"Zaman hancı bulut yolcu
Şimdi gitti en son yolcu
Bitmedi mi hasret borcu
Nerdesin ay yüzlüm.."
Bana öylece bakıp şarkıyı söylüyor..
Bir anda boğuldum hıçkırıklara.
Banka oturup başımı yere eğdim gözlerimi sıkıca yumup kulaklarımı kapattım.
Duymak görmek istemiyordum onu.
Birinin omzuma elini koymasıyla irkildim."Bahar" dedi bu asaftı artık şaşırmıyordum başımı kaldırıp denize baktım ama şok içerisin de bakakaldım.
Biraz önce şarkı söyleyen sıla orda yoktu denizin demin isyan edercesine kiyaya vuran dalgaları durulmuş sakinleşmişti.
Peki benim demin orda gördüğüm neydi deliriyor muyum ben ?
'Allahım sen yardım et' dedim içimden denize bakarken.
"iyi misin sen neden ağlıyorsun" dedi bu sefer önüme geçti. Ben de gözlerimi denizde ayırıp ona baktım.
Bir kez daha beni ağlarken gördüğü için kendimi zavallı hissettim.
Neden hep zayıf noktalarımı gösteririm ki insanlara.
" sılayı gördüm" dedim hala ağlarken nedense göz yaşlarımı durduramıyordum ..
Hep ve her zaman benden ayrı ağliyorlar.
Benden daha çok dertliler sanki.
Ellimle gözlerimi silip tekrar baktım. Bana şaşırmış gibi bakiyordu. "Sıla öldü." Dedi yanıma oturup denize bakmaya başladı.
"Ne -" dedim hemen sıla ölmüş mü?
İlk ve son arkadaşımdı belki giderken bana iyi birşey birakmadı ama onu seviyordum.
Gelse affetmezdim çünkü onun yüzünden katil damgası yedim.
Ama yine de kızmıyorum onu seviyorum ve ölmesini hiç istemezdim.
Küçücük bedeniyle
"Öldürüldü" ." Demesiyle ona baktım. Kim niçin öldürmek istesin sılayı ne yapmış olabilir.
"Nasıl kim yaptı." Dedim bir kez daha aktı sıla için göz yaşlarım. Hak etmiyordu. Yıllar sonra onu görmek isterken bile öldüğünü duymak...
"Asaf" dedim cevap vermesini bekliyorum ama o gözlerini denize dikmiş öfkeyle bakıyordu.
Elimi dizlerinin üzerin de duran eline koydum, başını çevirip bana baktı. Bunu neden yaptığımı bilmesem de ona güç versin, yalnız olduğunu hissetmesin.
"Beni sılanın mezarına götürür musun" diye fısıldadım gözlerine bakarken, ellini kaldırıp elleriyle gozlerimdeki yaşları silip 1 2 dakika öylece baktık birbirimize.
Ilk defa birinin gözlerine bu kadar yakın bakıyorum. Baktıkça beni içine çekiyor sanki..
"Okuldan sonra" deyip ayağı kalktı. "Hadi gidelim" dedi arabayı gösterirken bugün yine siyahtı.
Siyah dar bir pantolon siyah kazağı ile muhteşem görünüyordu eminim ki yürüdüğünde kızların dikaktini çekiyordur.
Bakmayı kesip ayaği kalktım. Son kez sılayı gördüğüm yere baktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMUDA YOLCULUK " Watty2019 "
Ficção AdolescenteZora mahkûm edilen iki küçük kız. Biri tüm bedeniyle toprak olmuşken, diğeri yaşarken, nefes alırken ölüyordu. Ve onun için ölmekten çok yaşamak zordu.