♪2♪

39 2 0
                                    

Sweet Cafe

Mingyu membawa Kyulkyung ke Sweet Cafe yang baru dibuka di bandar Seoul. Mereka sedang berbincang tentang perancangan untuk membawa Kyulkyung bertemu ommanya.

"Bila awak nak bawa saya jumpa omma awak? " soal Kyulkyung lalu menghirup latte nya.

"Oleh kerana rumah omma dekat, saya akan bawa awak esok. Nak? "Mingyu menjengketkan keningnya.

"Nak! "Bersinar-sinar mata Kyulkyung. Mingyu ketawa kecil melihat reaksi Kyulkyung. Comel sangat.

"Okay. Esok awak siap-siapkan baju. Kita tidur rumah omma, " Mingyu memasukkan sesuap cheese cake ke dalam nulutnya. Kyulkyung hanya mengangguk dan sambung menikmati latte .

                       ⓢⓢⓢ

Keesokan harinya, Kyulkyung sedang menunggu kehadiran Mingyu untuk menjemputnya. "Haih.. Mana dia ni.. "Kyulkyung melihat jam tangannya. "Cakap nak datang pukul8..ni dah pukul 8:40.." Kyulkyung mengomel seorang diri.

Pin!!! Pin!!!. "Tu pon dia, " kyulkyung lantas bangun dari kedudukan nya dan berjalan ke luar rumah.

"Chagi, mianhae. Saya lambat bangun" Mingyu tersengih seperti kerang busuk.

Kyulkyung memandang Mingyu dengan wajah  long-time -no-see! 

"Sorry ehh" Mingyu mencuit dagu Kyulkyung.

Kyulkyung tersenyum dan menggangukkan kepalanya sebagai tanda 'ya'.

"Awak masuk dalam kereta dulu, "arah Mingyu kepada Kyulkyung sambil mengangkat bagasi Kyulkyung.

"Yah!  Beratnya beg. Awak bawa baju ke batu? " termengah-mengah Mingyu di buatnya.

"Diamlah! Suka hati saya lah nak bawa apa" Mingyu mendapat jelingan maut daripada Kyulkyung.

Setelah semua selesai, Mingyu masuk ke dalam perut kereta dan memulakan perjalanan ke rumah ommanya yang mengambil masa kira-kira 1 jam setengah.

                       ⓢⓢⓢ

Kim's Family House

Ketika Puan Kim dan Tuan Kim rancak bersembang, mereka terdengaran bunyi sebuah kereta memasuki perkarangan rumah mewah mereka. Untuk mengetahui siapa yang datang, mereka berjalan bersama menuju ke pintu utama rumah mereka.

 Untuk mengetahui siapa yang datang, mereka berjalan bersama menuju ke pintu utama rumah mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Senyuman lebar mula terukir di bibir mereka berdua apabila melihat siapa tetamu mereka.

"Abang! Mingyu lah.. " Puan Kim berasa amat terkejut sekaligus gembira melihat anak bongsunya itu. Bukan selalu Mingyu balik ke sini.

Mingyu and Kyulkyung pov

"Dah sampai! Huh lega..penat ni" Mingyu menarik handbreak.

"Wah.. Besarnya rumah. Daebak! " Kata Kyulkyung sambil memerhati rumah keluarga Kim dari jauh. Belum masuk ke dalam lagi.

"Awak ni kenapa? Bukan ke rumah family awak kat China tu lagi besar daripada ni? Macam lah saya tak tahu". Mingyu mengerutkan dahinya.

"Hehe, memanglah..tapi rumah awak lain deco nya."Kyulkyung menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Ada-ada je. Ha!! Tu pon omma and appa. Jom turun" Mingyu membuka pintu kereta disusuli oleh Kyulkyung.

Mereka berjalan sambil berpengangan tangan. Kyulkyung berasa malu apabila berpengangan tangan di depan omma dan appa Mingyu. Tapi tidak bagi Mingyu. Biasalah.

"Omma,appa..." Mingyu memeluk mereka berdua sebaik sahaja dia melepaskan tangan Kyulkyung.

"Anak omma..rindunya omma kat Mingyu,". Puan kim mencium pipi anaknya.

"Ha..ni sapa Mingyu?" soal Encik Kim.

"Omma,appa,ni Kyulkyung. Yang omma nak jumpa sangat tu" kata Mingyu sambil memeluk bahu Kyulkyung.

"Ahh ahjumma,ahjussi..Saya Kyulkyung. Zhou Jieqiong. Saya berasal dari China. Apa khabar" Kyulkyung menunduk hormat seketika.

"Khabar baik..cantiknya.. Pandai Mingyu ya..." Puan Kim memandang anak lelakinya yang sedang tersengih.

"Ehh..jom masuk..tak elok tetamu diri kat luar. Jom²" Encik Kim mempelawa mereka masuk dengan membukakan pintu rumah seluas-luasnya.

                                 Bersambung....



[✔]Only You(K.M & K)Where stories live. Discover now