Jimin POV
Aku pandu kereta sampai depan syarikat Appa. Fuhh..ingatkan jadi vampire tak payah buat kerja tapi kena juga. Lagi sekali aku mengeluh.
Aku tolak pintu utama sambil pegang beg kerja. Aku tekan butang lif dan bila pintu dah terbuka aku pun masuk.
"Jamkaman!!"
Pintu lif hampir nak tertutup tapi aku tahan pakai tangan. Dia pun masuk sambil terbongkok2..tercungap2 dia.
Aku sentuh bahu dia.
"Awak okay tak?"
"Sa..saya okay!"
"Eo? awak?"
"Hye, Jimin Oppa!"
"Buat apa datang sini?"
"Sebenarnya, Appa Yoori suruh cari kerja dulu sebelum kerja dengan syarikat dia..jadi Yoori nak cuba kerja dekat sini..Oppa kenal tak siapa CEO syarikat ini?"
Mata aku membulat. Biar betul?!! Yoori nak kerja dekat sini? Hehehe..takpelah, ada peluang aku nak pikat dia.
"Hmm..kenal sangat.."
"Jinja? Oppa bawalah Yoori jumpa dia!"
Aku sekadar menganggukkan kepala. Pintu lif terbuka, sekarang aku dengan Yoori ada dekat tingkat 10.
Kitorang menuju ke bilik aku. Aku tunjukkan nama aku yang ada dekat pintu bilik.
Ternganga mulut Yoori, kyeopta laa..
"Ini..ini bilik Oppa? Oppa CEO itu?!!"
"Nae..waeyo, tak percaya ke?"
"Bukan tak percaya, terkejut je.."
Aku masuk dalam bilik, aku letak beg atas sofa dan duduk dekat sofa itu. Yoori duduk dekat kerusi aku. Aku tak marah pun, buat apa nak marah diakan bakal wife aku, hehehe..
Tiba2
BANG!!!
Mata aku terbuka luas lepas terdengar bunyi pintu bilik aku dihempas dengan kuat. Gila ke?
Yeoja gedik ini lagi..
"Mianhae, bos..saya dah cuba halang tapi dia tetap nak masuk!"
"Gwaenchana, awak boleh keluar"
Pekerja aku mengangguk dan terus keluar. Aku duduk balik atas sofa.
"Apa awak nak?"
"U..I dengar U nak kahwin..dengan siapa?!!"
"Wae awak sibuk nak tahu?"
"Hey! U kata U nak kahwin dengan I, wae tiba2 nak kahwin dengan orang lain pula?"
Mirae, dia ex yeochin aku. Sibuk je nak minta get back dengan aku tapi aku taknak, aku just nak kawan je.
Mirae terpandang Yoori yang tengah duduk dekat kerusi aku. Yoori dari tadi tengok drama tak berbayar depan dia ini.
"Dia ke yeoja yang kahwin dengan U?"
Mirae tarik tangan Yoori dan berdiri depan aku. Apa dia nak buat ini?
"Ouhh..so, kau nak kahwin dengan Jimin..hehh, jangan haraplah!!"
Mirae cuba nak tampar pipi Yoori tapi aku cepat2 pegang tangan Mirae. Mirae nampak terkejut.
"Kau jangan nak sentuh dia? Dia lagi layak jadi wife aku dari kau, kau kenapa nak kacau hidup aku lagi? Dulu kau dah curang dengan aku tak cukup2 lagi? Sekarang kau getback dengan aku sebab nak kikis harta aku, kan? Huhh!! Kau fikir aku tak tahu ke hahh?!! Kau berambus sekarang!!"
YOU ARE READING
WHY ME?! [VAMPIRE]
VampireSebuah keluarga vampire dibuang oleh ketua vampire kerana satu kesalahan besar. Keluarga vampire ini tela dibuang ke bumi, dan mereka hidup atas nama keluarga Min. Setelah lama hidup di bumi..hidup keluarga Min bertambah ceria dengan adanya seorang...