" Lenggang - lenggang kangkung , eh taknaklah kangkung bayamlah . Lenggang - lenggang bayam ~ "
Selamba je aku tukar lagu tradisi turun temurun nenek moyang aku dari kangkung pergi bayam .
Semua pekerja kedai tengok aku yang bawa troli sambil terlenggang - lenggang macam pinggang patah .
Aku capai semua benda yang diperlukan untuk beli barang² nak masak laksa sehinggalah aku terjumpa exxxxxxxxxxxxxx future husband k
" Eh lia , Assalamualaikum ! " ujarnya
Ah bunguk ! Aku nak buat apa ini ? Menyorok cepat menyorok . ok bawah troli pun jadi .
" Lia ? Buat apa tu ? "
Aish dia ni . Orang taknak jumpa , nak juga tegur aicwlcuab
" Ha ? Ah eh Izzudin , waalaikumussalam . Oh tengah driving ni hah eh tak shopping "
Lantakla Lia , kau jawab jela ikut suka hati jiran kau .
Kedengaran dia tergelak kecil .
Ewah gelak tu dulu jadi idola aku , sekarang gelak milik Haqeem Rusli eh Haqeem Farish menjadi pujaan hati cenggitu .
" Lia tak berubah sampai sekarang ye . "
" Ha ha yela tu . Masih tak betul juga ni ha ! "
" Papa papa , siapa tu ? " terus aku tengok ada budak perempuan kecil mula menghampiri si Izzudin ini .
" Oh ni kawan papa , aunty Lia . "
" Hi aunty ! "
" Hi juga , em cau dululah . Assalamualaikum "
" Waalaikumussalam "
Terus aku bawa troli ssup ke kaunter pembayaran siap terlanggar lagi menyebabkan aku dimarahi oleh tauke cinanya itu .
Marahlah uncle marahlah . Satu haram jadah perkataan pun aku tak faham ~
YOU ARE READING
❝ 𝗥𝗔𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡 𝗪𝗜𝗧𝗛 𝗛𝗜𝗠 ❞ ㅡ 𝗝𝗜𝗠𝗜𝗡
Humorㅡ let's create a beautiful moment in ramadan together , dear ! ♡ published on : ㅡ 1st ramadan 2018