2 bölüm: Olay (Tokat )

43 32 8
                                    

2 gün önce

Sabah gözlerime giren güneş ile gözlerimi açtım. Her zaman olduğu gibi Ayşenur abla odanın hava alması için perdeyi çekmiş, camları açıyordu. Onun odamda olmasının bir tek nedeni olabilirdi o da uyanma vaktinin geldiği anlama geliyordu. Babamın mutlu aile tablosu çizdiği çok belliydi. Demek oluyor ki dedem gillere her şeyin yolunda olduğunu göstermeye çalışıyordu. Bugün dedem giller evlerine dönüyordu demek oluyordu ki artık oyun yapmamıza gerek kalmamıştı. yataktan kalkıp Ayşenur ablaya " Günaydın " dedim. Bana bakıp en güzel gülüşünü verip, "Günaydın küçük bey bugün nasılsıniz" dedi. " İyiyim abla sen nasılsın "

- " bende iyiyim küçük bey "

- "bu arada bir isteğiniz var mı"

- " Hayır yok abla teşekkür ederim. "

- " tamam siz banyoya girip duşunuzu alın ben o arada odanızı toplayıp günlük eşyalarınızı çıkarırım. "

-"Teşekkür ederim"

- " ne demek görevim."

Banyoya girip rutin işlerimi yapıp odama geri döndüm. odada kimse yoktu ama Ayşenur abla dediği gibi odayı toplayıp, giyiceğim kıyafetleri yatağa koyup çıkmış , ilk önce içcamaşırlarımı giydim. Ardından Ayşenur ablanın seçtiği pantolon ve tişörtümü giydim, ardından çorap ve spor ayakkabılarımı giyip odadan çıktım. Aşağıya indiğimde kahvaltı sofrası kuruluyordu. Her kese selam verdikten sonra gidip annemin yanına oturdum. babaannem " Günaydın bugün nasıl benim başa torunum. "

-" iyiyim sultanım sen nasılsın "

-" iyi nasıl olalım seni gördüm daha iyi oldum. "

babaanneme ufak bir tebessüm edip anneanneme baktım .

-" sen nasılsın Kıralıçem pek konuşuyorsun bugün"

-" iyiyim canım iyiyim ben sen nasılsın asıl "

-" ben nasıl olayım kıralıçem aynı işte "

-" prenssimin iyi olmanasına sevindim. "

Evet doğru duydunuz. Babaannemin paşa zadesi iken anneanneme göre ise tam bir prenstim artık ben bile ne olduğumu bilmiyordum.

babaanneme göre ben ve iki kardeşim paşa zadesi iken Elis onun sultanıydı. Ama anneanneme göre ise ben ve iki erkek kardeşim, bide Can onun prensi idik. kızlar ise onun prensesi idi. İkisini birden mutlu etmek imkansız gibi bir şeydi. ama elimizden geleni yapıyorduk. Bu arada evin kahyası gelip , kahvaltının hazır olduğunu söyleyip bizi yine yanlız bıraktı. Ortamın sessizliği hiç kimseyi rahatsız etmese de beni etmeye yetiyordu. Çünkü içimdeki sıkıntı bu sessizliği hiç ama hiç hayra yormuyordu, bu  yaklaşan fırtınanın haberdar ediyordu. Herkes ayağa kalktı, ve yemek odasına doğru yürümeye başladı. Ben de ayağa kalkıp peşlerinden yemek odasına girdim. Herkesin sofraya oturduğunu görüp ben de gidip yerime oturdum. Herkes yerine oturduğu için evin kahyası yanındaki yardımcılara direktifi verdi böylelikle kahvaltımızı yapmaya başladık. Sofrada sadece çatal ve buçuk seslerinden başka bir şey yoktu. Başka bir gün olsa umrumda dahi olmazdı, ama bugün içimdeki his kötü bir şey olacağını şöyleyip duruyordu. Kahvaltımı bitirdikten sonra bir beyefendi gibi izin isteyip kaktım. Çünkü izin istemeden kaksaydım anneannem kesin sorun çıkarırdı. ona göre bir beyefendi her yerde öyle davranırmış. Eskiden olsa bu olaydan nefret ederdim. Ama artık alıştığım için rutin bir şey gibi geliyor. Odama çıkıp dünden kalan ödevlerimi yapmaya başladım. Ödevler bitmişti ama ben de bitmiştim. Saate baktığımda saat nerdeyse 14:00 gösteriyordu. Bu arada annem odama gelip bana bakmış ve ödev yaptığımı görünce hiç bir şey demeden odamdan çıkmıştı. Odamda işim bittikten sonra odadan çıkıp çocukların odasına girdim. Babamın istediği gibi dil öğreniyoruz. Babama göre bizler 18 yaşına gelene kadar çok dil bilmek zorundayız. Ben bile daha 8 yaşında olmama rağmen 8 tane dil biliyordum. Dil eğitimine başladığım zaman daha 3 yaşında filandım. kardeşlerim ise daha 4 yaşında olmalarına rağmen 2 dil biliyorlardı. Babam ve annem ilk olarak ingilizce ve Almanca Eğitimi almanızı istiyorlar,daha sonra ise yavaş yavaş diğer dilleri öğrenmek zorundaydık . Çocuklara görünmeden kapıyı kapatıp sessizce orayı tek ettim. Aşağıya indiğimde dedem giller eşyalarını hazırlamış gitmek için bekliyorlardı. Beni fark ettikler. Anneannem beni çağarıp yanına oturtu. Yanına oturunca konuşma geri duydum.

Geçmişin Gölgesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin