Yoori POV
Aku hanya memerhati langkah Jimin masuk ke dalam bilik dia. Aku ambil cawan nak buat air untuk aku.
"Hye, kau Yoori, kan?"
"Nae, kau siapa?"
"Aku Hani, kita kawan?"
"Ouhh..okay"
Ada seseorang datang dekat kitorang sambil bawa bunga. Dia bagi pada Hani.
"Siapa bagi ini?"
"Dalam bunga itu ada kad, nanti bacalah"
Hani menganggukkan kepala, aku ikut Hani duduk di meja dia.
"Uisshh..wanginya!"
"Sweetnya arnab aku ini!"
"Arnab?"
"Hehehe..maksud aku namchin aku ini, aku panggil dia arnab sebab gigi dia itu gigi bunny..so kyeopta!!"
"Hey..hey..perlahan sikit suara kau itu, kuatlah!"
Tiba2 aku terdengar phone pejabat atas meja Hani berbunyi, aku terdengar suara Jimin.
"Yoori, masuk ke bilik sekarang!"
"Aku pergi dulu, bye!"
Aku menuju ke bilik Jimin dan berdiri depan Jimin.
"Ini ada fail, saya nak awak buat salinan yang baru sebab lusa kita akan ke Pulau Jeju"
"Nae!"
balik kerja
Jimin POV"Errgghh.."
Aku merenggangkan badan sambil memerhati Yoori yang dah tertidur. Nasib baik salinan itu, dia dah siapkan.
Aku cuba kejutkan Yoori tapi dia tak bangun. Lena betullah. Aku kemaskan fail2 atas meja dia, aku kemas sekalu dengan beg tangan dia.
Beg tangan Yoori aku sangkautkan ke bahu aku. Aku dukung Yoori gaya piggyback.
Sampai je dekat kereta aku letak dia dan terus memandu sampailah deoan rumah dia.
Aku ketuk pintu beberapa kali. Ternampak Mrs Min depan pintu.
"Eo, Jimin? Wae dengan Yoori? Masuklah!"
"Yoori tertidur tadi, dah cuba kejutkan tapi tak bangun"
"Hmm..gwaenchana, bawa dia masuk dalam bilik..bilik dia ada tulis JY"
"Arasso!"
Aku naik ke atas dan terpandang pintu bilik ada tergantung kayu kecil tertulis JY.
"Ini kot bilik dia.."
Aku masuk dan baringkan dia atas katil. Tidur pun comel juga dia ini, aku cium pipi dia.
"Ehem..ehem.."
Aku berpaling memandang Yoongi tengah bersandar dekat pintu sambil berpeluk tubuh.
"Kau buat apa dekat dongsaeng aku hahh?"
"Hyung, buat aku terkejut je! Mana ada buat apa2"
"Amboii..aku tak buta lagilah, aku nampak kau cium bibir..eh..cium pipi dongsaeng aku, kan? Mengaku je la..😂"
"Nae..nae..memang aku cium tadi. Waeyo?"
Yoongi memandang muka Yoori, dia tersenyum sinis. Dahi aku berkerut, asal senyum macam itu? Aku pandang je muka Yoori terus mata aku membulat.
"Wae muka Yoori memerah, Hyung?"
"Pfftt..kau tak tahu ke? Sebenarnya-.."
"Oppa, keluar!"
Aku dan Yoongi serentak memandang Yoori. Yoongi genggan lengan aku.
"Ok, Oppa dengan Jimin keluar sekarang!"
Yoongi menarik tangan aku kuat menuju ke ruang tamu, dah kenapa pula ini?
Soomi yang tengah main phone dekat ruang tamu terkejut tengok Jimin ada dekat sini. Tiba2 aku dengar Yoori menjerit.
"Aaarrrgghhh.."
Omma terkejut bila dengar suara Yoori, nasib baik remote tak terlepas dari tangan.
"Kamu buat apa dekat Yoori hahh, Yoongi?"
"Bukan Yoongi, Jimin ini hahh!"
Yoongi tolak aku ke depan Mrs Min. Mrs Min merenung muka aku, aku menggaru kepala yang tak gatal.
"Lain kali Jimin jangan buat Yoori itu malu sampai muka dia merah, kalau tak nanti dia akan menjerit banyak kali"
"Ouhh..Ok2, Jimin janji takkan buat lagi!"
"Bagus, kamu makan malam dekat sini dululah"
Soomi ikut Mrs Min ke dapur untuk tolong Mrs memasak untuk makan malam.
"Hey, Jimin?"
"Mwoya?"
"Kau betul2 sukakan Yoori ke?"
"Nae, waeyo?"
"Ani..cuma jaga dia elok2, jangan buat dia sakit hati..cemburu..arasso?"
"Arasso!"
Aku buat tabik hormat pada Yoongi.
Di sebalik dinding, Yoori dengar perbualan antara Yoongi dan Jimin. Yoori tersenyum kecil, dia berdehem dan mula melangkah ke dapur.
"Omma?"
"Hahh..dah bangun, apa yang Jimin buat dekat kamu, Yoori?"
"Hmm? Buat apa?"
Mrs Min berhenti memotong sayur. Dia memandang tajam ke arah anak yeojanya. Mrs Min mengusap pisau sambil tersenyum sinis membuatkan Yoori menelan air liurnya.
"Kamu nampak pisau ini, kan?"
"Nam..nampak!"
"Lebih baik kamu beritahu, kalau tak Oma bunuh Jimin kesayangan kamu itu!!"
"Andwae, okay2..Yoori cerita tapi sebelum itu, Omma letak pisau itu dulu"
Mrs Min meletak pisau atas tempat pemotong. Aku ceritakan dari A sampai Z.
Mrs Min terangguk2. Aku tersengih je.
Continue..
Huarrgghh..thanks to 600+ yg bce, thanks jgk pd yg vote..Luv U muaahhh..
vote please
Comment please
YOU ARE READING
WHY ME?! [VAMPIRE]
VampirosSebuah keluarga vampire dibuang oleh ketua vampire kerana satu kesalahan besar. Keluarga vampire ini tela dibuang ke bumi, dan mereka hidup atas nama keluarga Min. Setelah lama hidup di bumi..hidup keluarga Min bertambah ceria dengan adanya seorang...