Aku tolak Namjoon yang tengah tendang badan Yoongi.
"Jangan pukul dia lagi!"
"Wow..kaulah yeoja tu..cantik kau ni..hahahahaha..!"
Namjoon cuba sentuh muka aku. Aku tepis dengan kuat.
"Ouhhh..garang! Eh, lupa pula..Ri Jin! Keluarlah!"
Seorang yeoja keluar dari belakang pokok sambil dibawa oleh dua orang namja.
Aku tengok Yoongi terkejut bila nampak yeoja tu.
"Ri Jin?!"
Yoongi berlari ke arah Ri Jin tapi dihalang oleh Namjoon. Namjoon smirk.
"So..kau ada dua pilihan, kau nak Ri Jin or..dia?!"
Namjoon tunjuk ke arah aku. Air mata aku bergenang, aku tertunduk takut nak dengar jawapan Yoongi.
"Aku pilih Ri Jin!!"
Salah seorang namja yang pegang lengan Ri Jin membuka ikatan pada mata dan tangan Ri Jin.
"Yoongi, jebal..saya takut!!"
Ri Jin peluk badan Yoongi.
Wait?! Apa semua ini? Wae dia pilih Ri jin?
Lengan aku ditarik untuk ikut Namjoon dan orang dia. Haeng Ah berlari ke arah Taehyung yang baru sampai tempat Yoongi kena pukul tadi.
"Tae, Soomi..Yoongi..dia.."
Haeng Ah tak dapat nak cakap apa. Aku mendiamkan diri, aku pandang Yoongi..berharap sangat yang dia ubah fikiran tapi tu semua hanya imagine aku je.
"Hyung!!"
Bukk!!
Satu tumbukam kema tepat pada pipi Yoongi. Aku nampak Ri Jin usap2 pipi Yoongi.
Dan akhirnya, air mata aku mengalir. Aku penat..tak larat..sakit hati..kecewa..
Untuk kali kedua aku putua asa. Putus asa untuk pikat Yoongi.
"Haeng Ah, beritahu keluarga aku..aku pergi, kalau nak cari aku..cari!! Mungkin ambil masa yang lama untuk jumpa aku.."
Aku genggam tangan Haeng Ah. Makin lama genggaman tangan aku makin hilang.
Haeng Ah menangis sekuat hati. Yoongi pandang aku tanpa rasa bersalah. Ok, aku give up!
"Hyung, Soomi..yeoja yang suka dekat Hyung..jebal, hyung..jangan buat macam ni.."
"Arrghh..tepilah! Bukan urusan kau pun!"
Yoongi berlalu pergi, Ri Jin peluk lengan Yoongi sambil tinggalkan tempat ini.
Tapi Yoongi sempat pusing belakang untuk tengok aku.
Namjoon pegang tangan aku dengan erat. Aku senyum lemah memandang orang2 yang aku sayang termasuk Yoongi.
Aku senyum pada Yoongi. Lama kelamaan, aku hilang bersama Namjoon.
"Annyeong...."
"Soomi!!"
Haeng Ah cuba peluk aku tapi tak dapat. Taehyung usap bahu Haeng Ah.
Tiba2 Haeng Ah bangun dan berjalan laju ke arah Yoongi.
Pangg!!
"Itu balasan sebab buat Soomi hilang dari kitorang semua!"
Pangg!!
Lagi sekali Haeng Ah tampar Yoongi.
"Dan ini..untuk awak sebab dah buat Soomi kecewa..Tae, jom..balik!"
Haeng Ah melangkah ke kereta. Taehyung pandang Yoongi. Dia menggelengkan kepalanya.
"Ri Jin?!"
"Hmm?"
"Betul ke apa yang kita buat ini?"
"Molla..kau yang-.."
"Nae, aku tahu..aku sayang kan dia!"
Mianhae, Soomi!
Continue...
vote please
Comment please
YOU ARE READING
WHY ME?! [VAMPIRE]
VampireSebuah keluarga vampire dibuang oleh ketua vampire kerana satu kesalahan besar. Keluarga vampire ini tela dibuang ke bumi, dan mereka hidup atas nama keluarga Min. Setelah lama hidup di bumi..hidup keluarga Min bertambah ceria dengan adanya seorang...