalan di depan manakala yang lain di belakang.. sehun yang sengaja mahu mngacau aera.. juga berlari untuk mengejar aera..
Dia menarik narik beg aera.. serta meletakkan tangannya ke atas bahu aera dengan selamber bodoh nya..
"OH sehun" aera menjerit yang lain hanya ketawa sahaja di belakang.. umin dan eunhee hanya menggelengkan kepala sahaja meliha mereka berdua.. nnti bila dah bergaduh teruk baru mereka masuk campur..
"Kau dah la tangan tu berat macam apa lagi pastu sesuka hati letak atas bahu aku pikir sweet ke ha??"
"Sweet la kau patut happy tau kau perempuan first yang aku buat macam itu"
"ee g mampus sana" aera menolak sehun.. Padahal tak bergerak pon badan sehun sewaktu ditolak oleh aera..
"Tak bergerak pon kau tolak ke ape?" sehun berkata lalu ketawa..
Baekhyun di belakang bergerak ke yerim untuk bertanya tentang baekya.. Chanyeol yang melihat juga bergerak ke yerim untuk menyibuk😂..
"Yerim" panggil Baekhyun nae" yerim menjawab.. "baekya ade cerita tak tentang apa apa semalam"??
"Ada.. dia kata korang tercium" yeol yang menyampuk berkata "tercium ke sengaja" hahah dia ketawa..Baekhyun menjeling si yoda capang manakala yerim hanya ketawa saja..
Yira dan nini yang berjalan berdua di belakang berjalan sambil main henset.. biasalah sekolah mereka boleh bawa henset bersama..
Lalu lay dan kai yang bosan kerana tidak dilayan oleh yang lain mula mengacau mereka berdua.. Kai merampas henset nini.. wah "iphone sia".. kai berkata.. lalu mula membelek henset nini.. Nini yang geram mula cuba merampas lalu berlaku la aksi kejar mengejar apabila kai lari sambil pegang henset nini..
Manakala Lay pula menghampiri yira.. Yira dengan dingin bertanya.. "Yer nak apa"
"nak kau boleh"? lay bertanya.. 😂 smbil ketawa.. yira yang menyampah dengan lay mula menjauhkan diri..
Tapi apakan daya makin dia berjauhan makin si lay ni ikut sambil buat ayat pickupline zaman bila punya tah😂😂
Eunhee dan umin hanya berdiam diri.. 22 malu malu kucing mahu bersembang😑
Setelah berjalan sekolah yang dekat pin dirasakan jauh apabila bersama geng geng chanyeol..
Sampai sahaja ke sekolah mereka mula menuju ke kelas 1 kokobop..
Kelihatan baekya sudah menunggu mereka di tempat duduk dia..
Update 😂
hambar sia😂😂 baekya la suh update ha😑😂
YOU ARE READING
Jiran Hanat ✉{slow update}
RandomApabila 6 orang pelajar lelaki pindah ke Sekolah tinggi Art Seoul.. Bertemu dengan 6 orang Pelajar perempuan dan mereka sering bergaduh atas benda yang remeh... Tapiii Tanpa Meraka tak tahu mereka adalah jiran.. ?? Nak tahu lebih lanjut✌ Ha sila b...