Kültürlenin biraz

32 3 0
                                    

Merhabalaaar,

Geçenlerde annemle ettiğimiz sohbetin bir yerinde, orucunda vermiş olduğu şaşkınlıkla, bir atasözünü aldım yandan sağdan soldan yamultup anneme söyledim.

''Ak akçe kara gün içindir.''  oldu size

''Ök ökçe kara gün içindir.'' ilk önce kurduğum cümledeki mantıksızlığı ben bile farkedemedim. Yalnız annem bana anlamsızca bakmaya başladı. Gözlerine baktığında yine ne saçmalıyorsun sen dercesine bakıyordu. 

Ökçe ne demek biliyor musun dedi. Akçe ökçe işte eee para birimi ehe ühe. kem küm derken tabiri caizse mal gibi kaldım. 

Akçe Osmanlı da kullanılan para birimiydi. Peki ökçe neydi?

Ökçe veya topuk; ayakkabılarda topuk kemiği altına denk gelen, genellikle tabanın diğer kısımların daha yüksek olan kısım. Ökçe ayakkabının dengesini artırmak, giyen kişinin boyunu uzun göstermek veya şıklık amacıyla kullanılır. Zaman zaman ökçe sözcüğü topuğun arka kısmı anlamında kullanılır.

Ökçe sözcüğü eski Türkçede ayak topuğu anlamında kullanılırken zamanla günümüzdeki anlamında kullanılmaya başlanmıştır. Eski Türkçede öşke şeklindedir. Topuk ise yuvarlaklığına binaen Eski Türkçedeki topık (topçuk) sözcüğünden türemiştir.

Böyle anlatıyor viki kankam. 

Cahillik başa bela dostlar. Sohbetini çok sevdiğim bir arkadaşımın dediği gibi 

''Cahille söhpet olmas.''

Olmuyor sahiden.

Kültürle kalın!

Bu can sıkıntısı adamı öldürür.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin