e p i l o g + T A C K

1.6K 58 96
                                    

Vendela
🌻

tre år senare...
Jag får hålla i mig i kanten på gondolen när jag ser Ludwigs ansikte. Vi åker just nu på en gondoltur inne i Venedig, och Ludwig är skiträdd för att ramla i, vilket gör att jag nästan viker mig dubbel av skratt.

"Ludwig, dom gör dethär varje dag, jag tror dom vet vad dom håller på med."

"Men, men om han bara gör ett felskär med den där jävla paddeln så välter vi och vart fan ska vi komma upp då? Vattnet är säkert jättekallt o smutsigt så alla våra saker blir blöta och vi kommer vara att i vattnet och-"

"Ludwig, baby, lugna ner dig." Jag kollar leendes på honom samtidigt som han kollar på mig med ett oroligt ansiktsuttryck.

(min bild ((((: )

Gillas av ludwigkronstrand, elsaflike och 27 834 andravendelakronstrand gondolturen va mysig, oavsett vad ludwig sägerplats; venedig, italien Visa alla 3641 kommentarerludwigkronstrand bara för att jag inte ville ramla isvar: vendelakronstrand tön...

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Gillas av ludwigkronstrand, elsaflike och 27 834 andra
vendelakronstrand gondolturen va mysig, oavsett vad ludwig säger
plats; venedig, italien
Visa alla 3641 kommentarer
ludwigkronstrand bara för att jag inte ville ramla i
svar: vendelakronstrand tönt, min tönt <3
dantelindhe kan ni inte komma hem snart? vi saknar er
svar: vendelakronstrand saknar er ocksåå, men det är minst en månad kvar ju
elsaflike vad dante skrev ^ ni har redan varit borta i en månad ju
svar: vendelakronstrand älskar och saknar dig
victorlarsson kan fortfarande inte släppa det faktum att du är gift
svar: vendelakronstrand <333

"Dethär, var den godaste pizzan jag någonsin ätit." Mumlar Ludwig med munnen full. Jag skrattar lätt åt honom innan jag nickar.

"Jag håller med."

Det är nu sista dagen i Venedig innan vi ska ta nästa flyg mot Paris, något som Ludwig insisterat på att vi ska göra, trots att vi redan varit där för bara ett tag sen. Något vi båda två sent kommer glömma. Resan till Paris var från början bara en födelsedagspresent från mig till Ludwig, men om vi säger att Ludwig sen tog min födelsedag till en ny nivå skojar jag inte;

flashback
"Här, ta en jordgubbe." Ludwig sträcker fram en klarröd jordgubbe mot mig som jag snabbt tar emot. Samtidigt som den söta smaken fyller min mun kollar jag mig omkring. Det är ovanligt mycket folk för att vara en måndagskväll, men på hela trädgården, om man ens kan kalla det det, runt Eiffeltornet sitter det allt från familjer till äldre par som pratar, eller gör som mig och Ludwig, har picknick. Ja. Picknick. Vid Eiffeltornet. Hur mer klyschigt kan det bli? Inte mycket va?

"Vendela, älskling?" Jag hummar svagt som svar till Ludwig, som kollar på mig med en, nervös, blick. Förvirrat kollar jag på honom när han börjar prata.

"Ända sen jag träffade dig första gången har det varit något som fått mig att vilja bry mig lite extra om dig, se till att du alltid har det bra. Jag vet att vi kanske inte träffades under de bästa omständigheterna, men jag skulle nog inte vilja ha det på något annat sätt, för om det inte var just den kvällen hemma hos Valter som du hade suttit gråtandes vid staketet, hade vi nog aldrig träffats. Jag var från början bara en främling som du träffa på en random fest för några år sen, men se hur långt vi kommit nu. Jag vet, att jag förstörde det vi hade från början, och jag ångrar det djupt, men nu är vi starkare än någonsin, vi har växt som personer och som ett par." Jag kollar på honom med tårfyllda ögon, men tårarna börjar sen falla fritt ner för mina kinder när han tar fram en liten svart box.

