"Soomi rasa.."
Omma pandang muka aku. Aku senyum dan pegang tangan Omma.
"Hmm..kamu buat pilihan yang baik, Soomi"
"Nae, Omma..gomawo!"
Tempat rahsia
Yoongi POVAku menyandarkan badan aku pada pokok, aku mendongak memandang langit yang makin gelap.
"Dia nak jumpa aku untuk apa, hehh? Bukan dia marah aku ke? Ke dia nak maafkan aku? Nak ke dia maafkan aku? Aku dahlah tak luahkan perasaan betul2, lepas itu, nak gigit dia pula.."
"Banyaknya awak tanya soalan.."
"Hahh?!"
Aku menoleh ke belakang, dia senyum. Soomi duduk sebelah aku.
"Kau nak apa jumpa aku?"
"Saya..hmm..saya nak minta maaf..mianhae sebab buat awak rasa bersalah😫 mianhae kalau saya ada marah awak..saya..saya.."
Aku pegang aku tangan Soomi, Soomi nampak sedikit terkejut bila aku pegang tangan dia tiba2.
"Saya maafkan..tapi saya pun nak minta maaf, salah saya juga..kita seri, ok?"
Soomi POV
Tiba2 je tukar jadi awak-saya..😳😝
"Yoongi?"
"Hmm?"
"Saranghae!"
Aku tundukkan kepala bila dia tak cakap apa2. Yoongi bangun dan melutut dua belah kaki depan aku.
"Naik!!"
Aku masih lagi terkaku, aku tak fahamlah dengan dia ini!!
Aku naik belakang dia dan aku peluk leher dia..erat. Yoongi bangun dan jalan meninggalkan tempat rahsia ini.
Yoongi jalan dengan perlahan. Angin yang perlahan meniup bandar Seoul ini menambahkan lagi suasana romantik..
Antara aku dengan Yoongi.
Suka?
Mestilah. Siapa je yang tak suka bila crush sendiri buat macam ini.
"Awak.."
"Hmm?"
"Betul ke Ri Jin itu..Ex-yeochin awak dulu?"
Yoongi hanya mendiamkan diri. Aku menggigit bibir bawah. Alamak..aku ada salah cakap ke? Dia tersinggung ke?
"Saya minta maaf kalau buat awak terasa..saya-.."
"Yup, dulu Ri Jin yeochin aku..dialah yeoja pertama yang tegur aku masa sekolah menengah.."
"Ouh..lepas itu? apa yang jadi?"
"Ada satu hari itu, saya dapat berita yang Ri Jin hilang dengan tiba2..langsung tak jumpa tanda2 dia hilang..puas saya cari dekat merata tempat, tapi tetap tak jumpa. Sampailah hari ini, saya jumpa dia balik dan dia couple dengan chingu saya, Hoseok!"
"Ouh..untung Ri Jin sebab ada namchin macam awak😌😢😭"
"Sekarang saya bukan namchin dia lagi..saya suka orang lain"
"Nuguseyo?"
"Adalah, mana boleh beritahu😏😏"
Aku mencebik..nanti!! Dia suka yeoja lain ke? No no no..he's mine!!
"Eii..cemburu aku kalau dia dengan yeoja lain..hmmph!!"
Aku cakap perlahan macam berbisik.
"Awak cakap apa tadi? Yang saya dengar, awak sebut 'hmmph!!' je"
"Takde apalah! Awak hantar saya baliklah!"
"Ok!"
Sampai je depan rumah, Yoongi turunkan aku. Aku betulkan baju aku.
"Hulurkan tangan sekejap!"
Aku hulurkan tangan, dia pegang tangan aku. Yoongi gigit tangan aku, dia hisap darah aku.
"Errm..Manis..sedap sangat! Nah!"
"Kamsahamnida!"
Yoongi terus hilang. Aku masuk dalam bilik dan mandi.
Lepas pakai baju, aku baring atas katil sambil main phone. Aku terpandang kotak besar yang aku letak dekat hujung katil.
"Bukalah!!"
Aku mencapai kotak itu dan tengok apa isi dalamnya.
"Wahh..!"
Ternganga mulut aku bila aku keluarkan patung teddy bear, kyeoptanya.
Ada satu kertas terselit pada leher teddy bear itu. Aku baca apa yang Yoongi tulis.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Soomi,
Saya tahu saya tak sweet macam orang lain. Tapi saya cuba jadi sweet, saya bagi awak teddy bear..awak peluklah bila sunyi..😃😃and..lagi satu..
SARANGHAEYO!!😍😘💖
Malulah..🙈🙈
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Aku senyum, lama2 aku rasa pipi memanas. Ok, aku blushing😳
Pintu bilik aku dibuka dari luar.
"Hahh!! Wae senyum seorang2 hahh?"
"Oppa!! Terkejutlah!!"
"Hehehe..tak jawab lagi soalan Oppa itu.."
"Hyung Oppa bagi Soomi hadiah ini!"
"Hyung?"
Jimin pandang aku yang tengah senyum. Jimin menggaru2 dagunya.
"Hmm?..Ouhh..Yoongi hyung ke? Hahaha..untung Soomi dapat namchin macam dia.."
"Hey, Oppa!! Dia belum jadi namchin Soomi lagilah, belum rasmi lagi"
"Jinja? Eo?"
"Waeyo, Oppa?"
Aku pandang tingkap dekat belakang aku. Yela, dah Jimin pandang tingkap aku pun join sekali..
"Aniyo! Dahlah, tidur..dah pukul berapa dah ini! Good night, Dongsaeng!"
"Nae, Oppa!"
Aku kemas barang atas katil aku dan letak atas meja. Aku kunci pintu bilik, aku baring atas katil.
"Your so sweet, vampire! Hehehehe.."
Aku tarik selimut dan tidur nyenyak.
Continue...
Mianhae sbb lmbt update..busy dgn keje skolh..dgn nak SPM lg thn nie..😝😝😘..
Doakan author lulus SPM utk 2018 thn ini..bye!!
vote please
Comment please
YOU ARE READING
WHY ME?! [VAMPIRE]
VampireSebuah keluarga vampire dibuang oleh ketua vampire kerana satu kesalahan besar. Keluarga vampire ini tela dibuang ke bumi, dan mereka hidup atas nama keluarga Min. Setelah lama hidup di bumi..hidup keluarga Min bertambah ceria dengan adanya seorang...