28 Jeju Island✈🌄

172 7 0
                                    

Yoori POV

"Wauu..lawanya bakal menantu Omma ini! Kamu ini anak Mrs Min, kan?"

"Nae"

"Baguslah, dapat menantu dua2 dari keluarga Min. Kajja, kita bersiap, Yeobo"

"Nak pergi mana?"

"Kita shopping, makan dekat Mall..palli.."

Mrs Park menolak Mr Park masuk ke dalam bilik. Mrs Park menyuruh aku dan Jimin pergi dulu.

Pulau Jeju
Yoori POV

"Ahh..sampai juga akhirnya!"

Jimin merenggangkan badannya, aku mencebik sebab aku yang tolak troli beg bagasi ini, bukan dia.

Boleh pula dia suruh yeoja yang tolak, hello..kau namja, kan? Aku tolak troli laju dan sengaja langgar badan belakang Jimin.

Ambil kau, itulah balasannya! 😂😝

Hotel

"Ini kunci bilik Yoori, bilik Yoori depan bilik saya je"

"Ouh..okay!"

Aku terus masuk ke dalam bilik, sakit hati lagi dengan Jimin Oppa! Aku biarkan bagasi atas lantai.

Aku melangkah ke arah tingkap dan menarik langsir.

"Wauu..bestnya!!"

Aku nampak pantai dari sini. Aku buka tingkap. Segarnya rasa!

Tok! Tokk!! Tokkk!!!

Aishh..siapa pula itu? Kacau je.

Aku buka pintu dan nampak Jimin depan aku sambil pegang coklat. Wait..chocolate? For what?

"Ini, untuk Yoori. Mianhae buat Yoori susah je tadi, kajja, kita pergi jalan2"

Aku terus tersengih bila dia nak ajak pergi jalan2. Esok dah mula kerja kursus, hari ini ada peluang nak jalan2.

Aku ambil beg tangan, skarf aku lilitkan dekat leher. Cehh..dah tak macam vampire pula. Dah biasa duduk dekat dunia manusia, kalau balik dunia vampire pun dua tiga kali je setahun.

Mesti korang rasa yang kitorang ini tak macam vampire, kan? Hahaha..

Aku rampas coklat pada tangan Jimin tadi. Aku kunci pintu dan jalan dulu.

"Kita nak pergi mana dulu?"

"Hmm..mana2 yang Yoori nak pergi dulu"

"Kita pergi.."

🐣🐣🐣

"Yeahh..dah sampai!!"

Muka Jimin nampak tak puas hati, itulah tadi tanya aku pergi nak mana sangat.

"Wae dekat sini?"

"Mwo? Tadi kata mana2 yang Yoori nak pergi dulu, haa?!😂😉"

"Pufff..arasso!"

Jimin masukkan tangan dalam poket seluar jeansnya. Hoodie disarungkan ke badan, topi diletakkan atas kepala.

"Kyeopta!"

Aku tersenyum kecil. Jimin menoleh memandang aku.

"Apa Yoori cakap?"

"Cakap apa?"

"Adalah yang Yoori cakap tadi.."

"Yang mana?"

"Yang tadi itu.."

"Isshh..dahlah, kajja, kita pergi sana!"

Aku menarik lengan Jimin pergi beratur nak masuk 'Terowong Cinta💕'.

Aku pilih nak datang dekat Fun Fair ini. Best kot, Jimin pula yang tak suka.

Sekarang giliran aku dengan Jimin pula.

Aku duduk depan Jimin. Perlahan2 bot mula bergerak, siap ada lagu romantik lagi masa lalu setiap tempat.

Tiba2 Jimin dekatkan muka dia dengan aku. Jimin senyum sambil pandang bibir aku. Aku senyum dan tolak lembut muka dia.

Jimin mencebik, kisah apa aku 😂. Sampai je penghujung terowong itu, aku keluar dan duduk dekat bangku.

"Seronok?"

"Seronok..kajja, kita main benda lain pula. Oppa pilihlah nak main apa!"

"Ok, kita naik Roller Coaster(?)!!"

Aku menelan air liur, aku ini takut sikit dengan roller coaster itu. Tinggi sangat. Aku memegang erat tangan Jimin.

"Takde apa2 yang jadi pun"

Aku masuk dn duduk. Aku pegang tempat pemegang. Perlahan2 roller coaster mula bergerak.

"Part ini yang best!!"

Jimin menjerit gembira, aku gugup. Roller Coaster turun ke bawah dengan laju!

"Aaarrghhhh!!!.."

Aku cepat2 peluk badan Jimin. Takut kot.

end Yoori POV

Tapi bagi Jimin, masa berlalu dengan lambat bila Yoori memeluk badannya. Jimin memandang muka Yoori yang tengah memejamkan matanya.

Jimin balas pelukan Yoori. Dalam masa 2 saat, Jimin dan Yoori hilang.

Mereka muncul belakang pokok besar dekat sebelah tandas Fun Fair.

Yoori masih lagi menjerit.

"Aaarrgghhh!!"

"Hey! Hey! Kita dah turun!"

"Hah?!"

Yoori menyentuh badannya sendiri sambil tercungap2.

"Fuhh..nasib baik Yoori hidup lagi!"

Yoori baring atas rumput, dia memandang ke arah langit.

Jimin pun baring sebelah Yoori.

"Dah nak senjalah!"

"Nak pergi main lagi ke?"

"Nantilah, penat ini!"

Yoori mengiring ke arah Jimin.

Cup~~

Jimin sentuh pipinya.

"Waeyo?"

"Sebab bawa Yoori datang sini even Oppa tak suka..😄"

Jimin tersenyum. Jimin pegang tangan Yoori.







Continue..

Huhuhu..part ini mcm takde kena mengena dgn pulau jeju pon, kan?😅

Its okay! Hope you all enjoy..

Bye👋😉

vote please
Comment please

WHY ME?! [VAMPIRE]Where stories live. Discover now