Part 10💜

44 9 51
                                    

nini yang berlari laju ke geng yerim.. "bluerk tak dapat tangkap" kata nini sambil menjelir lidah kepada kai

"Hek eleh dah lari takut ah tu dah la tampar pakai buku sakit tau tak" balas kai

"Hoi hoi nak sweet ke ape ke kat rumah eh rumah dekat je nak lari mana pon tak pa.. lama tahu kitorang tunggu" kata lay sambil muka menahan panas terik..

Lalu mereka semua berjalan mahu pulang.. dalam perjalanan mereka terserempak dengan yeri dan dahyun.. Apa lagi gedik la mereka berdua apabila nampak baek dan sehun..

"Baekkk" yeri memanggil dengan penuh manja lalu datang dekat ke baek.. Baekya yang berdekatan dengan baek ditolaknya.. nasib tak jatuh..

Yeri merangkul lengan baek.. Baekhyun yang rimas dengan kelakuan nya menepis tangan yeri..

"Hell!! jangan pegang la" kata Baekhyun dengan nada seperti menahan geram..

Manakala dahyun pula menghampiri sehun.. Sehun yang perasan dahyun mahu mendekati nya mula bergerak ke arah aera sambil merangkul lengan aera supaya dahyun cemburu..

Aera yang terkejut dengan perlakuan sehun hanya ikut sahaja apa yang dibuat sehun..

Chanyeol dan yerim menyuruh mereka semua berjalan laju supaya cepat sampai dan tak perlu hadap perempuan perempuan gedik itu..

-

Tiba waktu makan malam.. Geng geng yerim menyediakan makanan untuk makan bersama..

Tiba tiba loceng rumah mereka ditekan.. Eunhee pergi membuka pintu lalu terlihat lah dia Geng geng chanyeol menunggu depan rumah..

Eunhee keluar membuka pintu pagar lalu mereka semua serbu masuk ke rumah eunhee untuk menyibuk makan disitu...

Yerim dan kawan kawannya yang lain terkejut..

"Eh eh pehal ni sesuka hati je masuk" yira menanya..

"Alah kitorang nak makan sini.. Umin tak nak masak" kata mereka semua sambil membuat muka comel..

"Ha yela yela" kata yerim,yira,eunhee,aera,baekya, dan nini serentak sambil membuat muka menyampah.. malas mahu kata apa kalau tak bagi pon diorang makan juga...

Sambil makan mereka berbual.. Lalu baekhyun menanya baekya

"Jeles ke tadi 😂 muka tadi masam je eh waktu yeri pegang tangan aku?"

"PLEASE LA BYUN BAEKHYUN kita tak der hubungan perlu ke aku cemburu??" kata baekya

"Kalau macam tu jom la kita jalinkan hubungan" .

Baekya terdiam selepas Baekhyun berkata begitu.

Yang lain mula membuat bunyi seperti beruk nak menyakat baek dan baekya 😂..

"Yerim Suap la yerim" Chanyeol memanggil yerim untuk suruh yerim menyuapkan nya mee itu. 

"Ishh mengada la kau ni" lalu menyuapkan juga kepada chanyeol..

Chanyeol apalagi nganga luas la.. .. Selepas yerim suapkan chanyeol pula menyuap yerim.. Yang lain melihat dengan pandangan menyampah

Selesai sahaja makan yang lain berehat di ruang tamu.. *Tak reti nak balik ke?*😂

Xiumin menolong eunhee di dapur.. xiumin seorang yang rajin lagipun dia kesian melihat eunhee mencuci pinggan sendirian lalu dia pon pergi menolong..

Mereka berborak kosong di dapur sambil ketawa bersama.. Xiumin yang mahu menyakat eunhee mengambil buih sabun lalu sapu buih itu ke hidung eunhee. .

eunhee yang terkejut lalu mula memercikkan air ke xiumin sambil ketawa..

"Ehem ehem" seseorang membuat bunyi.. orang itu ialah yira dan di sebelah nya lay yang datang mahu menyibuk..

"Sweet nampak" hahaha yira ketawa eunhee dan xiumin mula malu..

Lay yang berdiri di situ mendekatkan mulut nya ke telinga yira lalu berbisik.. "Jeles ke wak" hahaha nanti "kita buat lagi sweet"

yira terkedu lalu beredar ke ruang tamu dengan muka yang memerah..

Lay di dapur hanya ketawa sahaja.. "Cutee" dia berkata dalam hati..

Nini aera kai dan sehun pula tak habis habis bergaduh.. Bsing rumah dibuatnya..

Baekya mula menghalau mereka dengan alasan sudah lewat malam..

Aloo baru nak tengok korang lelama kata mereka serentak.. lalu sehun dan baekhyun mengwink kepada aera dan Baekya.. manakala kai pula menbuat flying kiss kepada nini..
.Chanyeol dan yerim masih berborak.. Lalu xiumin menarik chanyeol supaya balik ke rumah.. manakala eunhee pula menarik telinga yerim. Alahai laa Park couple ni😑

Masing masing mengucapkan selamat malam..

heyyo 😂 sejak 2 menjak ni asyik update ja 😂 Maybe ni last update maybe la✌😜

Support me author yng baru belajar 😂 💜

Vomment🙈

Pls jangn jadi silent reader.. kk. bye annyeong😆

Jiran Hanat ✉{slow update}Where stories live. Discover now