Part (2)

74 11 7
                                    

Keesokan paginya,

'Aera,Yerim,Nini bangunnn.. dah lewat woii bangun lah cepattt'

Baekya menjerit dari tingkat bawah.. Tak larat dia mahu gerak 3 manusia yang tak reti reti nak bangun.. Padahal dah lewat.. Jam dah menunjukkan pukul 6.40.. Letih baekya mahu mengejut 3 manusia itu..

Yira dan eunhee sibuk sediakan sarapan.. mereka dah masak sangat dengan peragai 3 kawan baik mereka yang susah bangun pagi...

"Ya ya kami dah bangunnn".. jawab mereka serentak.. tak larat nak dengar baekya membebel.. boleh cair taik telinga ha..

Yerim Mengambil tuala mahu masuk ke dalam tandas.. Aera dengan pantas pintas yerim.. Yah Lee Aera.. 'Bongok ah kau aku nak mandi dulu'.. Mereka berebut bergaduh rebut tandas.

Selepas Setengah jam..

Mereka bergerak ke sekolah dalam keadaan kelam kabut.. Mahu tak kelam kabut jam dah menunjukkan pukul 7.25.. lagi 5 minit sahaja lagi...
Nasib sekolah dekat sahaja..

Kring~

Loceng dah berbunyi dan 6 orang kawan baik itu lewat disebabkan Aera,yerim,dan nini.. Yah aku dah cakap bangun awal kan tak pasal pasal kena denda lari padang dengan pakai baju kurung ni jerit eunhee..

"Yerim,aera,nini  Korang kannnnnnn" erghg marah yira dan baekya..

Selepas habis 5 pusingan padang.. mereka cepat² nak masuk kelas
. dalam perjalanan Nak masuk kelas mereka bertembung dengan 6 orang lelaki tanpa sengaja nini terlanggar lelaki yang berkulit gelap 😂..

Yah Tak nampak ke ha?? mata letak mana? Lelaki itu memarahi nini.. Kawan² nya yang lain cuba untuk menenangkan dia.. Nini segera menunduk 360 darjah ke arah lelaki itu sambil meminta maaf lalu baekya cepat² menarik tangan nini agar tidak melayan lelaki berkulit gelap itu haha..

Ee nyampah aku dengan mamat tadi.. aku bukan sengaja nak langgar dia aduhai.. kecoh lebih bukan yer waktu aku langgar tu dia tercedera pon.. pikir bagus.. nini membebel..

Di dalam kelas..

Cg Mark masuk ke dalam kelas.. Ok pelajar pelajar sekalian.. hari ini kamu akan ada classmate baru seramai 6 orang.. ha dipersilakan masuk dan kenalkan diri kamu semua ya..

Aera,baekya,nini,eunhee,yerim,yira terkejut apabila melihat 6 lelaki yang mereka langgar tadi.. Nini memandang lelaki yang bernama kai itu dengan pandangan maut..

Lay melihat ke arah geng Nini dengan muka acah terkejut.. dia menepuk nepuk bahu chanyeol.. Yah hyung sakit lah nak apa.. chanyeol menanya dengan muka merah padam.. mahu tak yer lay kalau boleh tepuk bahu yeol tu macam boleh tercabut dah hahaha... Yeol melihat ke arah yang lay sebut kan lalu, dia berbisik pada Xiumin.. Hyung tengok tu.. *tunjuk*  "tu bukan ke yang  langgar kai tadi.. eh haah la" sehun yang menyampuk mengiakan..

Kai juga tengok ke arah tu.. Nini tengah menjeling dia lalu dia dengan tak tahu malu dia.. dia berkata" kau budak pendek tu ha jeling² pahal ada masalah?. lalu geng² nini segera paling kan wajah

Mereka berbisik sesama mereka.. yah shit gila baru masuk dah tunjuk peragai hanat.. Tiba tiba yerim membuka mulut untuk bercakap ayat keling skit 😂.. 'weh kau rasa an diorang tinggal mana.. aku takut ah semalam kan kita ada jiran baru.. Entah entah *muka suspen* diorang tah jiran kita' oh gosh!!!..Lalu aera,yira,eunhee,nini dan baekya mengetuk kepala yerim serentak.. boleh amnesia budak tu 😂 Kau yerim 'mulut jaga sikit tak mahu aku berjiran dengan makhluk² tu harap muka ja hensem tapi ADAB tak de'.. Baekya menekan perkataan adab itu

Skip

Sewaktu mereka berjalan pulang tiba tiba beg nini terasa ditarik.. Dengan kelajuan arnab dia mengalih kan muka untuk tengok setan mana yang tarik beg dia.. setan itu adalah kai orang yang dia langgar  tadi..

Hoi Kau nak apa ha? tarik² beg aku pehal?' nini mula naik angin lalu yira segera bertindak dengan menarik nini apabila kai melepas kan beg nini..

"Seronok pulak aku kacau kau hahah walaupun baru je kenal tadi haha" Kai berkata pulak Kepada geng² dia "weh korang kacau la kawan² dia tu hahah"

Nini dan kawan kawan dia berjalan dengan laju malas pulak nak layan hanat² kat belakang..

Tanpa mereka sedar mereka dah sampai rumah.. Tetapi mereka terkejut yang mereka adalah jiran..betul apa yang yerim cakap.. Masin betul mulut makcik bawang tu..

Chanyeol dan sehun melaungkan "wah kitorang jiran dengan korang la boleh ah kacau korang haha *gelak jahat* Kami akan pastikan korang tak tenteram dalam rumah tu"

Eunhee membebel manakala yerim aera dan baekya menyebut "bala bala bala"

"Habislah kita berjiran dengan hanat hanat tu ahhhhhh" jerit mereka semua dari dalam rumah

ok hahha haii I'm back..Story yang bosan serta jalan cerita huru hara 😂.. Biasalah baru nk bljar an 😂 support wey💕🙈

Vomment juseyoo✌

Jiran Hanat ✉{slow update}Where stories live. Discover now