24 wedding day💘

233 11 2
                                    

"Appa nak buat majlis perkahwinan dekat dunia vampire?!! Jinjayo?"

"Nae, Appa nak diorang kahwin dekat sana..barulah meriah sikit, kitakan vampire.."

Aku letak dulang atas meja, aku tuangkan air ke dalam cawan untuk Harabeoji, Appa, Omma dan Jimin Oppa.

Aku duduk sebelah Jimin Oppa.

"Harabeoji dah tanya keluarga Yoongi ke?"

"Belum, kamu tolong tanyakan..lagipun Harabeoji teringin nak tengok cucu Harabeoji kahwin dekat sana..nak tunggu Jimin lama lagi!"

Harabeoji memandang Jimin.

Jimin yang tengah main phone terasa semua orang memandang ke arahnya.

"Mwoya?"

Semua ketawa bila tengok Jimin cemas. Aku ketawa sambil tepuk2 bahu Jimin.

"Appa tinggal dekat sini dulu, tunggu sampai dua tiga hari sebelum diorang kahwin"

"Arasso, mana bilik Appa?"

"Bilik Appa sebelah bilik Jimin, kamu pergi tunjukkan, Jimin!"

Mrs Park menyuruh Jimin naik ke atas. Aku segera mengemas cawan2 dan jag. Aku bawa ke sink dan basuh semua.

Dah siap basuh, aku ambil topi dan hoodie. Aku sarungkan hoodie ke badan.

Aku keluar jalan2 pusing bandar Seoul ini. Angin sejuk meniup ke muka aku.

"Uhh..sejuknya!"

Aku gosok2 tangan aku. Asap berkepul2 keluar dari mulut aku bila aku tiup ke tangan.

Tiba2 aku terasa ada sesuatu yang hangat belakang badan aku. Macam ada orang peluk aku.

"Yoongi?"

"Buat apa malam2 dekar luar ini? kan sejuk.."

"Saja je jalan2..hahh, Harabeoji kata dia nak perkahwinan kita buat dekat dunia vampire..awak rasa okay tak?"

"Saya okay je!"

"Nae.."

Suasana mula senyap antara kitorang. Aku melangkah ke arah bangku bawah pokok. Aku melabuhkan punggung atas bangku, Yoongi duduk sebelah aku.

Aku goyangkan kaki ke depan dan ke belakang.

"Nanti awak nak anak yeoja ke namja?"

Yoongi tiba2 tanyakan aku soalan. Pasal anak pula😅

"Saya lebih suka namja!"

"Wae?"

"Sebab nanti dia boleh jadi kuat, handsome..macam Appa dia nanti!"

Yoongi tersenyum. Aku pula yang malu.

"Awak pula? Nak anak namja ke yeoja?"

"Saya nak yeoja, nanti muka dia ikut awak cantik..kyeopta!"

"Apalah awak ini..tak padan dengan vampire..taste awak ini tinggi betul!!"

"Alaa..biarlah, anak kita juga nanti, kan?"

"Erk.."

"Dahlah, kajja balik..esok kita kena tempah baju.."

"Arasso!"

2 bulan kemudian
Dunia Vampire

"Bla..Bla..Bla..awak berdua telah sah menjadi suami isteri.."

Aku oandang Yoongi, Yoongi pandang aku.

Yoongi mencium bibir aku sekilas.

"Tahniah, Yoongi!"

WHY ME?! [VAMPIRE]Where stories live. Discover now