; tigapuluhtujuh 🌙

2.2K 356 16
                                    

Aku dan mama tengah duduk lepak kat luar rumah sambil menunggu imam - imam kami pulang ke rumah dari solat terawih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku dan mama tengah duduk lepak kat luar rumah sambil menunggu imam - imam kami pulang ke rumah dari solat terawih .

Macam - macam cerita aku bagitau dekat mama . Kisah Jimin jadi bualan makcik² kat tempat tinggal kami , member² Jimin yang hancurkan dapur aku , Tasha datang rumah dengan suami dia Woojin ,  semua benda aku cerita .

Mama melayan sahaja ceritaku . Sekali - sekala mama tergelak apabila masuk part - part yang menggelikan hati .

" Mama "

" Ye sayang , ada apa ?  "

" Lia nak cakap ni "

" Apa dia ? "

Aku tersenyum kecil " Terima kasih sebab terima keputusan Lia untuk kahwin dengan Qeem . Terima kasih sebab sudi terima Qeem sebagai suami Lia walaupun dia mualaf . Lia minta maaf sangat sangat sebab tolak tawaran mama untuk minta Lia kahwin dengan Izzudin hari tu "

Mama terus memeluk diriku erat .

" Sayang , selagi Lia bahagia dengan hidup Lia , selagi tu juga mama akan rasa bahagia . Mama cuma nak yang terbaik untuk kamu . Kamu tau kan , mama sayangkan kamu ? Qeem mualaf , kita kena jaga dia , sayang dia sebab tak semua orang dapat hidayah daripada Allah walaupun dia tu Islam . "

Semakin erat pelukanku terhadap mama apabila mama cakap macam tu .

Chim , jangan risau . Lia akan jaga Chim . Lia akan ajak Chim sama - sama masuk syurga selagi mana Lia mampu .

InshaAllah Chim 💗

❝ 𝗥𝗔𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡 𝗪𝗜𝗧𝗛 𝗛𝗜𝗠 ❞ ㅡ 𝗝𝗜𝗠𝗜𝗡Where stories live. Discover now