Det var en torsdag två veckor efter att skolan hade börjat. Jag och Nicole hade kommit bättre in i klassen och helt enkelt accepterat att inte alla är som oss.
Just nu var det lunchrast och jag och Nicole var påväg till Circle K som låg i närheten för att köpa någon Redbull eller liknande. Maten i skolan var inte speciellt frästande idag.
"Fan att det inte finns några killar som haffar", gnällde Nicole påväg in i bensinstationen.
"Vadårå? Du kanske borde göra det istället för att vänta på dem?" Jag plockade åt mig en energidryck ur kylen.
Hon vände sig om mig med tefatsögon. "Vadå?" frågade jag medan jag räckte henne drickan innan jag plockade ut en till.
"Det verkar ju desperat!"
"Varför då?"
Hon pustade ut i frustration och bara blängde på mig. Okeej. "Ska du ha något mer?" frågade jag när vi började gå bort mot disken. Hon skakade på huvudet. Hon åt fan aldrig.
Jag plockade åt mig en påse med jordnötter. Jag fick väl sitta och knapra på dem själv.
Vi betalade och började den relativt korta promenaden tillbaka till skolan samtidigt som vi näst intill klunkade våra Redbull.
"Vad hände mellan dig och Noel då?" frågade Nicole efter en stund.
Jag kollade frågande på henne. Vem är Noel?
Hin himlade med ögonen. "Han med det långa, blonda håret."
Vilken "han med det långa, blonda håret"? Jag kände inte till någon Noel med långt, blont hår. Vad snackar hon om? "Va?"
"Han vid skåpen." Vi började närma oss skolgården.
Då slog det mig. "Prins August?" frågade jag och tog en till klunk an min dricka.
"Ja", svarade någon, men det var inte Nicole. Jag kollade på henne bredvid mig, och hon stod alldeles still. Och stirrade på något framför oss. Jag vände blicken framåt. Det var han; Prins August. Eller Noel som han kanske hette egentligen.
Jag hade inte sett honom sedan den incidenten med krocken, så vad var chansen att jag skulle möta på honom nu när jag pratar om honom.
"Hej", flinade han lite slött och blickade från mitt ansikte till drickan i min hand.
"Hej", svarade jag och lutade min vikt på mitt högra ben och drog mina militärgröna jacka tätare omkring mig.
"Vi börjar om fem minuter", viskade Nicole och gav mig en menande blick. Hon vill att vi skulle gå in. Sedan när brydde hon sig om att komma i tid?
Jag nickade bara och typ väntade på att Noel skulle säga något.
"Du sa aldrig ditt namn", sa han efter några sekunders av vara stirrande, eller kanske snarare undersökande. Det kändes som om han undersök mig från topp till tå. Jag visste inte om jag tyckte om det eller inte.
"Astrid Carlander", log jag.
Han räckte fram handen, igen. "Noel Flike."
"Vi måste gå nu", viskade Nicole, fast lite högre än förra gången. Noel gav henne en sned blick innan han kollade på mig igen.
Han drog upp ett ciggpaket och pillade på de få som var kvar. Han såg hur jag kollade på dem och ett leende spred sig över hans läppar. "Vill du ha?"
Nicole började rycka mig i armen. Hon hade en fobi för att komma försent till lektionen. Det var ett stort hinder i högstadiet då vi skolkade från i princip varenda lektion. Om man överdrivet rejält.
Jag skakade på huvudet. "En annan gång kanske. Måste dra till lektionen nu."
Långsamt började jag följa med Nicole som annars hade rivit av mig armen.
"Kan jag iallafall få din snap?" frågade han, fortfarande med ett fast grepp runt ciggen.
"Adda astridcarlander99."
Sedan sprang jag och Nicole in till vår lektion.
"Det var honom jag menade", sa Nicole när vi satt oss ner vid två benkar längst bak i klassrummet.
"Förstod det till slut", skrattade jag lätt med blicken ner i min telefon. Ett leende tog plats i mitt ansikte.
"Noelflike lade till dig på snapchat".
Jag gick in på appen och addade tillbaka innan jag skickade en bild på mig själv med vinkemojin.
Efter bara några sekunder svarade han med en bild på sig själv där han log och texten "Träffas över cigg på din rast sen?"
Mitt leende blev om möjligt ännu större.
Jag svarade med en bild på mig själv där jag gjorde tummen upp och texten "Lektionen slutar 13:55, möt mig utanför mattesalen".
"Du vet väl vem han är?"
Jag vände blicken mot Nicole med hopdragna ögonbryn. "Va?"
"Han är med i Hov1."
"Hov1?"
"Han rappar. Det är en grupp med hans vänner. De har släppt några låtar på youtube."
"Okej?"
"Han är skolans största fuckboy, Astrid. Var försiktig."
Glöm inte att rösta och kommentera!!!
KAMU SEDANG MEMBACA
Låt mig älska dig
Fiksi PenggemarFörlåt, förlåt, för det blev som det blev Du tyckte rätt och jag menade fel Vill säkert veta vad felet är Jag bryr mig inte om din verklighet För lever i fantasi Där jag inte tar din skit, men du tar min Vet att jag klassas som fuckboy Men fuck it...