♪13♪

25 2 0
                                    

Paradise Hotel, Busan

"Chagi-ah.. Awak okay tak? "
Mingyu mula risau kerana Kyulkyung asyik mengadu yang dia sakit kepala.

"Saya pening la... "

Mingyu memicit kepala Kyulkyung dengan lembut.

Keluhan berat dilepaskan. Risau dengan kesihatan isterinya.

"Takkan awak mabuk laut kot? "

"Saya tak rasa macam tu. Saya salah makan kot. Asyik nak muntah je. "

Kyulkyung meletakkan kepalanya di atas peha Mingyu supaya lebih mudah untuk Mingyu memicit kepalanya yang berdenyut-denyut.

"Jom pergi jumpa doktor? "

Kyulkyung memandang Mingyu sebelum mengangguk kan kepala tanda setuju.

ⓢⓢⓢ

Rose pov

Hari ini dah masuk hari ketiga aku kat Busan. Aku kene balik cepat. Aku mesti cari Mingyu.

Aku panik.

Mana nak cari Mingyu.

Seoul tu besar. Bukan mudah untuk aku cari dia. Tambah lagi dia tak bagi alamat pon kat aku.

Nombor telefon pon dia dah tukar.

Haih..

Mingyu, where are you?

Aku masuk ke dalam sebuah cafe. Aku jalan ke kaunter lalu memesan Bubble Tea. Favourite aku.

Setelah itu, aku keluar. Tiba-tiba aku ternampak seseorang Yang aku kenali.

Macam..

Mingyu?

Ya! Tu memang Mingyu. Aku kenal dia walaupun dari jauh.

Aku tak salah pandang.

Tanpa membuang masa, aku berlari ke arahnya.

End pov

"Mingyu! Wait! " Rose berlari ke arah Mingyu.

Mingyu dan Kyulkyung menoleh serentak.

Kemudian Mingyu terkaku.
Kyulkyung mengerutkan dahi. Maybe sebab dia tak tahu lagi itu Rose.

"R-rose? " Mingyu tergagap dan terkaku. Sudah lama tidak berjumpa dengan kekasih lama nya.

"Mingyu. Awak pergi mana? Merata saya cari awak. Awak pergi mana. " Rose memegang pergelangan tangan Mingyu

Kyulkyung seperti diabaikan.

"Awak nak apa lagi. Saya dah tak ada kena mengena dengan awak. Tolong lupa kan saya. " Mingyu menepis tangan nya dari terus dipegang.

"Mingyu please. I'm sorry. Saya tahu saya salah. Please. Forgive me. "

"Sudah la Rose."

"Mingyu. Please. " Rose merayu lagi.

Mingyu melepaskan keluhan yang berat. Geram.

Mingyu terus memeluk bahu Kyulkyung.

"For you information. She is my wife. So, please move on Rose. Saya. Dah. Kahwin. "

"W-wife? Mingyu. Saya macam mana? Awak dah janji kan? " air mata Rose mula bergenang di tubir mata.

"Awak yang janji. Saya tak mungkir janji. Yang mungkir janji tu awak. Awak yang tinggalkan saya. " Mingyu sengaja menekan ayat tinggalkan.

Kyulkyung hanya menunduk dari tadi. Tidak mahu masuk campur.

"I'm so-"

"Dah. Stop it. Saya tak nak dengar apa-apa lagi. Please, stop. Jom sayang. "

Rose terkaku apabila Mingyu meninggalkan nya begitu sahaja.

Air mata yang dari tadi bertakung kini sudah membasahi pipi.

                                Bersambung...

[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now