27 surprise?🎈🎉

187 8 0
                                    

Soomi POV

"Bluekkk..uwekkk.."

Aku melangkah lemah ke arah sofa. Aku pejamkan mata menahan sakit kepala.

"Soomi, awak okay tak?"

Aku terasa urutan lembut pada kepala aku. Yoongi angkat kepala aku dan alaskan kepala aku atas paha dia.

Aku tersenyum kecil.

"Saya okay je..awak, kuat sikit urut tu.."

"Arasso.."

Tiba2 aku rasa nak muntah lagi. Aku tolak kasar tangan Yoongi dan berlari ke dapur. Aku muntahkan segala makanan yang aku makan pagi tadi dalam sinki.

Yoongi terkejut, diq datang ke arah belakang aku dan mengurut perlahan tengkuk aku.

"Haihh..teruk sangat ini, kita pergi klinik, nak?"

Aku hanya menganggukkan kepala, tak mampu kagi nak cakap. Yoongi masuk dalam bilik untuk ambil kunci kereta, beg aku dan selendang.

Klinik

Yoongi melilitkan selendang pada leher aku. Yoongi papah aku duduk dekat kerusi menunggu.

"156, bilik 3"

Yoongi bawa aku masuk dalam bilik 3. Aku duduk dekat kerusi depan doktor dan Yoongi duduk sebelah aku.

"Siapa yang sakit?"

"Isteri saya ini, dia asyik muntah2, sakit kepala..dia demam ke doktor?"

Doktor yang bernama Neul Mi itu sekadar senyum. Senyuman yang penuh makna.

"Baiklah, saya akan buat pemeriksaan tapi sebelum itu Puan kena buat ujian air kencing dulu..ini dia.."

Doktor menghulurkan bekas kecil. Aku pun pergi ke tandas, tak lama lepas itu aku masuk balik ke dalam bilik.

Doktor suruh aku baring atas katil dan dia tutup bahagian yang ada katil dengan langsir.

"Okay, saya dah buat pemeriksaan. Tiada apa2 sakit yang serius. Cuma Puan kena jaga kesihatan dan jangan buat kerja yang berat2 sangat-.."

"Doktor!! Palli bagitau saya, isteri saya ini sakit apa?"

Doktor Neul Mi terkejut sekejap, lepas itu dia senyum kembali.

"Hehehe..encik jangan risau..isteri encik mengandunglah😂😅"

"Ya..tapi isteri saya sakit ap-..eo? Apa doktor cakap? Isteri saya mengandung?"

"Nae!"

Yoongi memandang muka aku, aku tersenyum gembira.

"Gomawo, doktor!"

"Cheonma, nanti ambil ubat tahan muntah"

Rumah Mr Park & Mrs Park

"Yeahh.."

Mr Park yang tengah minum air tersedak bila Yoongi masuk dalam rumah tiba2 sambik menjerit.

"Uhukk..uhukk.."

"Haihh..Yoongi, nasib baik tak terjatuh dulang yang Omma bawa ini.."

Mrs Park meletak dulang berisi air dan biskut di atas meja. Aku duduk sebelah Mrs Park dan peluk manja lengan Mrs Park.

"Ini dah kenapa ini? Ada apa2 ke?"

"Ada..cuba Omma teka!"

"Hmm..kamu belikan Omma beg tangan baru ke?"

"Ani..cuba lagi.."

"Kamu nak belikan Appa tie baru ke?"

"Ani..cuba lagi.."

WHY ME?! [VAMPIRE]Where stories live. Discover now