Jimin POV
Aku membetulkan baju kot hitam aku. Berdebar rasa bila lagi 30 minit aku akan sah menjadi Nampyeon Yoori.
"Sabar, Jimin..bukan baru pertama kali kau jumpa dongsaeng aku"
"Hyung nie..aku takut kot"
Suga menepuk bahu Jimin sebelum melangkah keluar untuk melihat keadaan Soomi dengan anak kembarnya.
Aku duduk dibirai katil sambil bermain phone. Aku membuka lagu Let Go - BTS, rasa macam Yoori akan pergi jauh dari aku sama macam Sarang tinggalkan aku.
Hmm..
Seseirang mengetuk pintu bilik bila lagu baru je habis.
"Jimin, palli keluar..dah nak mula ini!"
Jimin mengangguk, untuk kali terakhir dia tengok cermin sebelum meninggalkan bilik persalinan dalam istana Harabeojinya.
end Jimin POV
Dewan Istana
Yoori POVAku perhatikan orang berjalan masuk ke dalam dewan istana Dunia Vampire.
Soomi membetulkan mahkota yang ada atas kepala aku.
"Bertenang, Yoori"
"Arasso, Unnie!"
Mr Min senyum memandang aku. Appa, jebal jangan senyum macam itu..huhuhu..
Aku memeluk lengan Appa aku dan mula melangkah masuk ke dalam dewan istana.
Semua tetamu vampire tersenyum memandang aku. Aku berdiri sebelah Jimin.
"Jimin, sudikah awak terima Yoori sebagai Anae dan berjanji akan sehidup semati bersama?"
"Saya sudi!"
"Yoori, sudikah awak terima Jimin sebagai Nampyeon dan berjanji akan sehidup semati bersama?"
"Nae, saya sudi!"
Selesai dah majlis. Semua menepuk tangan.
Malam
Orang2 vampire Harabeoji mengemas barang2, angkat sampah2 dekat dalam istana.
Aku naik ke bilik bila rasa penat..Im so tired.
Aku bangun dan menuju ke bilik air sambil bawa tuala. Vampire pun nak mandi juga..hui huii..
30 minit kemudian
Aku keluar dari bilik air sambil berkemban. Aku buka pintu almari dan mula memilih baju.
Aku dengar adanorang berdehem.
"Wow..free show! Aummm.."
Membulat mata aku, terus aku menoleh ke belakang. Apa yang aku nampak sekarang, Jimin pandang aku sambil meniarap atas katil. Dua2 tangan dia menongkat dagu.
"Bila masa Oppa ma-.."
"Masuk bilik? Hehehe..baru je, tak tahu pula awak tengah mandi"
Aku mencebik, menyampah..aku terus sambung memilih baju. Hmm..
Aku terasa Jimin mencium leher aku. Seram pula aku dengan Jimin.
Jimin tersengih penuh makna dan aku yang faham kenapa Jimin senyum macam itu terus memerah muka.
Yahhh..stop sampai situ..byuntae pula..sorry..
Pagi
"Yoori..ireona.."
YOU ARE READING
WHY ME?! [VAMPIRE]
VampireSebuah keluarga vampire dibuang oleh ketua vampire kerana satu kesalahan besar. Keluarga vampire ini tela dibuang ke bumi, dan mereka hidup atas nama keluarga Min. Setelah lama hidup di bumi..hidup keluarga Min bertambah ceria dengan adanya seorang...