"Vendela Julia Larsson, jag älskar dig mer än allt annat här på jorden och har lovat dig att jag skulle göra din födelsedag minnesvärd, så skulle du vilja göra mig äran att gifta dig med mig?"

Gillas av vendelala, dantelindhe och 21 739 andraludwigkronstrand så wazzup wazzup ta mitt efternamnplats; paris, frankrikeVisa alla 10 538 kommentarervendelala tror 'vendela kronstrand' kommer låta perfektnellykronstrand ahhh äntligen! grattisgra...

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Gillas av vendelala, dantelindhe och 21 739 andra
ludwigkronstrand så wazzup wazzup ta mitt efternamn
plats; paris, frankrike
Visa alla 10 538 kommentarer
vendelala tror 'vendela kronstrand' kommer låta perfekt
nellykronstrand ahhh äntligen! grattisgrattis
elsaflike jajajajajaaa grattis älsklingarna
prinzaugustt grattisssss bästa ni
axeljiggy grattiis finaste ni
victorlarsson ta hand om henne nu
exempel66 finaste ni, grattis!

Gillas av elsaflike, moaalm och 17 628 andravendelala förevigt är för oss nu och jag är bara din @ludwigkronstrand Visa alla 8 628 kommentarerdantelindhe två av mina bästa vänner är förlovade, GRATTIS <3elsaflike NAE VA FIN, GRATTIS TILL ER TVÅpri...

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Gillas av elsaflike, moaalm och 17 628 andra
vendelala förevigt är för oss nu och jag är bara din @ludwigkronstrand
Visa alla 8 628 kommentarer
dantelindhe två av mina bästa vänner är förlovade, GRATTIS <3
elsaflike NAE VA FIN, GRATTIS TILL ER TVÅ
prinzaugustt hallå din ring e också fin? @elsaflike
prinzaugustt grattiiiis till er, men asså säg till innan du lånar mina lyrics nästa gång va?
vendelala HAHAHHA NOELLE <3 @prinzaugustt
ludwigkronstrand älskar dig mest av allt
slut på flashback

Vi går från pizzerian, eller ja restaurangen, och tillbaka mot den lilla lägenheten vi lyckats hyra under de fem dagarna vi spenderat här. När vi ligger i sängen på kvällen och bara myser, kommer jag på en sak jag velat säga ett tag.

"Jag brukade drömma om sånthär, i tron om att det aldrig skulle hända." Säger jag samtidigt som jag snurrar på den silvriga ringen som sitter på mitt ringfinger. Han kollar på mig med en förvirrad blick.

"Vad menar du?"

"När allt hände med min mamma, trodde jag att jag skulle vara fast med henne för evigt, därför brukade jag alltid drömma om personer jag ville träffa, ställen jag ville resa till och massa sånt. Saker jag trodde jag aldrig skulle få uppleva." Jag skrattar lätt och han pillar försiktigt med mitt hår samtidigt som han ger mig en lätt kyss på pannan.

"Jaså?"

"Ja, och vid något tillfälle var nog mina drömmar värda miljoner."

Det här känns minst sagt orealistiskt
Vendela och Ludwigs historia är alltså slut, för denna gången
Jag vet dock inte om det kommer komma en uppföljare då jag vill fokusera på min bok om Axel just nu, men vi får se, får jag någon fantastiskt idé så skriver jag ksk en uppföljare ngn dag

Jag vill bara tacka alla som läst, röstat o kommenterat för, hallå eller, ni är bääääzt

Så tacktacktack för denhär gången, så syns vi kanske i min andra bok 'Stan e mörk' om Axelll <3

Rösta och kommentera vad ni tycker!
/ida <3333

drömmar värda miljoner (𝐥𝐮𝐝𝐰𝐢𝐠 𝐤𝐫𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐚𝐧𝐝 !)Onde histórias criam vida. Descubra agora