♪7♪

25 3 0
                                    

Hari ini ialah hari yang ditunggu-tunggu oleh bakal pengantin dan keluarga.

Hari ini adalah hari perkahwinan Mingyu dan Kyulkyung. Masing-masing berasa berdebar-debar dalam hati.

Kyulkyung sedang disolek oleh Jurusolek wanita yang Professional yang ditempah khas untuk menyolek Kyulkyung di hari perkahwinannya.

"Omma, Mingyu mana? " soal Kyulkyung.

"Mingyu dah ikut appa pergi dewan majlis. Dia dah siap lama dah. Tunggu Kyul je. "

Kyulkyung membuat mulut bentuk 'O'.

"Bila mama ngn papa nak sampai?  Dah lambat ni, " Kyulkyung langsung melihat jam dinding yang menunjukkan jam tepat pukul 10:00 pagi.

"Kejap lagi sampai lah. Jangan risau. Mama ngn papa Kyul terus tunggu dekat dewan. "

Kyulkyung mengangguk kecil.

"Sikit lagi.. Tinggal pakai lipstick je.. " jurusolek itu mengoleskan gincu berwarna merah hati di bibir mulus Kyulkyung.

"Okay! I'm done. Wah.. Cantiknya Cik Kyul. Dah macam artis nak kahwin. Tahniah. Semoga Cik Kyul bahagia dengan Mingyu. Kalau ada anak nanti mesti comel. Mana taknya.. Darah korea plus China. Fuh!!" jurusolek itu memuji Kyulkyung.

Malu Kyulkyung dibuatnya.

"Thank you. Ada² je akak cantik kita ni. Ni pun awak yang makeup bagi cantik. " Kyulkyung ketawa kecil.

Jurusolek itu turut ketawa lalu dengan pantas membetulkan dress Kyulkyung apabila Kyulkyung berdiri.

"Okay, terima kasih ya sebab berjasa solekkan Kyul ni. Cantik. " kata Puan Kim dengan senyuman yang tak lekang dari bibir.

"Sama-sama. Saya minta diri dulu ya Puan Kim, Kyulkyung. "

Setelah mendapat kebenaran, jurusolek itu mebawa diri.

                       ⓢⓢⓢ

Dewan Majlis

Dengan hati yang berdebar-debar, Kyulkyung menguatkan semangat nya untuk berjalan di atas red carpet. Dia memaut lengan Papa nya dengan erat sekali.

Mereka membuka langkah berjalan ke hadapan untuk menghadap paderi yang akan menyatukan Mingyu dan Kyulkyung. Semua mata menumpukan perhatian pada pengantin.

Kyulkyung berdiri disebelah Mingyu. Kedua-duanya sedang menghadap paderi.

"Bakal pengantin, adakah kamu dah bersedia? " soal paderi.

Mingyu dan Kyulkyung mengangguk dgn yakin sekali. Lalu mereka berdiri berhadapan.

"Kim Mingyu, adakah kamu sanggup menerima Joo Kyulkyung sebagai isteri kamu dan akan bertanggungjawab ke atas nya? " soal paderi tegas.

"Ya. Saya sanggup dan akan bertanggungjawab keatas Joo Kyulkyung. " Mingyu memandang Kyulkyung dan tersenyum.

"Joo Kyulkyung, adakah kamu akan menerima Kim Mingyu sebagai suami kamu dan akan menjadi isteri yang sempurna bagi dia? "

Kyulkyung memandang Mingyu.

"Ya. Saya setuju untuk menjadi isteri yang sempurna untuk Mingyu. "

Semua tetamu di dalam dewan tersebut berdiri lalu memberikan sorakan dan tepukan gemuruh untuk mereka.

"Baiklah. Kamu berdua sah menjadi suami isteri. Tahniah. " kata-kata terakhir paderi itu.

Mereka berciuman selama beberapa saat.

Ibu bapa mereka adalah orang yang paling bahagia melihat mereka disatukan.

                      ⓢⓢⓢ

Seoul City Hotel

Mereka berehat di dalam bilik yang ditempah oleh papa and mama Kyulkyung untuk mereka selama 2 hari satu malam.

Tujuannya adalah untuk memberikan privasi pada mereka.

Mingyu terus merebahkan dirinya di atas katil bersaiz king yang empuk itu. Satu keluhan dilepaskan.

"Penatnya. Chagi-ah, sini la. Chagi tak penat ke, " Mingyu menepuk-nepuk tempat kosong disebelahnya untuk menyuruh Kyulkyung baring disebelahnya.

Kyulkyung senyum dan menggeleng.

"Awak rehatlah. Saya nak mandi. Panas lah sayang pakai baju ni.. "  Kyulkyung mencapai bathrob lalu masuk ke dalam bilik mandi.

Mingyu memejamkan mata seketika untuk melepaskan lelah. Tanpa dia sedari, dia sudah terlena.

Setelah selesai mandi, Kyulkyung memakai pakaian tidur yang lengkap lalu keluar dari bilik mandi.

Dia ternampak sekujur tubuh Mingyu yang sudah lena dibuai mimpi.

Dia menggeleng kecil lalu naik ke atas katil dengan perlahan-lahan.

"Sayang... " Kyulkyung mencuit-cuit hidung Mingyu.

Mingyu menggumam.

"Sayang.. Bangun lah.. Mandi dulu. Kenapa tak tanggalkan baju ni? Hm? ".

"Saya mengantuklah, " Mingyu terus memeluk Kyulkyung dengan mata yang terpejam.

Kyulkyung terdiam lalu brrsuara kembali.

"Yelah awak ngantuk.. Tapi mandilah dulu. Kalau tak nak mandi buka baju ni dan pakai baju lain." Kyulkyung bermain dengan jari Mingyu.

"Yelah... Saya mandi. " Mingyu melepaskan pelukan lalu mencium pipi Kyulkyung. Dengan langkah yang malas dia mengangkat kaki ke bilik mandi.

Kyulkyung ketawa kecil melihat tingkah Mingyu.

                                  Bersambung...

[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now