k a p i t e l F Y R T I O F Y R A

1.4K 48 52
                                    

Elsa!!!!!! kronstrandstjej ^^^^

Vendela
🌻

"Nästa stopp; Borås" Jag kollar med trötta och rödsprängda ut genom fönstret när vi börjar närma oss staden med det regniga ryktet. För ovanlighetens skull så verkar det faktiskt vara sol idag, något min faster troligtvis är överlycklig för, och resten av invånarna i staden. Alla som går runt utanför ler stort, vilket jag tror påverkas helt av vädret, själv sitter jag här med tårar som nyss torkat.

När tåget börjar sakta in vid perrongen ställer jag mig upp och tar tag i mina två resväskor. Jag kliver ut ur tåget och den varma luften slår emot mig. Jag tackar mentalt mig själv för att ha valt shorts att åka i. Medans jag går mot resecentrumet tar jag upp min mobil ur bakfickan. Jag ser förskräckt hur jag bara har 10% kvar, det har tydligen tagit på batteriet av att sitta hela tågresan med musik. Jag skriver ett meddelande till Josefine, min kusin som ska möta upp mig, att jag är framme nu. Hon ska visa vägen till hennes mammas, min fasters då, lägenhet, där jag ska bo tills jag hittat en egen. Jag har varit här förut, fine, men mitt lokalsinne är så gott som icke-existerande.

"Vendela!" Jag kollar upp från mobilen och möter Josefines blick.
"Hej!" Vi möts i en stor kram, då vi inte träffats på något år.
"Gud va kul att du ä-" hon avbryter sig själv och studerar mina rödsprängda ögon.
"Har du gråtit?" Jag ler svagt mot henne och nickar.
"Några jobbiga hejdå bara." Hon nickar tveksamt mot mig innan hon tar tag i min ena resväska och min hand och börjar dra mig i riktning mot lägenheten.

Gillad av josefinelarsson, nellykronstrand och 972 andravendelala 📍staden med det regniga ryktetVisa alla 169 kommentarer elsaeklund vi saknar dig redan

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

Gillad av josefinelarsson, nellykronstrand och 972 andra
vendelala 📍staden med det regniga ryktet
Visa alla 169 kommentarer
elsaeklund vi saknar dig redan

~~ (tidshopppp för er som glömt )

Gillad av valterjanni, moaalm och 1 568 andravendelala strike a pose @nathalien Visa alla 183 kommentarer nathalien bäst i test

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

Gillad av valterjanni, moaalm och 1 568 andra
vendelala strike a pose @nathalien
Visa alla 183 kommentarer
nathalien bäst i test

~~

Gillad av dantelindhe, prinzaugustt och 2 268 andravendelala nyinflyttad <3plats; borås, swedenVisa alla 275 kommentarer elsaeklund ååhhh inte alls avundsjukjosefinelarsson det blev sjuukt bra tillslut!

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

Gillad av dantelindhe, prinzaugustt och 2 268 andra
vendelala nyinflyttad <3
plats; borås, sweden
Visa alla 275 kommentarer
elsaeklund ååhhh inte alls avundsjuk
josefinelarsson det blev sjuukt bra tillslut!

ett år senare (från de att hon sa hejdå t Dante o Elsa på tågstationen);

"Vendela? Tar du bordet där borta i hörnet?" Jag lyfter blicken från bordet jag precis torkat och nickar mot Jasmine, min chef då, som bett mig att hjälpa kunderna som precis stigit in genom dörern. Jag banar mig fram mellan borden till disken för att hämta ett block innan jag styr mina steg mot personerna som nyss kom in genom dörrarna till Tugg, hamburgerrestaurangen jag jobbar på. Jag suckar djupt när jag ser att det är ett ganska stort gäng med personer som slagit sig ner vid bordet. Visst, mer personer ger mer pengar till restaurangen, men kompisgäng är oftast lite stökigare. Jag tar ett djupt andetag innan jag sätter på ett fake leende och går fram. Trevligt bemötande är a och o, som Jasmine brukar säga.

"Skulle jag kunna ta vilka drickor ni vill ha medan ni bestämmer er för vilka burgare ni ska beställa?" Jag kollar ner i mitt block för att börja skriva ner beställningarna, men när ingen svarar kollar jag upp och möter Dantes ögon. 

"Dante? Noel? Axel? Moa? Nelly? Valter?" Jag kollar chockat på personerna runtomkring bordet.

"Vendela?" svarar alla sex samtidigt, vilket resulterar i att vi alla börjar skratta. Jag drar ut en stol från bordet intill och sätter mig ner. Vi börjar sen snacka om vad de gör här, de förklarar stolt att de ska spela här imorgon och undrar sen hur fan jag kunde missat det, vilket jag själv också undrar. Jag får sen berätta om vad som hänt sen jag kom hit. Vi sitter där o pratar tills Jasmine ropar på mig o undrar vad fan jag håller på med. Jag tar då snabbt alla beställningar, ber någon av dom att ringa mig innan jag fortsätter jobba.


dehär måste påriktigt vara det sämsta kapitlet jag någonsin skrivit, herreguud, så jääävla oklart bara
hade typ 0 inspiration idag o jag vet inte ens vrfff ):

SEN ÄR SVERIGE VIDARE I KVARTSFINAL ASSÅ HERREGUUD D GÅR JU BRA?

bara jag elr beter sig dante så fuckiiiiiing drygt på twitter?? asså herreguuud får panik på hnm


rösta och kommentera vad ni tycker!

//tusen o en natt

drömmar värda miljoner (𝐥𝐮𝐝𝐰𝐢𝐠 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐚𝐧𝐝 !)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon