♪14♪

22 2 0
                                    

Paradise Hotel, Busan

"Awak tak patut buat dia macam tu, Gyu. "

"Kenapa? Salah saya atau salah dia? " Mingyu cuba menahan amarahnya. Sakit sungguh hatinya apabila dia teringat tentang Rose.

"Saya yang bersalah. Saya tak patut muncul dalam hidup awak. Sebab saya, awak dan dia jadi macam ni. "

Kyulkyung menunduk.

"No. Awak tak salah. Semua ni salah dia. Kalau dia sayang saya dia takkan tinggalkan saya selama 3 tahun. 3 tahun tu bukannya sekejap. Saya tunggu dia macam orang gila. Sampai satu hari saya giveup. Saya jumpa awak. Dan.. Awaklah pelengkap hidup saya. "

Mingyu terus memeluk tubuh Kyulkyung.

Kyulkyung membalas pelukan suaminya. Belakang Mingyu digosok lembut.

Dia cuba untuk menahan air matanya. Rasa bersalah menebal dalam diri.

"Saya bagi awak peluang. Awak jumpa dia dan bagi dia jelaskan semuanya. " kata Kyulkyung.

Mingyu mengangguk perlahan.

"Tapi saya takkan kembali pada dia. You're the only one in my life. I need you, Kyul. "

Kyulkyung tersenyum. Dikesat air mata yang sudah menitis. Dia tahu Mingyu adalah seorang yang setia.

                        ⓢⓢⓢ
Lzone Cafe

Rose dan Mingyu sedang duduk berhadapan. Dari tadi Rose hanya membisu.

"Saya akan bagi awak peluang untuk jelaskan semuanya. "

Suara Mingyu sedikit tegas.

Rose mengangkat kepala memandang Mingyu. Jari- jemarinya galak bermain antara satu sama lain. Bibir dikemam.

"Cepatlah. Isteri saya tinggal seorang dekat hotel tu. "

"Erm.. Mingyu. I'm sorry. Saya tak sepatutnya tinggalkan awak. Saya terpaksa pergi sebab.. Saya–"

"Awak sakit kan? "

Mingyu memotong kata-kata Rose.

Membuntang mata Rose.
Dia agak tersentak. Rahsia nya sudah pecah.

"M-mana a-awak tahu? "

Tergagap Rose dibuatnya.

"Awak takkan dapat tipu saya. Saya tahu dari seseorang. Your Aunty. Dia dah bagitau semuanya. Awak rahsiakan semua ni dari saya. Awak tat patut buat macam tu. Saya tahu penyakit awak tu susah nak sembuh. Saya doakan awak akan sembuh. "

Mingyu mula berdiri dari tempat duduknya. Baru saja dia ingin melangkah pergi, Rose terlebih dahulu menarik tangannya dengan kasar. Rose mula berang.

"Perlu ke awak jumpa family saya untuk tahu pasal saya. Itu masalah saya Mingyu! Awak takde hak nak tahu! "

"Saya mesti tahu. Sebab saya sangat takut waktu tu. Awak yang tinggalkan saya! Jadi, awak tak perlu kejar saya lagi. Ibarat macam awak ludah lepastu awak jilat balik. Awak psycho, Rose. Awak patut terus jalani rawatan untuk sembuh. Jangan risau, saya tak benci awak. Saya cuma harap awak takkan ganggu saya dan keluarga saya lagi. "

Mingyu menarik semula lengannya. Tidak di endahkan orang sekeliling. Dia terus berlalu pergi.

Rose mengetap gigi. Geram. Dia menghentak meja di depannya dengan kuat. Dendam mula membuku dalam hati.

"Aku takkan biarkan dia hidup bahagia tanpa AKU. "

Rose tersenyum sinis. Penuh makna.


[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now