♪1♪

64 3 0
                                    

Han River

Dari jauh Kyulkyung telah nampak Mingyu duduk berseorang di tepi Sungai Han. Kyulkyung tersenyum lalu pergi ke arah Mingyu dengan perlahan-lahan.

"Ba!!! "Kyulkyung mengejutkan Mingyu dari belakang.

"Yah! Chagi! Nakal ehh.. "Mingyu mencubit-cubit pipi Kyulkyung. Kyulkyung ketawa kerana berjaya membuat Mingyu terkejut.

"Heheheh.. Mianhae. Dah lama ke awak tunggu" soal Kyulkyung sambil jari telunjuknya menyentuh batang hidung Mingyu.

"Hmm dalam 20 minit.. "

"Ha? Lamanya.. Mianhae.. " Kyulkyung berasa serba bersalah.

"Tak apa.. Awak lah.. Saya nak ambik kat rumah awak taknak.. "

"Bukan taknak.. Tapi tadi kan saya keluar dengan kawan saya, Roa and Nayoung. Mereka ajak saya shopping. Takkan saya nak tolak kot.. " Kyulkyung cuba memujuk Mingyu.

"Yela, chagi. Everything for you.. Saya takkan halang kalau awak nak keluar ngan kawan awak. " Mingyu menyentuh jari-jemari Kyulkyung.

"Awak.. Saya nak ice-cream. Boleh? " Kyulkyung mempamerkan wajah comelnya.

"Hahaha awak ingat saya tak boleh belikan ke? " Mingyu ketawa melihat wajah please-nak-icecream  Kyulkyung malah Kyulkyung mencebik.

"Okay².Jom beli icecream ehh," Mingyu bangun dari kedudukannya diikuti oleh Kyulkyung.

                      ⓢⓢⓢ

Apabila tiba di kedai icecream, Kyulkyung mula memesan icecream kegemarannya. "Aunty.. Bagi kami 2 icecream bluerry campur strawberry" Kyulkyung menunjukkan 2 jarinya. Aunty itu mengangguk dan tersenyum.

"Sayang, awak dah jumpa family awak ke? " soal Kyulkyung.

"Ahh, saya dah cakap kat omma pasal kita. Omma suruh saya bawak awak jumpa dia. Excited tu" Mingyu dan Kyulkyung tersengih. Mingyu sudah berjanji pada ommanya untuk temukan Kyulkyung bersama ommanya.

"Icecream dah siap... "Aunty itu menghulurkan icecream kepada mereka. Mingyu menghulurkan wang dan mengucapkan terima kasih kepada aunty itu. Lalu mereka beredar.

                       ⓢⓢⓢ

Rumah Kyulkyung

Lepas balik dari Sungai Han, Mingyu terus hantar aku balik rumah. Sekejap je keluar dengan dia sebab waktu tengah makan icecream tiba² appa dia call cakap ada urusan urgent dekat pejabat. Biasalah.. Bakal CEO memang macam tu. Selalu busy. Tapi takpa.. Tu kerja dia yang wajib dia laksanakan. Fahamkan apa erti Tanggungjawab. Hmmm.

Bosan. Tu je yang ada dalam fikiran aku. Bosan. Haih.. Aku melihat skrin telefon pintar milik aku. Ehh ada satu mesej. From Mingyu💞.

→→→→→→→←→→→→→→→→
                    My Mingyu
                       Online

Hai chagi.. Dah tidur ke?

Mianhae.. Tadi ade kerja...

Chagi tidur ehh. Saya belum habiskan kerja ni.
→→→→→→→→→→→→→→→→

Aku tersenyum bila baca mesej dia. Kesian dia banyak kerja. Tanpa membuang masa, aku balas chat dia

→→→→→→→→→→→→→→→→
                     My Mingyu
                         Online
   
                    Saya tak tidur lagi..

                    Awak siapkanlah kerja

                     Saya tidur dulu eh

                         Goodnight😘

Okay.. Goodninght😍
→→→→→→→→→→→→→→→→

Dia buat aku tersenyum lagi. Okay. Sekarang aku kene tidur. Aku letak phone aku kat atas meja lampu sisi katil. Dengan perlahan-lahan aku pejamkan mata dan lena.

                                  Bersambung...

[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now