♪12♪

23 1 0
                                    

Haeundae Beach
Rose pov

Aku menghirup udara yang segar di sini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku menghirup udara yang segar di sini. Dulu Mingyu selalu bawa aku ke sini. Dia suka pantai. Bak kata Mingyu, pantai adalah ciptaan semulajadi yang sangat menenangkan.

Aku tak tahu dia kat mana. So, aku ambil keputusan untuk tenangkan fikiran di sini. Nanti aku akan cari dia. Sampai jumpa.

Bila tengok suasana kat sini, automatik aku ingat dia. Mingyu.

Flashback
3 tahun lalu..

"Yah!!! Kim Mingyu!! " tak guna. Jahat! Dia basahkan baju aku!! Akibat geram, aku terus meluru untuk kejar dia.

"Kejarlah!! Lambat lah orang yang kat sana tu! "

Cis. Sempat dia kutuk aku. Siap lah dia kalau aku dapat. Gigit telinga.

Hah! Aku dah penat. Macam mana nak kejar si galah tu?

"Rose sayang... Cepatlah!! Saya tunggu ni! " dia jerit dari jauh. Sempat lagi duduk atas pasir. Ceh.

"Saya penatlah! Kenapa awak lari laju sangat! ".

Aku dah tak larat nak jalan.

"Sini! Come to me!" dia depakan tangan.

Yes!  Ni yang buat aku bersemangat. Aku berlari dengan tenaga yang ada lalu terus memeluk tubuh sasa dia.

"Awak jahat! Penat tau tak. Baju pun dah basah. Ni semua awak punya pasal. " aku mencebik.

Dia tersengih lalu mencium bibir ku sekilas.

"I'm sorry.. "

Comelnya dia cakap sorry. Cair.

Aku senyum lalu mengangguk tanda memaafkannya.

"Penatkan? "

Aku angguk.

Dia terus mengangkat tubuh aku gaya bridal stlye lalu membawa aku ke sebuah pondok. Cantik.

"Awak.. Apa yang awak rasa kalau orang yang awak sayang tinggalkan awak? " soal ku.

Dia pandang aku.

"Hmm saya akan rasa sangat kehilangan. Kenapa? Awak nak tinggalkan saya? "

Aku tersentak.

"Mana ada. Saya sayang awak tau. "

Mingyu duduk rapat dengan aku sebelum merangkul pinggang aku.

"Awak janji jangan tinggalkan saya. "

Aku pandang dia dengan senyuman kelat.

"Saya janji. "

End flashback

Tu kali terakhir aku keluar dengan dia sebelum aku terpaksa tinggalkan Korea.

Aku dah janji. Tapi.. Aku mungkir janji. Pabo Rose. Pabo. Mesti dia rasa sangat kecewa.
Aku minta maaf Mingyu.

                                  Bersambung...

[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now