Vendela
🌻"Hah, du suuuger!" Skriker jag överlägset när jag går i mål som etta på mariocart. Ludwig, som kommit tvåa, kollar surt på mig.
"Bara för att jag lät dig vinna."
"I call that bullshit. Jag har fan vunnit de senaste fyra omgångarna, ge dig." En sur blick är allt jag får av honom och samtidigt känner jag hur hungrig jag är.
"Kan vi typ beställa pizza eller nåt? Jag är skithungrig" jag ger honom en bedjande blick.
"Okejdå. Vi får fråga Nelly om hon vill ha något också."
"Absolut"Fem minuter senare är jag och Ludwig på väg till närmaste pizzeria. Våra händer är sammanflätade mellan oss och jag kan inte hjälpa leendet som ligger på mina läppar. När vi kliver in i den varma atmosfären som fyller pizzerian tar jag ett djupt andetag av den goda pizza-doften. Mat <333. Då jag avskyr att prata med människor som jag inte känner får Ludwig gå fram till disken. Han pratar lite smått med pizzagubben innan han tar emot fyra pizzakartonger och betalar.
"Varför fyra?" Frågar jag när jag knuffar upp dörren och huttrar till när en kall vindpust når mig. Jag drar den tunna jackan tajtare kring min kropp och kollar upp på Ludwig.
"Moa är där också."
"Jahaa. Men fan va tysta dom borde vara? Vi skrek ju som bara den? Eller är det bara vi som är onormala?" Jag kollar med ett roat flin upp på Ludwig som bara skrattar.
"Jag tror det är vi som är onormala, helt klart." Vi skrattar båda två och Ludwig tar återigen tag i min kalla hand. En slags värme sprider sig i min kalla kropp och jag ler mot Ludwig. Fan vad fin han är."Maaaaat!" Skriker Ludwig sekunden vi stiger in i lägenheten. Jag skrattar åt honom och drar av mig mina skor. Jag går in mot Ludwigs rum och tar första bästa luvtröja då jag fryser som fan. Jag går ut från rummet och tar ett djupt andetag, drar in doften av Ludwig från hans tröja.
"Ludwig, jag lånar den här, du kommer inte få tillbaks den, så du vet." Han kollar upp på mig när jag kommer in i köket och flinar när han ser mig i hans kläder.
"Äsch, du ser ändå bättre ut i den än vad jag gör."
"Lägg ner lovebirds, eller skaffa ett rum, jag står inte ut i vilket fall." Jag skrattar åt Nelly som yttrat meningen när hon kommer in i köket. Ludwig ser allmänt röd ut. Rodnar han för det där är han ju sjuk. Jag hälsar glatt på Moa som kommer in i köket efter Nelly."Du, Vendela? Skulle vi typ kunna prata?" Moa kollar på mig med typ skuld? i blicken. Jag nickar och ger henne en undrande blick. Undra om det hänt något?
När vi kommer in i Nellys rum kollar hon först bara på mig innan hon börjar prata.
"Asså, jag tänkte bara säga förlåt. Förlåt för att jag inte lät Dante förklara när jag hittade din bh på hans golv. Jag skulle låtit honom göra det, inte bara gått därifrån och ringt Ludwig." Jag ger henne en förvirrad blick.
"För Ludwig pratade väl med dig?" Jag skakar långsamt på huvudet.
"Nej, det gjorde han aldrig, vadådå?"
"Nejmen, jag följde ju med Dante hem efter festen, du vet när vi firade Ska vi?" Jag nickar.
"Sen när jag vaknade hittade jag din bh på hans golv, och trodde direkt att ni två haft sex. Jag blev skitsur och lät inte Dante förklara att du bara sovit där, så jag drog hem och ringde Ludwig. Jag sa till honom vad jag sett och att jag trodde att ni legat med varandra. Han blev skitsur så jag tog för givet att han pratade med dig?" Jag kollar på henne med stora ögon, det var alltså därför Ludwig kom hem till mig den dagen.
"Aha, nej det, uhh.. hände en sak. Såå han fick aldrig riktigt möjlighet att göra det." Jag ger henne ett försiktigt leende. Hon kollar på mig med en blick fylld av medlidande.
"Noel berättade att du legat på sjukhus och varför, så jag tänkte vara säga det att om du vill prata om det, så finns jag här, okej? Jag vet att vi inge riktigt känner varandra så bra, men det går ju att ändra på?" Jag ler tacksamt mot henne.
"Tack, verkligen, det betyder jättemycket, men jag vill inte riktigt prata om det, inte än iallafall." Säger jag och gör något som chockar mig själv men tydligen inte Moa, jag drar in henne i en kram. Hon kramar snabbt tillbaka innan vi släpper varandra, ler, och går tillbaka till maten.
"Ska vi äta nu eller? Jag svälter ihjäl!"Hej kompizaar!
Tänkte bara påminna er om att om ni vill veta mer om Moa och Dante så kan ni läsa kronstrandstjej s böcker! Bäzta är dom!Nytt omslag också, tankar om det?
Rösta och kommentera vad ni tycker!
//tusen o en natt
VOUS LISEZ
drömmar värda miljoner (𝐥𝐮𝐝𝐰𝐢𝐠 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐚𝐧𝐝 !)
Fanfiction"Dem drömmar som fanns dem var värda miljoner. Pappa sa, pappa sa: 'Håll dig på jorden. Ja, du kan lyckas, så länge du tror det' " Smärta. Det är ett av begreppen som Vendela Larsson känner till bäst. Både fysisk och psykisk. Ett annat begrepp hon...