; empatpuluhdua 🌙

2.2K 373 32
                                    

" Lia , bangun sayang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Lia , bangun sayang . Kita dah lambat nak sahur ni . Masak pun tak sempat . Makan kurma dengan minum air suam je jom . "

Pernyataan Jimin membuatkan aku melompat laju dari katil .

Aku pandang jam berkali - kali .

Gila weh . Lagi 10 minit nak azan Subuh bukan imsak 😹

" Lia pergi sediakan kuih ke apa , Chim pergi bangunkan semua orang ok ? "

Terus Jimin mengangguk setuju .

Dengan pantas aku terus menuju ke dapur , siap terlanggar tiang rumah yang betul - betul berada kat tengah .

Terus kecoh rumah bila semua orang tergesa - gesa nak pergi dapur .

" Dah nak subuh . cepat ! " mama pula yang gelabah semacam . Lek mama lek HAHAHA . 

" Asal bangunkan lambat sangat hah ? " Jimin dipandang tanpa rasa bersalah oleh kakak .

Jimin tak mampu bersuara pada ketika itu .

" Dhania sudahlah " Muaz terus mengambil alih menegur kakak .

" Bukan salah Qeem . Kakak sepatutnya bersyukur tau Qeem masih nak bangunkan kakak . Kakak sepatutnya reti bangun sendiri takyah nak harapkan mama je nak bangunkan ! "

Haaa amek kau aku dah meletus awal² pagi .

" Lia , istigfar sayang " tegur Jimin sambil menggosok bahuku perlahan .

Dhania aku pandang geram . Dia tersenyum sinis . " Inilah kesan bila kahwin dengan orang yang tak tahu pasal Islam . Perangai makin kurang ajar , tak hormat kakak sendiri ! "

" QEEM TAK SALAHLAH ! "

Baru aku nak meluru ke arah Dhania , terus Jimin cepat - cepat tangkap lenganku kemudian dia peluk bahuku erat . " No sayang . Isteri Chim tak macam tu kan ? "

Aku jadi sebak . Aku terus masuk bilik tanpa aku sentuh pun kuih yang aku hidangkan .

" Mama , abah , Qeem ikut Lia tau ? " mama angguk . Jimin terus mengekoriku dari belakang .

" Mama kecewa dengan kamu " mama dan abah mengekori jejak langkahku masuk ke bilik masing - masing .

" Makanlah sendiri " Muaz turut serta , dibiarkan Dhania bersendirian di dapur . Dhania jadi kaku bila lihat semua orang tinggalkan dia .

❝ 𝗥𝗔𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡 𝗪𝗜𝗧𝗛 𝗛𝗜𝗠 ❞ ㅡ 𝗝𝗜𝗠𝗜𝗡Where stories live. Discover now