Pov. Joy
Heerlijk, het voelde als de eerste schooldag na een lange vakantie, kut dus.
Ik nam een snelle douche en kleedde me snel om, om half 8 hoorde ik door de speakers dat het ontbijt geserveerd zou worden. Ik wou net de deur open doen toen een overenthousiaste Skylar binnen kwam. Op een zangerig toontje zei ze:'Joy, ze hebben vandaag pannenkoeken in de kantine, als je snel bent zijn ze nog warm' ik keek haar lachend aan en liep mee naar de kantine.We liepen op het buffet af waar pannenkoeken lagen.'Oh mijn God ik heb dit al zo lang niet meer gegeten' zei ik met volle mond. Skylar keek me lachend aan maar focuste zich op iets achter me.
Skylar gaf me een veelbetekenende blik en at toen verder. Toen ik me omdraaide zag ik Kay onze kant op kijken, toen ik zijn blik ving voelde ik iets in mijn buik tintelen. Het voelde alsof hij me gevangen hield met zijn blik.
'joy, Joy, hallooo' geschrokken keek ik Skylar aan. ' je hebt zeker niet gehoord wat ik heb gezegd of niet'?
Schuldig keek ik haar aan.'jezus joy' mompelde Skylar ze gaf me nog een boze blik, pakte haar dienblad op en liep ermee weg. Verslagen keek ik haar na, ik pakte nu ook zelf mijn dienblad en gooide mijn restjes weg.
Mijn eerste les was gaven beheersing, wat ik haatte want ik wist nog steeds niets over mijn gave.
Eenmaal aangekomen op het veld stond Skylar er al, ik had haar niet eens in de kleedkamer gezien.
Ze keek me niet eens meer aan, ik weet echt niet wat ik nou fout heb gedaan. Stil ging ik bij de groep staan. Ik stond een beetje om me heen te kijken, ' hey' hoorde ik zacht achter me, 'voel je je al wat beter' ik draaide me om en daar stond Kay me een beetje onzeker aan te kijken. Ik had Kay al niet meer gesproken sinds het ongeluk.' het gaat wel weer ' glimlachte ik ' dankje, ik heb gehoord dat je me had gered'. Ik zag een snelle glinstering in zijn ogen maar die was weer snel weg. Kay glimlachte naar me 'ik deed alleen het goede'.
Op dat moment kwam de leraar aanlopen, Kay keek me nog een keer aan en liep toen naar zijn vrienden.
Ik keek hem even verbaasd na en focuste me toen weer op de les.
***
Ik plofte zuchtend neer op het bankje in de kleedkamer.
JE LEEST
The Marcel acedemie
FantastikAls joy onverwachts bezoek krijgt van een mysterieuze man gaat ze naar de Marcel academie maar is dat wel een goede keus geweest. Joy ontmoet de 'badboy' van de school kay. Wat als je gaves blijkt te hebben en wat als je aangevallen word door demone...