k a p i t e l T R E T T I O S J U

1.5K 43 71
                                    

Vendela
🌻

"Jag bli så jävla full!" Ropar Noel när vi kommer till festen. Skolavslutningen var idag, så killarna ska fira att de äntligen tagit studenten och vi andra att vi överlevt tvåan.
"Senaste gången du sa sådär slutade det med ett slagsmål." Säger jag bara och ger honom en skeptisk blick.
"Det har jag inget minne av." Säger han, rycker på axlarna och sveper innehållet i glaset han fixat. Jag skrattar svagt år honom samtidigt som Moa himlar med ögonen. När Noel går därifrån lämnar även Moa, som är på väg till Dante so pratar med någon i ett hörn av rummet. Jag tar tag i en oöppnad cider som står på bordet innan jag börjar leta med blicken efter Ludwig. Jag ser att han står och pratar med någon blondin vid 'dansgolvet', så jag tar några steg och ställer mig bredvid honom.
"Hej" jag kollar på honom och ler.
"Heej" svarar han och kysser mig på pannan
"Vem är dethär då?" Frågar blondinen med en ganska kaxig röst. Stört höjer jag på ögonbrynen, vem fuck tror hon att hon e?
"Vendela, Ludwigs flickvän" jag betonar ordet flickvän, för när hon hört orden komma hur min mun fnyser hon och går därifrån. Hon vänder sig dock om vid ett tillfälle, men sen ser jag inte mer av henne på resten av kvällen.

Ludwig
🌹

När Zara går därifrån följer jag henne med blicken. Direkt när hon vänder sig om gör jag diskret, så att Vendela inte ser, ett sånthär 'call me'-tecken med handen. Mitt nummer fick hon nämligen för fem minuter sen. Hon nickar svagt och går sen iväg, och jag riktar återigen min uppmärksamhet till Vendela. Som är helt omedveten om att Zara precis skickade ett meddelande till min telefon.

Vendela
🌻

Några cider senare, som nästan är lite för mycket för min lättpåverkade hjärna, står jag och skrik-sjunger med i låtarna som spelas i högtalarna. Min kropp rör sig i takt till musiken och jag njuter verkligen. Adrenalinet flödar i kroppen oh jag skrattar högt när någon ramlar. Så har jag spenderat den senaste timmen. Nelly var för ett tag sen vid min sida, men hon skulle gå o leta upp Valter blink blink. När jag får syn på Ludwig sittandes själv ute rynkar jag min panna, vad gör han där ute själv? Med snabba steg, då jag faktiskt inte är full, går jag ut till honom.
"Vad gör du Ludwig?" Jag kollar på honom med en fundersam blick och han ler mot mig.
"Jag behövde ta lite luft bara, alldeles för mycket folk för min smak därinne." Jag ler tillbaks mot honom samtidigt som jag studerar hans ansikte. Från hans fina ögon, till hans fylliga läppar och det rufsiga håret. Världens finaste är han, helt klart. Han ställer sig upp från soffan han satt i och jag ser hur hans blick flackar mellan mina läppar och mina ögon. Tillslut får jag nog, sen har nog alkoholen gett mig ganska mycket självförtroende, så jag lutar mig framåt tills våra läppar nuddar varandra. Han ler in i kyssen, jag med. Det känns så bra just då, bara han o jag. Kyssarna blir grövre och snart befinner vi oss i ett sovrum med kläder utspridda runtomkring oss på golvet.

Där och då var det bara jag och Ludwig, hud mot hud och njutningsljud.

Heh
Heheheheh
Asså vetefan hur jag skulle avsluta kapitlet, men kände att det fick bli som det blev

Ah o om ni vill veta om saker innan festen så finns lite Ludwig o Vendela med i kronstrandstjej's bok, rekommenderar starkt att ni ska läsa hnes böcker.

Sry för ett ganska kort kapitel men asså d kmr hända massa saker snart, o då blir d antigen oftare elr längre kapitelll

Aja, hoppas ni tyckte kapitl1 (var tvungen, sryyy) var braaa, o isf får ni rösta och kommentera!
//tusen o en natt

drömmar värda miljoner (𝐥𝐮𝐝𝐰𝐢𝐠 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐚𝐧𝐝 !)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora