Next Day in Kim's house
Pada pagi itu, Kyulkyung bangun awal kerana niatnya hendak menolong Puan Kim memasak. Apabila Kyulkyung ke dapur, dia tidak nampak pon Puan dan Encik Kim. Oh.. Baru dia ingat. Dia sudah terjaga jam 6:30 pagi.
Dengan masa yang ada, dia naik semula ke atas dan masuk semula ke dalam bilik yang telah disediakan untuknya. Mingyu dan Kyulkyung tidak tidur sebilik. Maklumlah belum kahwin.
Kyulkyung mengunci pintu biliknya kerana dia hendak membersihkan diri. Kyulkyung mengambil masa lebih kuran 30 minit untuk menyiapkan dirinya.
Selepas mandi, Kyulkyung turun ke bawah semula. Kali ini baru dia nampak Puan Kim sedang menambah hiasan bunga di ruang tamu. Patutlah rumah cantik. Kreatif rupanya Puan Kim ni.
Kyulkyung tersenyum lalu menyapa Puan Kim.
"Good morning, omma. "Kata Kyulkyung sambil mengikat rambutnya menjadi ponytail.
"Morning, kyul. Awal bangun. "Kata Puan Kim sambil memberikan senyuman manis.
"Biasalah. Perempuan kan mesti bangun awal. " Kyulkyung membalas senyuman.
"Omma, kyul nak buat breakfast lah. Boleh tak? " sambung Kyulkyung.
"Apa pulak tak boleh. Pergi la. Bahan semua omma dah suruh pembantu beli. Buat je ape yang Kyul nak" kata Puan Kim sambil menggunting bunga plastik.
"Hmm. Mingyu suka makan apa ya untuk breakfast? Kyul tak pernah pon masak untuk Gyu. "Kata Kyulkyung sambil menggaru kepalanya yang tak gatal. #sajegaru
"Gyu tak memilih. Tapi yang paling dia suka nasi goreng kimchi dengan ayam hot&spicy. "
"Ouh. Okaylah. Thanks omma. Kyul pergi dapur dulu. " Kyulkyung terus mengangkat kaki ke dapur.
Dia menyediakan bahan untuk dimasak. Setelah semua cukup, dua mula memanaskan minyak untuk memasak makanan kegemaran Mingyu.
Ketika Kyulkyung sibuk memasak, tiba-tiba ada sepasang tangan melingkar di pinggangnya.
"Chagi.. "
Kyulkyung tersentak.
"Yah... Terkejutlah." Kyulkyung merengek kerana terkejut apabila Mingyu memeluk nya dari belakang lalu menongkatkan kepala di bahu Kyulkyung.
"I miss you" ucap Mingyu pepagi buta ni.
Kyulkyung tertawa. "Apa awak merepek ni? Macam setahun pula tak jumpa" Kyulkyung pusingkan tubuhnya.
Mingyu turut tertawa. "Betul.. I miss you. Awak tak percaya saya?"
"Yelah sayang. I miss you too. ". Kyulkyung memegang muka Mingyu lalu mencium bibir Mingyu sekilas.
Mingyu tersenyum.
"Nak lagi.. " rungut Mingyu dengan manja.
"Ish.. Mengada lah awak ni. Dah pergi mandi. Busuk tau tak. " kata Kyulkyung lalu menyambung kerjanya.
"Okaylah. Awak masak sedap² tau. Favorite saya tu.. " kata Mingyu.
"Okay. Dah pergi. Kalau x, saya masak sampai hangit. Lepastu bagi awak makan. Nak? " sengaja Kyulkyung menyakat Mingyu.
Mingyu mencebik.
"Yelah². Saya naik dulu. " Mingyu wink pada Kyulkyung sebelum melangkah ke biliknya.
Tanpa mereka sedari, perbuatan mereka tadi tanpa sengaja dilihat oleh Puan Kim.
Puan kim tersenyum apabila melihat mereka bahagia walaupun mereka belum kahwin.
ⓢⓢⓢ
Pada malam itu, Kyulkyung dan Mingyu menonton televisyen bersama tanpa Tuan dan Puan Kim."Hahahahaha!!!! "Mingyu ketawa terbahak-bahak melihat telatah lucu ahli Running Man.
"Hey.. Teruknya gelak. Lawa ehh? " Kyulkyung melihat Mingyu dengan wajah yang menjengkelkan.
"Hehe.. Of course lah lawak. "Kata Mingyu sambil memeluk Kyulkyung. Saja nak manja².
Ting! Tong!
Loceng rumah berbunyi.
Mingyu dan Kyulkyung memandang antara satu sama lain."Sapa pula yang datang ni? " Soal Mingyu lalu melepaskan pelukan.
Kyulkyung mengangkat bahu tamda tidak tahu.
"Jom chagi. Tengok sapa yang kacau kita malam² buta ni. "
Mingyu bangun dan menarik tangan Kyulkyung untuk bangun sekali.Kyulkyung mengikut sahaja tanpa banyak cakap.
Mingyu membuka pintu dan terpampanglah wajah seorang lelaki kacak.
"Hyung!! " Mingyu terus memeluk lelaki itu a.k.a abang kandungnya.
"Hyung rindu gila kat kau. " Kata lelaki itu.
"Aku pon. Hyung datang dengan sapa?"soal Mingyu sambil menjenguk keluar rumah. Mingyu terpempan.
"Wah.. Kereta baru nampak. "Mingyu menjengketkan keningnya. Sengaja mengusik abangnya.
"Biasalah. Tengoklah ni sapa." Kata lelaki itu dengan bangga diri.
"Ehem². Ni sapa Gyu? " Soal lelaki itu kepada Mingyu setelah lama dia ingin mengetahui siapa gadis yang cantik itu.
"Ouh, ni Kyulkyung. Bakal wife aku a.k.a bakal adik ipar hyung. "
Kata Mingyu."Hai, saya Zhou Jieqiong. Nama korea Joo Kyulkyung. Boleh panggil Kyul je. " Kyulkyung mengenalkan dirinya kepada lelaki itu.
"Orang China rupanya. Hai, saya Kim Taehyung. Abang Mingyu. Saya baru balik dari US sebab sambung belajar kat sana. Dah tamat dah pon.. " Kata Taehyung.
"Ouh.. Congratulations, " Kyulkyung menghulurkan tangannya lalu tersenyum.
Tanpa berkata apa², Taehyung senyum dan menyambut tangan Kyulkyung untuk bersalaman. Kemudian, tangan dileraikan.
"Aku nak jumpa omma ngan appa. Mana diorang? " Soal Taehyung kepada Mingyu.
"Kat atas. Pergilah. Hyung kacau je masa untuk aku ngan Kyul nak sweet²."
"Ya ehh? Sorry. pergilah sambung sweet². Aku tak ganggu dah. "Taehyung berjalan menuju ke tangga untuk naik ke atas.
Sementara itu, muka Kyulkyung menjadi merah kerana mendengar balasan Taehyung.
Bersambung.....
🌴🌴🌴
Tag :
YOU ARE READING
[✔]Only You(K.M & K)
FanfictionMingyu telah memulakan kehidupan baru bersama Kyulkyung. Namun, tidak lama kemudian kekasih lama Mingyu datang dan mengganggu kehidupan Mingyu.