; empatpuluhtujuh 🌙

2.1K 351 10
                                    

" Lia , Chim rasa nak buka dekat suraula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Lia , Chim rasa nak buka dekat suraula . Jom ? "

" Okay , Lia bersiap jap "

Laju aku naik ke tingkat atas mengambil segala barang keperluan .

" Dah "

" Manis isteri Chim bila pakai bawal "

" Selama ni tak manis ke ? "

" Ha'ah , pahit je "

" HAHAHAH k . Dah Lia dah tolong gelakkan Chim buat lawak hambar "

Jimin tersenyum kecil . Songkok di kepala dibetulkan kedudukannya .

Kami pun bergerak menuju ke masjid berjemaah

Kenapa berjemaah bukan berdua ?

Sebab tengok je belakang ,

Segerombolan makcik² sedang mengekori kami disebabkan aura Jimin terlalu kuat di kawasan ini ~

" Ya allah , hensemnya ! Cubalah jadi suami aku kan ! "

" Heh kau jangan nak berangan ye Senah . Aku lagi lawa , lagi gojes dari kau "

" Sedarlah diri tu sikit Peah . Dah umur masuk 40 tahun takkan nak kahwin lagi . Tu abang Jali nak letak mana ? "

" Budak tu sesuai jadi menantu je . Biar aku jadikan menantu aku "

" Dia dah kahwin tau dengan budak Lia tu . Haih nyesal masuk pinang lambat "

Langkahku terhenti . Jimin memandangku hairan .

Aku pusing 360° memandang makcik² itu lalu aku bagi sentapan di petang hari .

" Makcik² , tak baik usha suami orang . Lagi satu , tak baik mengumpat belakang orang . Makcik tau makcik² diibaratkan bagai sebuah baldi . Pahala puasa makcik² ada masuk baldi tapi keluar balik disebabkan lubang di hujung baldi hasil umpatan makcik² ini . Sekian , wabbilahitaufik walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh "

Ingat diorang insaf ? Aku pulak dikutuk kali ini amboi .

" Bertuah punya budak . Disamakan kita dengan baldi "

" Mari kita stapler mulut dia tu hah ! "

Aku sekadar menjulingkan mataku ke atas sambil mulutku tersenget - senget mengajuk percakapan makcik² tu .

Jimin tak mampu bersuara , dia tergelak je tengok aku mulakan peperangan dengan makcik² . Ish bukan nak backup ke apa .

❝ 𝗥𝗔𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡 𝗪𝗜𝗧𝗛 𝗛𝗜𝗠 ❞ ㅡ 𝗝𝗜𝗠𝗜𝗡Where stories live. Discover now